اصلاح طلبان در موقع ناتوانی دست به ترور می زنند!

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» رامین در دفاع از کیهان و فضلی نژاد

به دنبال خبر سازی های روزنامه کیهان در مورد سوءقصد یک شنبه شب به جان یکی از نویسندگان این روزنامه و مرتبط دانستن آن به برخوردهای جناحی، سرانجام دیروز محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و از حامیان تندروی احمدی نژاد هم وارد ماجرا شد و اصلاح طلبان را متهم به دست داشتن در این سوءقصد کرد.

طی سه روز گذشته خبر سوء قصد به جان پیام فضلی نژاد، یکی از نویسندگان روزنامه کیهان، به بهانه ای برای حملات تبلیغی رسانه ها و چهره های تندروی دولت به رسانه های منتقد و اصلاح طلب تبدیل شده است. در همین راستا  روز گذشته محمد علی رامین، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد در حمایت از روزنامه کیهان و پیام فضلی نژاد، اصلاح طلبان را متهم به دخالت در ترور این نویسنده جنجالی کیهان کرد.

این در حالی است که روزنامه کیهان همچنان خبر مربوط به این ماجرا را با حاشیه سازی های ویژه خود علیه مخالفان با آب و تاب منتشر می کند.

نتیجه روشنگری نویسنده کیهان

محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در واکنش به سوءقصد یک شنبه شب به جان پیام فضلی نژاد، در گفتگو با خبرگزاری ایرنا، ضمن “ تقدیر و تمجید” از وی گفت: “منادیان اصلاحات و آزادی در ترور فضلی نژاد دست داشته اند. اگر روشنگری‌های این روزنامه‌نگار مؤثر نبود و چهره نفاق و منافقان را افشا نمی‌کرد، منادیان اصلاحات و آزادی به ترور وی اقدام نمی‌کردند.”

وی سپس ادامه داد: “جامعه مطبوعاتی کشور باید از عناصر آلوده و ناپاکی که در مواقع ناتوانی دست به ترور می‌زنند، پاکسازی شود”!

رامین در بخش دیگری از گفته های خود سوء قصد به جان نویسنده کیهان را “ناگوار” توصیف کرد و افزود: “امیدواریم تمامی مدعیان آزادی بیان و اصلاحات، از این شیوه‌های ترور که متعاقب ترور شخصیت‌ها انجام می‌گیرد، دست بردارند و به دامن ملت مسلمان، اندیشه‌های اسلامی و نظام اسلامی برگردند.”

محمد علی رامین روز یک شنبه هنگام محاکمه حسین شریعتمداری، به عنوان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دادگاه حضور یافته بود.

 

رامین و تهدید دوباره مطبوعات

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد که برای جوسازی در مورد ماجرای پیام فضلی نژاد به کمک روزنامه کیهان آمده، در بخشی دیگری از سخنانش یک بار دیگر طی سه ماه گذشته زبان به تهدید رسانه های منتقد و اصلاح طلب گشود و گفت که “عرصه مطبوعات باید از عناصر آلوده که جزو منادیان اصلاحات و آزادی هستند، پاک شود.”

او در عین حال با اشاره به برخوردهای خود به عنوان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات طی سه ماه گذشته، گفت: “با توجه به اینکه تذکرات خیرخواهانه و اصلاح‌گرایانه معاونت مطبوعاتی هنوز آثار مطلوب خود را برای تعدادی از نشریات نداشته، تصمیم گرفتیم که تخلفات و قانون‌شکنی‌های این تعداد اندک از مطبوعات ساختارشکن را مستقیم به دادستانی ارجاع دهیم”.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات روز گذشته در حالی از ارجاع مطبوعات به تعبیراو “ساختارشکن” به دادستانی سخن راند، که چندی پیش به دلیل برخوردهایش با مطبوعات منتقد به دادستانی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

 

مناقشه کیهان و پارلمان نیوز

سوء قصد به جان پیام فضلی نژاد، در حالی که هنوز در هاله ای از ابهام باقی مانده است، از فردای شب حادثه منجر به بروز مناقشات دامنه داری بین روزنامه کیهان و سایت خبری پارلمان نیوز شد.

