حمید رسایی حاضر به مصاحبه نیست

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» تجاوز به نوجوانانی در مدارس فوتبال

مدتهاست که خبرهای تکان دهنده از تجاوز به نونهالان و نوجوانان در مدرسه های دروغین فوتبال بحث دردناک اهالی فوتبال شده است. با تجاوز به زور، نسل آینده ای را که شیفته ستاره هایی چون کریس رونالدو و لیونل مسی هستند، توسط بیماران جنسی به تباهی تهدید می کنند. اما شگفتا که مسوولان جمهوری اسلامی و نمایندگان مردم با وجود هشدارهای اهالی راستین فوتبال همچنان بی تفاوت هستند.

این بی تفاوتی با وجود شعارهایی است که برای ریشه کنی آن سرداده می شود و هرگاه در راه ریشه یابی به نام خودیها می رسد متوقف می شود تا به مانند همه خبرهای پیشین حاکی از فساد، به فراموشی سپرده شود.

بخش ورزشی سایت تابناک می نویسد: غول فساد ایران پس از سال‌ها رشد سرطانی و در سایه چشم پوشیدن مسوولان، امسال بنا به دلایلی رسانه‌ای شد و حتی کار به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل نود کشید و پس از چند ماه بررسی و باز شدن پای چهره‌های سر‌شناس به این پرونده، هنوز خروجی مشخصی از آن به بیرون درز نکرده است و مسئولان رسیدگی به این پرونده، تنها به گفتن اطلاعات مبهم از این پرونده تاکنون بسنده کرده‌اند.

متجاوزی که بادیگارد شده

تابناک می افزاید: چند سال پیش در یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت، آقای “ش. ل” که هم‌اکنون‌ بادیگارد است و با دو متر قد و ۱۳۰ کیلو وزن با مدیران این باشگاه عکس یادگاری هم می‌ گیرد، مرتکب این عمل زشت تجاوز شد؛ اما نتیجه ماجرا چه شد؟ پس از چند وقت پنهان شدن، ‌دوباره به فوتبال بازگشته و در کنار این تیم دیده می‌شود؛ جالب این که در آن هنگام دو تن در این تیم مسوولیت داشته‌اند که هم‌اکنون یکی از آن‌ها، نماینده مجلس است و دیگری ریاست یکی از کمیته‌های فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد. آیا این آقایان از ماجرا خبر نداشته‌اند؟ اما از شواهد‌ چنین برمی‌‎آید که حوزه رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال ایران در‌‌ همان حدود تبانی و دوپینگ و فساد مالی در فوتبال ایران بوده و مجلس تا کنون در رسیدگی خود به مسائلی اینچنین نپرداخته است.

در همین زمان بود که در جامعه ورزشی پیچید که عامل تجاوز به پسران نوجوان عکس هم در حین عمل گرفته است و گفته شد که این به قصد اخاذی صورت گرفته. شایعه ای که وقتی مسعود شجاعی، ملی پوش فوتبال ایران ساکن اسپانیا در برنامه زنده نود تلویزیون آن را بازگفت آشکار گردید که خبر این رسوایی به همه جا رسیده است.

ناصر فریادشیران، مربی پیشین تیم نفت تهران در گفت‌وگو با تابناک، می گوید: “بحث فساد اخلاقی تیم‌های پایه بسیار کلان تر از چیزی است که گمان می‌کنید و به یک مورد یا دو مورد محدود نمی‌شود. من در سال‌های گذشته، ‌بار‌ها در گفت‌وگو‌هایم به این مسأله پرداخته‌ام و به مسئولان هشدار دادم که چنین اتفاقات تکان‌ دهنده‌ای در حال روی دادن است، ولی ‌‌کسی نخواست به روی خودش بیاورد.”
روزنامه خبر ورزشی خطاب به مدیرعاملی که عمل زشت تجاوز به زور در باشگاهش رخ داده بود، نوشت: “اگر اتفاقی این چنین برای فرزند خودتان هم رخ می‌داد، همین‌طور بی‌خیال بودید؟”

پاسخ نمایندگان مجلس 
تابناک می نویسد: سخنان فریادشیران موجب شد تا از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اصل نود ـ که در حال بررسی موضوع فساد در فوتبال ایران هستند ـ بپرسیم که آیا در دستور کارهای پرونده خود، به مسائل اینچنینی هم پرداخته‌اند یا خیر؟

حسین آذین، از کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به این پرسش خبرنگاران از کلیت ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته هنوز چنین ماجرایی مطرح نشده است. وی شرایط بررسی این ماجرا را با توجه به خاص بودن آن، بسته به نظر حمید رسایی نماینده هوادار احمدی نژاد، مسئول رسیدگی به این پرونده دانسته است. 
اما تماس‌های تابناک با حمید رسایی هم بی‌حاصل بود و او که معمولا با مباحث جنجالی سیاسی در صفحات روزنامه هاست با بیان این که علاقه‌ای به مصاحبه ندارد، از پاسخ به پرسش‌های ما سرباز زد.