دفتر خاطرات احمدی نژاد

محمد رهبر
محمد رهبر

یک ماه از خبر یغمای سه هزار میلیارد تومانی گذشت و عاقبت “آقا” خسته از سیر و سلوک در فلسطین و بهارعربی و شعر و شاعری، نظری بر ام القراء کرد و در نقش “نوستر آداموس” ظاهر شد و گفت ده سال پیش در آیینه می دیده که چنین فساد عظیمی از نظام برخیزد. سندش هم در سایت رهبری موجود است.

 این بار راست می گوید. رهبر جمهوری اسلامی از همان سال 68 که بر تخت نشست، همانطور که هشتاد درصد قدرت را به دستی داشت، مخالف خوانِ قهاری هم بود و در یک قسمت ازلی خداگونه هر چه خوب است را از ولایت می دانست و هر چه بد را از خودی های منافق و دشمن. آژیرِ رهبری ده سال پیش صدا کرد و دزدها امسال آمدند و بردند. این هم از کرامات شیخ ماست دیگر.

 از این شوخی آقا که بگذریم، قرار بود، پیام آتش بسی به احمدی نژاد برسد. البته روزهای آینده نشان خواهد داد که آیا گوش چموش احمدی نژاد، به عتاب عاجزانه آقا که گفت: ماجرای اختلاس را کش ندهید و مسوولان را متهم نکنید، شنوا هست یا نه.

احمدی نژاد دفتر خاطراتی دارد که ذکر خیرش را در نیویورک و به خبرنگار آمریکایی گفت. دفتری که باید منتظر ماند و انتشار برگ برگش را نه بعد از اختتامیه ریاست جمهوری که در همین دو سال مانده به خط پایان دید.

 دفتر خاطراتی که نام 314 نفر از مقامات نظام را به فساد نوشته است1، نه از سر خیر خواهی و عدالت مابی، بلکه به تهدیدی بی امان و جنگی نرم، با هدف نابودی نسلِ فرسوده نظام و مفسدینِ پیش کسوت، تا بتواند جانی تازه به مافیای قدرت دهد و تازه نفسانی از خویشان و قُربا را در نظام جاگیر کند.عجیب اینکه تعداد مقامات فاسد، کنایتی از 313 یارِ نایب امام زمان دارد و آن یک نفر هم لابد خود حضرتِ نایب است.

 این هم راهی است تا شورای نگهبان به هنگام رد صلاحیت، نمایندگانِ احمدی نژادی را به هرم راه دهد. دست صادق لاریجانی هم لرزان است و چگونه می تواند با این گیوتینِ افشاگری که بر گرده دارد تا آخر خط صحیح و سالم برود. شاهد اینکه در همین روزها “موسی ثروتی” نماینده مجلس گفته بود احمدی نژاد از قوه قضاییه، نقطه ضعف ها دارد.

بازی به دور حذفی رسیده است و احمدی نژاد هم شطرنج شلخته ای بازی می کند، آنقدر مهره دارد که بی امان مهره های قدیمی و کم تحرک آقا را از عرصه بیرون کند.

گرفتاری بزرگِ اردوگاه ولایت این است که لشگر احمدی نژاد که در همه این شش سال پول نفت بر سر سفره ایشان رفته، نامرئی است. درست مانند سرلشگر اسفندیار مشایی که مدتهاست به طایفه جن و پری پیوسته و رویت نمی شود.

یاران گمنام احمدی نژاد در همه جا نفوذ کرده اند و شناسایی این سیاهی های زاییده از مرداب نفت به این سادگی نیست. گو اینکه احمدی نژاد، توانسته با یارانه نقدی، فرودستان جامعه را دهان باز و به انتظار نگاه دارد و هر گونه توقف در پرداخت یارانه ها، صدای بی چیزان را در خواهد آورد و احمدی نژاد هم این آمادگی را دارد که همه حاکمیت را متهم کند و رابین هود ایستاده در صف گرسنگان باشد.

با چنین وضعی حتی اگر سه هزار میلیارد تومان بر باد رود، جسارت پیگیری در وجنات آقا هم نیست. نهایتا کسی را خواهند جست تا جسدش را قربانی کنند و خونی بر زمین بریزند به نذرِ در گنجه ماندنِ دفتر خاطرات احمدی نژاد.

 

 پانوشت

1 - روزنامه دولتی ایران و شبکه ایران نیوز اعلام کرده بودند که رییس دولت 140 هزار سند از 314 مقام کشور در اختیار دارد.