امشب، پایان جهان

نویسنده

دیدن پدیده خسوف برخلاف کسوف، که نمی توان آن را با چشم غیرمسلح دید، نیازی به عینک یا فیلترهای مخصوص ندارد.

به عقیده طرفداران فرضیه آخرالزمان، آسمان ماه سپتامبر خونین خواهد بود. شب ۲۷ و ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۵ “ماه خونین” در آسمان ظاهر خواهد شد. از دید ستاره شناسان، دلیل این رنگ مسی صرفاً خسوفی است که اتفاق می افتد، ولی به عقیده مسیحیان انجیلی، چهارمین و آخرین خسوف از خسوف های اربعه [چهار خسوف پیاپی که میان هریک شش ماه قمری فاصله وجود دارد] مهر تأییدی بر پیشگویی آخرالزمان در انجیل است. سه خسوف اول به ترتیب در تاریخ های ۱۵ آوریل ۲۰۱۴، ۸ اکتبر ۲۰۱۴ و ۴ آوریل ۲۰۱۵ اتفاق افتاد.

جان هاگ، بنیانگذار کلیسای کورن استون و مدیر عامل شبکه تلویزیونی انجیلی ها، در تأیید کتاب خود تحت عنوان “چهار ماه خونین” که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، ادعا کرد که اینها نشانه های پایان جهان است. او دراین خصوص گفت: “ظهور چهارمین ماه خونین در آسمان به یک رویداد جهانی بزرگ و تکان دهنده اشاره می کند که بین آوریل ۲۰۱۴ و اکتبر ۲۰۱۵ اتفاق خواهد افتاد.”

این رویداد به طور مستقیم در “کتاب یوئیل نبی” بخش دوم بندهای ۳۰ و ۳۱ مورد اشاره قرار گرفته: “و من به شما عجایب آسمانی و زمینی را نشان می دهم که مقدمه ای بر حلول روح القدس می باشد: خون، آتش، ستون هایی از دود. خورشید تاریک می‌شود و ماه به رنگ خون درمی آید؛ قبل از آنکه روز بزرگ رستاخیز فرا رسد.”

در کتاب “مکاشفه یوحنا” در بخش ششم بند دوازدهم که درخصوص “هفت مُهر” سخن می گوید نیز به ماه خونین اشاره شده است: “و چون مهر ششم را گشود دیدم که زلزله ای عظیم واقع شد و آفتاب چون پلاس پشمی سیاه شد و تمام ماه چون خون گشت.”

این درحالی است که ادعاهای جان هاگ بلافاصله ازسوی دانشمندان رد شد.

آیا ۲۷ سپتامبر پایانی برای جهان خواهد بود؟ اگر هم پایان جهان را رقم نزند، حداقل به پیشگویی هایی که براساس خسوف های اربعه شکل گرفته اند پایان خواهد داد. از سال اول میلادی تاکنون ۶۲ خسوف روی داده و خسوف های اربعه بعدی در سال ۲۰۳۲ به وقوع خواهد پیوست.

منبع: سی ان ان