یک ستاره زیر تیغ رفت

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» مشکلات این فصل فوتبال پرسپولیس

تیم فوتبال پرهوادار پرسپولیس این فصل لیگ برتر را هم به مانند سالهای اخیر زیر بار مشکلات مدیریت بر باشگاه، با حاشیه های گوناگون سپری می کند. سرخپوشان شکست ناپذیر سالهای دور فوتبال ایران، این بار از دو مسابقه پنج امتیاز را هدر داده و با یک امتیاز همنشین قعرنشینان هستند.

همزمان درگیری علنی میان مدیران تازه وارد و پرخاش یک ستاره جوان و آتیه دار به داور، شکست دو بر صفر پرسپولیس از فولاد در اهواز را به حاشیه برد، تا آن جا که علی پروین به عنوان نماد پرسپولیس در خبرگزاری فارس خواهان دعا برای تیم پرهوادار شد!

پیام صادقیان ستاره ای که انتظار می رفت در جام جهانی به عنوان پدیده ای آسیایی بدرخشد، به دلیل بی اخلاقی های حاصل از فضای حاکم بر فوتبال در واپسین روزها از همراهان تیم ملی خط خورد. تا امروز که نه تنها کارشناسان و گزارشگران، که علی دایی سرمربی پرسپولیس هم از این بازیکن ابراز نارضایتی دارند. پروین هم در مورد پیام صادقیان گفت: ”ولش کنید، درباره این موضوع (درگیری با داور) هم هیچ حرفی ندارم!

 

 تهدید صادقیان

در کمتر از دو روز پس از رویداد اهواز و پیش از جریمه کمیته انضباطی، سخنگوی این فصل پرسپولیس اعلام کرد که به تصمیم کمیته انضباطی باشگاه، ۱۰ در صد از رقم قرارداد پیام صادقیان کسر و در توبیخ نامه به بازیکن تاکید شد که در صورت تکرار، این جریمه سنگین تر می شود.

با قراردادهایی که محمد دادگان، رییس فدراسیون پیشین آن را دهها برابر ارزش بازیکنان نامیده است، باشگاهها به ویژه استقلال و پرسپولیس با گرفتاری بدهکاری دست بگریبانند و این رویدادهای سوء، دست کم می تواند به سود باشگاهها تمام شود و تکرار آن در جریان ۲۸ هفته باقی مانده چه بسا که یکی از مشکلات جدی باشگاه ها را درمان کند. پیام صادقیان که پیشینه درگیری با یار خودی را نیز در کارنامه فوتبال دارد، روز شنبه در خیرگزاری دانشجویان ایران گفت: “از داور مسابقه، هواداران، جامعه داوری و فوتبال عذرخواهی می ‌کنم. در آینده همه چیز تغییر خواهد کرد.”

کمیته انضباطی و سازمان لیگ پس از مسابقه پرسپولیس با فولاد اعلام داشتند که بازیکن سرکش را جریمه خواهند کرد و کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس هم بی درنگ و در غیاب صادقیان تشکیل جلسه داد. این در حالی است که اعضای هیات مدیره این تیم، مدیرعامل را از جمع خود رانده اند و یکی از آنان امیرعابدینی، کار مدیرعامل را در حد یک «پیک موتوری» تشبیه کرده است! و علیرضا رحیمی هم بیش از آن که به وظیفه سنگین مدیرعاملی بر یک باشگاه آشوب زده برسد، در چند مصاحبه مطبوعاتی و تبلیغاتی شرکت کرد.

جالب این که هیات مدیره در روزهایی که اختلافها روز به روز بیشتر می شود و سرمنشاء همه این حاشیه ها است، برای رسیدگی به ناکامی پرسپولیس و موضوع پیام صادقیان، اعلام تشکیل جلسه کرد.

علی کفاشیان هم که وظیفه ریاست بر فدراسیون فوتبال را دارد پیش از اعلام رای کمیته انظباطی فدراسیون به خبرنگار فارس گفت: “باید با پیام صادقیان برخورد شود تا دیگر بازیکنان دیگر چنین رفتارهایی را مرتکب نشوند.

“به این ترتیب جمع پریشان فوتبال کشور فقط در یک مورد با هم اتفاق نظر دارند، جریمه پیام صادقیان.