هر خانه یک تریبون

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

وسط این هاگیرواگیر انتخابات و نامزدبازی و “آن مرد با پراید آمد” و “این مرد با بنز رفت” و” سر جریان انحرافی ات را بگیر آنطرف خیس شدیم” و” کی تو رو قشنگت کرده، مست و ملنگت کرده” (اشاره غیر مستقیم است به نامزد جبهه پایداری که مثل هلو می ماند)، حضرت آقای اسدالله ایمانی،  نماینده ولی فقیه در استان فارس سوزنش گیر کرده به یک جای خیلی بدی، برداشته در این موقعیت حساس” از ساخت دست‌شویی در اتاق‌های پذیرایی به شدت انتقاد کرده”. چرا؟ چون معتقد است در اینصورت “حریم حجاب در خانه‌ها شکسته می شود”. یعنی چی؟ یعنی اگر در یک خانه ای مثلا پدر خانواده خدای نکرده بعد از صرف غذا احساس کند یک کمی جایش تنگ شده و نیاز مبرمی دارد برود یک خدمت رسانی مختصری انجام بدهد و برگردد، یا باید “ریورس پراسس” انجام بدهد، تف کند توی سطل آشغال، یا باید بلند بشود با آن وضعیت دردناک برود وسط بیابان و از هرچه آدم و بنی آدم است دور باشد، یا اگر توانایی هیچ کدام از این کارها را نداشت و شوق خدمترسانی داشت ازچشم هایش می زند بیرون و مجبور شد خودش را همانجا توی خانه خودش فارغ کند، حریم حجاب خانواده اش دچار شکست می شود. چرا؟

چون از نظر آقای ایمانی، مرد مسلمانی که اقبالش برگشته و پدر یک خانواده ایرانی است، حق ندارد جلوی زن و بچه خودش برود خدمت رسانی انجام بدهد. حتی اگر مختصر و مفید باشد، حتی اگر پای جانش در میان باشد(البته این قوانین اصلا و ابدا شامل نهضت فرزندآوری نمی شود، در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد. روی شتر هم عملیاتی شد، شده، چه بهتر) ولی مرد مسلمانی که همینطوری نظرش به نظر یک نفر نزدیک تر شده و رئیس جمهور یک مملکتی به اسم ایران است، حق دارد توی روز روشن و جلوی عالم و آدم، هر کجا که دلش خواست و هر چقدر که عشقش کشید و با هر ارتفاعی که دستش رسید، آنچنان خدمت رسانی در سطح ممکلت انجام بدهد که رایحه خوش خدمتش تا دویست سال دیگر هم در یاد و خاطر مردم بماند. البته خدا باعث و بانی اش را به زمین گرم بزند که یک همچین مرد مسلمانی را با این حجم خدمت رسانی رئیس جمهور مملکت کرده، وگرنه این بنده خدا که وسیله است.

اما باور کنید مشکل ما  اصلا و ابدا محتوای این مباحث عمیق آقای ایمانی نیست. مشکل ما فقط و فقط همین است که آقای ایمانی چرا دقیقا همین الان و در این موقعیت خاص  اقدام به تولید چنین محتوایی کرده؟ خب به این امورات مهم دست به آبی، بعدا هم می شود رسیدگی کرد، خدا را شکر از نظر طول عمر هم که کلا نه آقای ایمانی، نه هیچکدام از علمای جنت مکان عظیم السنوات دچار محدودیت نیستند، شیرین صد و بیست را پر می کنند، خب می گذاشت یک وقت دیگر. الان ما با مسائل کوچکی روبرو هستیم مثل انتخابات، خب معلوم است ولش می کنیم می رویم سراغ حجاب و ناموس خانواده. مثلا همین مسئله بسیار مهمی که مم تقی جان مطرح کرده (البته ما چون خیلی با ایشان احساس صمیمیت می کنیم و فاصله ایمنی را هم رعایت کرده ایم، می توانیم بگوییم” مم تقی”، ولی شما هرگز اینکار را نکنید، چون خیلی امکان دارد، درسته خورده بشوید. شما خیلی بااحترام فقط بگوید آقای مصباح یزدی، سر شوخی را هم باز نکنید، از ما گفتن).

