وزنه برداران المپیکی، علیه وزیر ورزش

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» اعتراض ملی پوشان به سرمربی فحاش

خبرگزاری فارس روز شنبه با عنوان “ملی‌پوشان المپیکی وزنه‌برداری روی وزیر ورزش را هم زمین انداختند” گزارش داد که تلاش محمد عباسی و معاونش، حمید سجادی برای راضی کردن پنج وزنه بردار المپیکی ایران برای حضور در اردوی تیم ملی بی نتیجه ماند و ورزشکاران معترض به بددهنی بیژن باقری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری، همچنان معترض ماندند و روی خواسته خود ایستادند.

در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ بهداد سلیمی به عنوان قویترین مرد کره خاکی برنده مدال طلا شد و سایر ملی پوشان نیز با مدالهای نقره و برنز درخششی تحسین برانگیز داشتند. بهداد سلیمی و سایر ملی پوشان وزنه برداری پس از المپیک ضمن تایید عملکرد فنی باقری، رفتار و بددهنی سرمربی را تحمل ناپذیر دانستند و خواهان تمرین زیر نظر یک مربی دیگر شدند اما پذیرفتند که در عرضه رقابت های بین المللی با بیژن باقری باشند.

درگیری لفظی و شدید سلیمی و باقری در یک برنامه زنده تلویزیونی بر این اختلافات دامن زد. حسین رضازاده، قهرمان پیشین المپیک و رییس کنونی فدراسیون وزنه برداری به حمایت از سرمربی تیم ادامه داد و پس از پافشاری ملی پوشان در اعتراض به بددهنی باقری، سرمربی تیم ملی از دعوت معترضان به اردوی تیم ملی برای حضور در رقابتهای آسیایی خودداری کرد. پس ار درخشش در المپیک، تیم وزنه برداری در آسیا مقام قهرمانی اش را از دست داد و دوم شد.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران پس از بگو مگوی تلویزیونی بهداد سلیمی با بیژن باقری، به حمایت از سرمربی و فدراسیون وزنه برداری برخاست و عنوان کرد “شاید پیش‌بینی روزهای آینده خیلی سخت نباشد و شاید یک روز تمام المپیکی‌ها به غیر از سلیمی به اردو بازگشته و فقط بهداد بماند و حوضش”. این خبرگزاری با انتقاد از قوی ترین مرد جهان، ضرب المثل قدیمی را به دلیل نام رهبر جمهوری اسلامی “بهداد” را جایگزین علی کرد و در خبر اخیر وزنه برداران را به جای معترض “مغضوب” نام برد: طی روزهای گذشته و در راستای حل شدن مشکلات وزنه‌برداران المپیکی و بازگشت آنها به اردوی تیم ملی، جلسه‌ای با حضور محمد عباسی، وزیر ورزش، حمید سجادی، معاون وزارت ورزش، حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، کوروش باقری، سرمربی تیم‌های ملی وزنه‌برداری و پنج ملی‌پوش مغضوب المپیکی این رشته ورزشی برگزار شد.

این خبرگزاری در پایان خبر یادآور می شود: نکته قابل توجه اینکه با درخواست وزیر و پادرمیانی رضازاده پیشنهاد خرید دسته گل برای آشتی‌کنان بین وزنه برداران و کادرفنی تیم ملی مطرح شد که این درخواست هم راه به جایی نبرد تا در نهایت روی وزیر ورزش هم به زمین بخورد.