پارلمان نیوز با انتشار این خبر به نقل از خبرگزاری امنیتی ـ نظامی فارس، با ابراز تعجب از این حادثه نوشته بود: “بعد از ناکامی حسین شریعتمداری در دادگاه، ناگهان پیام فضلی‌نژاد، نورچشمی مدیرمسئول کیهان آن گونه که فارس گزارش داده از سوی افراد ناشناس و احتمالا از سوی جریان فتنه مورد سوء قصد قرار گرفت! “

پارلمان نیوز در بخش دیگر از این خبر با اشاره به انگیزه حضور فضلی نژاد در جلسه محاکمه شریعتمداری نوشته بود: “حسن شایانفر، کاشف پیام‌فضلی‌نژاد به همراه چند نفر دیگر در ردیف آخر صندلی‌های دادگاه برای فضاسازی‌های احتمالی حضور یافته بود، اما فضای دادگاه با شکایت جدی، مستدل و حقوقی وکلای شاکیان این پرونده از جمله عمادالدین باقی، شادی صدر، شیرین عبادی و رحیم مشایی به سمت دیگری رفت و شریعتمداری در مقام دفاع از خود از ساعت 10 تا 12 و نیم به جای دفاع حقوقی از خود که گویا برای اینکار آمادگی لازم را نداشت به اجرای سناریوی از پیش طراحی شده، یعنی تنها به بازخوانی تاریخچه گروهک تروریستی ریگی و پیشینه هوشنگ امیراحمدی و مواردی از این دست که کاربرد این مطالب تنها در روزنامه‌ای مثل کیهان است، پرداخت.”

این گزارش خبری که روز دو شنبه در پارلمان نیوز منتشر شد، با واکنش کیهان روبرو شد. کیهان در پاسخ پارلمان نیوز را متهم به حمایت از به نوشته کیهان “حمله تروریستی به فضلی نژاد” کردو نوشت: “چرا این سایت حمله «تروریستی» به نویسنده با »بصیرت« کیهان را محکوم نکرده است؟!”

کیهان در ادامه این مطلب خبرنگاران این سایت اصلاح طلب را به “عرق خورها” تشبیه کرده و نوشته بود: “چنین سایتی اخبار و گزارشات خود را از سایت هایی ماندد «بالاترین» و سایر سایت هایی که توسط خارج نشینان اداره می شوند، می گیرد.”

 

دخالت نماینده تندوری مجلس

دامنه سه روز مناقشه نوشتاری کیهان با پارلمان نیوز، روز گذشته به مجلس هم رسید. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تریبون مجلس در دفاع از روزنامه کیهان و نویسنده مضروب آن، پارلمان نیوز، سایت متعلق به اقلیت اصلاح طلب مجلس را متهم به همراهی جهت دار با بی بی سی، رادیو فردا و سایر سایت های به گفته وی صهیونیستی کرد و گفت: “یک سایت اینترنتی به نام سایت پارلمان نیوز همصدا با بی‌بی‌سی‌، رادیو فردا و سایر سایت‌های صهیونیستی تلویحاً و متاسفانه با وقاحت تمام از اقدام تروریستی اوباش و اراذل اجاره‌ای در سوء قصد به جان نویسنده جوان و با بصیرت روزنامه کیهان آقای پیام فضلی‌نژاد حمایت کرد”.

ستار هدایت خواه که از جمله نمایندگان تندروی حامی دولت به شمار می رود، با استناد به ماده 36 بند 11  آئین نامه داخلی مجلس به هیات رئیسه مجلس در خصوص محتوای سایت پارلمان نیوز تذکر داد و گفت: “از آن جا که نام این سایت برای بسیاری از مردم القای انتساب آن را به مجلس می‌کند، تصور می‌کنند که مواضع این سایت مواضع مجلس است؛ بنابراین لازم است که هیئت رئیسه پارلمان برای حفظ شأن و اقتدار مجلس اولاً عکس‌العمل جدی نسبت به این مسأله نشان دهد و ثانیاً اقدام لازم برای تغییر نام این سایت به گونه‌ای که متناسب با مشی و محتوای آن سایت باشد، انجام دهند که نام مقدس مجلس با اینگونه مواضع و اظهارات مورد خدشه قرار نگیرد.”

سایت پارلمان نیوز که به دلیل رویه انتقادی خود از دولت، مورد خشم هیات نظارت بر مطبوعات و حتی ارتش سایبری نیز قرار گرفته و چندی پیش به دنبال فیلتر شدن، خبرنگار پارلمانیش هم از مجلس اخراج شده بود، از ادعاهای این نماینده تندروی حامی دولت ابراز تاسف کرده است.