مم تقی جان گفته است” تریبون و رسانه برای تقویت ولایت‌فقیه بسیار اندک است “ که اتفاقا به نظر ما هم نظرش کاملا درست و به جا و به موقع است. اصلا چه معنی می دهد تریبون و  رسانه برای تقویت ولایت فقیه در یک مملکت بسیار اندک باشد؟ صد تا شبکه تلویزیونی رسانه میلی و دویست سیصد تا روزنامه و پونصد تا مجله و دو سه هزار تا امام جمعه عبور موقت و سه چهار میلیون بسیجی آکبند و لباس شخصی شش سیلندر و سایر ادوات و امکانات و اتصالات و …  که کفایت نمی کند. الان شما هر کشور دیگری در دنیا  را هم که دلتان می خواهد بروید رصد کنید. (رصد کنید، اینجا یعنی بروید مثل بچه آدم نگاه کنید، با آن “رصد کنید”ی که یعنی “بروید یک اطلاعاتی ازشان پیدا کنید، یک جوری زیرآبشان را بزنید” فرق می کند… مثلا وقتی می گویند ما داریم فعالیت اصلاح طلبان را رصد می کنیم، یعنی خدا به دادشان برسد، داریم دوباره برایشان پرونده سازی می کنیم… ولی شما الان لازم نیست این کار را بکنید، فقط بروید نگاه کنید) در همه کشورهای دنیا کلی رسانه و تریبون دارند که دربست، در تمام اوقات شبانه روز، فقط و فقط در خدمت تقویت ولایت فقیه  خودشان است و بس. یعنی چی؟

یعنی از صبح که بیدار می شوند تا شب که خبر مرگشان به خواب می روند، به صورت دست جمعی و هماهنگ، یا دارند از پاچه ولی فقیه شان به صورت خودجوش می روند بالا، یا از پاچه ولی فقیه شان رفته اند بالا ، دارند مواضع هسته ای اش را برق اندازی می کنند، یا همه اینکارها را کرده اند، الکشان را هم آویخته اند، دارند سعی می کنند خیلی آرام و ملایم از منویاتش سر بخورند بیایند پایین… چرا؟ چون قدر ولی فقیه شان را می دانند، چون دمای ذوبشان پایین است، چون نمی خواهند در حق ولی فقیه شان  ظلم کنند، آن دنیا شرمنده امام زمان بشوند. آنوقت در کشور ما چی؟ از صبح تا شب این رسانه ها و تریبون های مملکت خودشان را ول کرده اند توی بغل استکبار، یللی تللی می کنند…هر وقت خدا که نگاهشان کنید یا نشسته اند دور هم دارند حرف های خاله زنکی می زنند، یا دارند حریم سلطان نشان می دهد، یا دارند برای آکادمی موسیقی گوگوش تبلیغ می کنند، یا از همه بدتر، چهار نفر را به عنوان کارشناس دعوت می کنند، می نشینند دور هم در مورد مملکت سیاهنمایی می کنند. این هم شد وضعیت تریبون ها و رسانه های ما

یعنی ولی فقیه توی کشور خودش نباید یک تریبون و رسانه ناقابل داشته باشد، یک کمی تقویتش کند… یک کمی روحیه اش را ببرد بالا… یک کمی دلگرمش کند به زندگی؟ امروز را نگاه نکنید ولی فقیه دارد از خودگذشتگی نشان می دهد، یک جان ناقابل و یک جسم ناسالمش را گذاشته وسط همینطوری دارد از بصیرت و عصمتش بی حساب و کتاب و مرامی مایه می گذارد برای مملکت ، تا شما هی قله های پیشرفت را فتح کنید، هی خوش به حالتان بشود.. هی الگو بشوید برای مردم دنیا. فردا پس فردا یک دفعه دیدید خسته شد، زد به سیم آخر، عصمت و بصیرتش را داد به باد فنااااا… آنوقت چه گلی به سر مملکت می خواهید بگیرید؟

