گورهای آماده برای سربازان آمریکایی؟

نویسنده

» سیاتل تایمز و هشدار سپاه پاسداران

علی اکبر دارینی

 

به گفته یک فرمانده سابق سپاه پاسداران اسلامی، ایران گورهای دسته جمعی را برای دفن سربازان آمریکایی، درصورت حمله به ایران، آماده کرده است.

به نظر می رسد اشاره به حفر گور نوعی لاف زنی ایران در برابر اظهارات هفته گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا باشد؛ دریاسالار مایک مولن که گفته بود ارتش ایالات متحده طرح احتمالی حمله به ایران را آماده دارد، گرچه به  نظر وی حمله نظامی ایده خوبی نیست.

ایالات متحده و برخی از متحدان آن ایران را متهم به استفاده از برنامه هسته ای غیر نظامی خود به عنوان پوششی برای ساخت سلاح هسته ای کرده اند. ایران این اتهامات را تکذیب می کند و می گوید برنامه هسته ای آن کشور صرفا در جهت تولید برق است و نه تولید بمب.

سرتیپ حسین کنعانی مقدم، که در سال های 1980 معاون فرمانده سپاه بود به گورهائی اشاره کرد که برای دفن سربازان عراقی در جنوب غربی ایران در استان خوزستان حفر شده بود، در دوران جنگ خانمان برانداز 1988-1980 میان جمهوری اسلامی و رژیم صدام حسین سربازان عراقی..

وی به خبرنگار تلویزیونی آسوشیتد پرس گفت: “گورهای دسته جمعی که برای دفن سربازان صدام پیش بینی شده بود دوباره برای دفن سربازان آمریکایی آماده شده است و این دلیل آن است که چرا تعداد آنها این قدر زیاد است.” او از تعداد آنها سخنی نگفت.

فیلمی که به دست شبکه  تلویزیونی آسوشیتد پرس رسیده است تعداد زیادی حفره خالی و تازه کنده شده را درمنطقه صحرای خوزستان نشان می دهد. خبر حفراین گورها برای اولین بار در اوایل این هفته توسط خبرگزاری نیمه رسمی فارس منتشر شد.

مقدم هشدارهای قبلی ایران را مجددا تکرار کرد که در صورت حمله به ایران، کلیه پایگاه های آمریکا در خلیج فارس به تلافی، مورد حمله قرار خواهند گرفت. ستاد فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی ایران، در آن طرف خلیج فارس در بحرین مستقر است.

وی گفت اگر آمریکا حمله کند “ایران چاره ای جز حمله به پایگاههای آمریکا در منطقه ندارد.” وی افزود: “هزینه های سنگین چنین جنگی تنها بر دوش جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. آمریکا و کشورهای دیگر باید قبول کنند که این آغاز جنگ گسترده ای درسراسر منطقه خواهد بود.”

سخن گفتن ازجنگ میان ایران وآمریکا، پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد اعمال دور چهارم تحریم های سخت تر در ماه ژوئن در واکنش به خودداری ایران از توقف غنی سازی اورانیوم، شدت گرفته است؛ غنی سازی اورانیوم فناوری است که می تواند در تولید سوخت هسته ای یا در تولید مواد مورد نیاز یک بمب اتمی استفاده شود.

آمریکا و اسرائیل گفته اند که اگر دیپلماسی نتواند برای متوقف کردن حرکات مشکوک برنامه های هسته ای ایران به نتیجه برسد، نیروی نظامی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: سیاتل تایمز- 10 اوت