تذکر نمایندگان اصول‌گرا به وزیر اطلاعات روحانی

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» پرونده حمله به دختران موسوی به مجلس رسید

با گذشت چند هفته از ماجرای درگیری فرزندان موسوی و رهنورد با ماموران امنیتی٬ پنج نماینده مجلس به وزیر اطلاعات پیرامون این مساله تذکر دادند.هم‌زمان رسانه‌ها خبرداده‌اند ماموری که باعث این درگیری شد٬ از سمت خود برکنار شده است.

علی مطهری، مسعود پزشکیان، عبدالکریم حسین‌زاده، عابد فتاحی و غلامرضا تاج‌گردون پنج نماینده‌ای هستند که به دلیل “عدم شفاف‌سازی” ماجراهای رخ داده٬ به محمود علوی٬ وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی٬ تذکر داده‌اند.

علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس، پیش از این گفته بود که به وزیر اطلاعات در این زمینه تذکر کتبی خواهد داد که “اگر به نتیجه نرسد، سوال از وزیر اطلاعات را به جریان می‌اندازم و ایشان باید به مجلس بیاید و پاسخ بدهد”.

وی همچنین تأکید کرد که “دختران آقای موسوی هم باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند، مسوولان مربوط هم یا تایید می‌کنند یا تکذیب. موضوع باید برای جامعه روشن شود. نمی‌شود که برای یک طرف ماجرا حتی سخن‌گفتن با رسانه‌ها ممنوع شود – مگر رسانه‌های فیلتر شده که مردم دسترسی ندارند – و آن وقت برای طرف دیگر، همه تریبون‌ها مهیا باشد و مدام اظهارنظر کنند و مردم هم مجبور باشند همان حرف را قبول کنند”.

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، اعلام کرده بودند که روز پنج‌شنبه، دوم آبان، پس از ملاقات با پدر و مادر خود٬ با رفتار بد ماموران روبه‌رو شده اند و همین مساله باعث درگیری شده بود. به گفته آن‌ها یکی از ماموران آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و حتی اقدام به گاز گرفتن آن‌ها هم کرده بود.

نرگس موسوی٬ در گفت‌وگویی با سایت کلمه٬ گفته بود: “آنها حتی از ما خواستند لباس های زیرمان را نیز دربیاوریم که این یک کار خارج از عرف بودو زشت تر اینکه رفتارها خواسته های هتک آمیزی داشتند که نمی‌توانیم بیان کنیم…. بعد از این که ما اعتراض کردیم و این خانم شروع کرد به توهین و درگیر فیزیکی. من آمدم دستش را بگیرم که ایشان سیلی بر گوش من و بعد از آن بر گوش خواهرم زدند. با هم درگیر شدیم. درگیری کاملا فیزیکی شده بود. من دستم را بردم جلو که ممانعت کنم از این کار، ناگهان ایشان حمله کرد دست من را خیلی ناجور گاز گرفت و برای من این عجیب است که یک زن این قدرت را از کجا آورده انگار برای این کار آموزش دیده بود”.

زهرا موسوی نیز چنین پیرامون اتفاق رخ داده اظهارنظر کرده بود: “ماموران امنیتی در خفا بارها از ما عذرخواهی کردند، اما همین که مسئله عمومی شد، ورق برگشت و ما متهم به جوسازی شدیم”.

اوایل هفته جاری نیز سایت کلمه گزارش داده بود فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ به ملاقات پدر و مادر خود رفته‌اند و در این دیدار “بازرسی مانند سایر بازرسی های پیش از عید انجام شد و غیر از ماموران مرد که همیشه حضور دارند، تنها یکی از ماموران خانم حضور داشته است. این دیدار یک ساعته با حضور ماموران و در ساختمان امن وزارت اطلاعات در کنار منزل میرحسین برگزار شد”.

در تحولی دیگر برخی وب‌سایت‌ها٬ خبر از آن داده‌اند ماموری که با فرزندان موسوی درگیر شده بود٬ از کار خود برکنار شده است. گرچه هنوز مقام‌های رسمی هیچ موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند.

پس از وقوع این درگیری خبرگزاری ایرنا به نقل از یک “مقام آگاه وزارت اطلاعات” توضیحاتی درباره درگیری رخ داده میان ماموران و فرزندان موسوی و رهنورد منتشر کرد. این فرد - که اشاره‌ای به اسم و سمت وی نشده –ادعا کرده بود که “این وزارتخانه با درخواست خانم زهرا رهنورد مبنی بر اینکه ملاقات هفتگی ایشان با اعضای خانواده اش، به مناسبت عید سعید غدیر خم در منزل خودشان انجام شود، موافقت کرد. متأسفانه پس از اتمام ملاقات، یکی از دختران ایشان دست به اقدامی خلاف ضابطه و مقررات زد و در واکنش به تذکر مأمور مربوطه، نسبت به توهین به وی و همچنین ضرب و شتم او با همکاری دو تن دیگر از منسوبین اقدام نمود”.

هم‌زمان مصطفی پورمحمدی٬ وزیر دادگستری دولت روحانی٬ نیز در واکنش به این اتفاق٬ گفته بود که “این یک ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بود و متاسفأنه این حرف‌ها حاشیه‌سازی است و دولت بنا نیست وارد این ماجراها شود”.

میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد٬ مهدی و فاطمه کروبی٬ پس از برگزاری راه‌پیمایی در ۲۵ بهمن سال ۸۹ و در حمایت از اعتراض‌های مردم مصر و تونس٬‌ در حصر قرار گرفتند که پس از مدتی فاطمه کروبی از حصر آزاد شد٬ اما حصر سه تن دیگر ادامه پیدا کرد.