می خندید؟ خنده ندارد. اصلا پیش خودتان فکر کرده اید اگر ولی فقیه عصمت و بصیرتش را به فنا بدهد، چه بر سرتان می آید؟  فکر کرده اید اگر هی پشت سر هم اشتباه کند و اسم سال ها را عوضی انتخاب کند، چه بر سر مملکت می آید؟ فکر کرده اید اگر هی مملکت را از این چاله در بیاورد، با مخ بیاندازد توی آن چاه، چه می شود؟ فکر کرده اید اگر هی بیخودی نظرش را به یکی نزدیک تر کند، کلید خانه آن یکی را  بیندازد دور،  بعد نظرش را از این یکی دور کند، با ماشین از روی آن یکی رد بشود، چه قیامتی می شود؟ اصلا اگر همه اینهایی که ما گفتیم اتفاق افتاد و اینطوری شد شما دلتان راضی می شود؟ خوشتان می آید؟ باز هم همینطوری می خندید؟

بالاخره الکی که نیست، ولی فقیه هم بلانسبت شما آدم است، نیاز به تقویت دارد.

به قول مم تقی “الان به جای این‌که به ترویج ولایت‌ فقیه به‌عنوان نماد اسلام بپردازند، آن را در حد ولایت بر صغار و مجانین پایین آورده‌اند.” یعنی چی؟ یعنی الان همه فکر می کنن ولی فقیه، سر دسته یک مشت دیوانه و جانی و قاتل و غارتگر است که دو دستی افتاده اند روی مملکت دارند پدر مردم را در می آورند. در حالی که اصلا واقعیت اینطوری که شما می بینید نیست. کجای ایران الان افتاد دست یک مشت دیوانه و جانی و قاتل و غارتگر؟ … هیچ جا… ولی اینقدر تریبون و رسانه برای تقویت ولایت‌فقیه  اندک است که شما فکر می کنید همه جا… اما ما خودمان همین الان به یک نتیجه بسیار خوب و کاربردی و عملیاتی رسیدیم.

به نظر ما حالا که اینقدر تریبون و رسانه برای تقویت ولایت فقیه در کشور اندک است، ما بیاییم تمام این دستشویی هایی که گوشه پذیرایی های خانه ها همینطوری بی مصرف افتاده اند را در یک حرکت جهادی، تغییر کاربری بدهیم، تبدیلشان کنیم که تریبون و رسانه برای تقویت ولایت فقیه

اینطوری هم دغدغه های ذهنی این آقای ایمانی برطرف می شود، دیگر وقت و بی وقت به مستراح رفتن مردم گیر نمی دهد. هم حریم حجاب خانواده ها نمی شکند، برود توی پای این و آن، جراحت به بار بیاورد. هم این مم تقی، بنده خدا به آرزویش می رسد تریبون ها و رسانه ها برای تقویت ولایت فقیه در کشور افزایش پیدا می کنند. از همه اینها مهم تر، مملکت هم به تمام آن مشکلاتی که قبلا گفتیم دچار نمی شود. کلا همینطوری گل و بلبل می ماند دور هم حال می کنیم…

اتفاقا چون دوره انتخابات هم هست، ما پیشنهاد می کنیم این حرکت جهادی را هم بدهیم دست سپاه که مهندسی کردنش خوب است کلا با انتخابات یک جا عملیاتی اش بکند برود پی کارش. شعارش را هم خودمان ساختیم.

” در هر خانه یک تریبون برای تقویت ولایت فقیه”