مصلحی: رهبری، دولت نهم و دهم را سر کار آورد

نویسنده
حسین محمدی

» وزیر اطلاعات: فتنه 88، سابقه 20 ساله دارد

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در گردهمایی مسوولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح ارتش، اعلام کرد: “امروز مسیری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند وضعیت را به گونه‌ای شکل داده است که دولت نهم و دهم بر سر کار می‌آید و نظام در مسیر درستی قرار می‌گیرد و به این ترتیب مقابله‌هایی که با آن صورت می‌گیرد یک مقوله کاملا جدی است.”

این برای چندمین بار در روزهای اخیر است که مقامات نظامی – امنیتی، از تدابیر رهبر جمهوری اسلامی، برای روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، در سال های 84 و 88 سخن می گویند.

پیش از این محمد‌تقی رهبر نماینده اصفهان، رییس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم  گفته بود: “در روزهای پیش از انتخابات دهم هم چهره‌های اصول‌گرا و حتی نماینده‌های ولی‌فقیه و ائمه‌جمعه در شهرهای مختلف به حمایت از احمدی‌نژاد پرداختند. مردم با توجه به این حمایت‌ها و شعارهای او که همه ریشه در اصولگرایی داشت، بار دیگر به او رای دادند تا بتواند با عمل به بایدها و نبایدهای اصولگرایی، انتظارات اصول‌گرایان را برآورده کند.”

اکنون حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات نیز تاکید می کند که حمایت ها و تدابیر رهبر جمهوری اسلامی باعث شده است که دولت احمدی نژاد بر سر کار بیاید.

این اما تمام سخنان حیدر مصلحی نبود. وی در سخنرانی خود، همچنین اشاره ای به اعتراضات پس از انتخابات داشت. وی در این زمینه گفت: “در بحث فتنه، یکی از نکات قابل توجه این است که مجموعه‌ای که فتنه را مدیریت می‌کرد به هیچ وجه مجموعه‌ای نبود که قبل از انتخابات شکل گرفته و طراحی کرده باشد، بلکه این مساله یک سابقه 20 ساله دارد. موسسات و سازمان‌هایی که با جمع قابل توجهی در فتنه اخیر به عنوان محوریت کار حضور داشتند در واقع به دنبال فرصت می‌گشتند و با طراحی‌های خود به ویژه در شبکه مجازی و شبکه‌های اجتماعی درون آن، انتخابات دهم را بهترین فرصت دیدند. طراحی استکبار اینگونه بود که انجمن حجتیه، بهاییت، نفاق، کمونیست، ضد انقلاب و حتی مجموعه‌های دینداری که همراه با انقلاب نبودند در این مجموعه جمع شوند. به طوری که اجتماع بهاییت با انجمن حجتیه در فتنه اخیر بسیار قابل توجه بود.”

مصلحی اما در این زمینه تنها به اعتراضات پس از انتخابات اکتفا نکرد و  مسایل مجلس ششم را هم به “نفاق” نسبت داد: “خط ‌دهی بیش از 70 درصد اتفاقاتی که در مجلس ششم افتاد توسط نفاق صورت می‌گرفت و اسناد این مساله موجود است. به طوری که ما حتی اسم داریم که سرشاخه نفاق چطور با برخی از آقایانی که امروز فرار کرده‌اند ارتباط داشته است. نکته قابل توجه دیگر در زمینه جنگ نرم دشمن این است که شخصیت‌ها و موسسات دینی ما به شدت در معرض تهدید جنگ نرم هستند.”

مصلحی در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به طراحی سیستم های جاسوسی، برای اعتراضات پس از انتخابات و حمله به ولایت فقیه، گفت: “یکی از طرح‌های قابل توجه سرویس‌ها و سازمان‌های استکباری، رفتن به سراغ آقازاده‌ها و منافقین هم نقش بسیار اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند. ما به بخش‌ها و نتایجی در این رابطه رسیده‌ایم و به برخی آقایان هم تذکراتی داده‌ایم. نفاق با همراهی سرویس‌های اطلاعاتی دنیا کارهایی انجام می‌دهد و فعالیت‌هایی می‌کند و همانطور که در دوران دفاع مقدس کشورهای مختلف استکباری از صدام حمایت می‌کردند و در این رابطه تقسیم کار داشتند، همان تقسیم کار امروز در رابطه با جنگ نرم صورت گرفته است.”

وزیر اطلاعات در ادامه ریشه همه فتنه‌ها را تبعیت نکردن از ولایت دانست: “در همین رابطه فتنه منتظری را ببینید. منتظری در زمینه ولایت فقیه کتاب داشت و بحث‌های قابل توجهی در زمینه ولایت داشته است، ولی اظهارات وی در فتنه اخیر در مورد مساله ولایت را ملاحظه کردید. در فتنه بنی‌صدر و فتنه‌هایی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت جریانی آدم‌های این فتنه را مدیریت کرده است و در همین فتنه اخیر نیز مساله‌ای که خیلی از آن استفاده کردند، مساله مبارزه با ولایت فقیه بود.”

مصلحی همچنین اعتراضات پس از انتخابات را ناشی از وجود چهره های انقلابی و افرادی دانست که به جمهوری اسلامی معتقد بودند: “مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در قم راه را بسیار باز کردند و باید توجه کنیم که ما نباید شخصیت‌زده باشیم. یکی از بلاهای ما در فتنه اخیر، همین مساله شخصیت‌زدگی بود به طوری که وقتی برای بسیاری از خواص، ‌جریان فتنه را تشریح می‌کردیم آن‌ها نمی‌توانستند در برابر برخی شخصیت‌ها موضع درستی بگیرند چرا که دچار همین آفت شخصیت‌زدگی بودند.”

مصلحی همچون دیگر مسوولان جمهوری اسلامی، نگرانی خود را از فتنه اقتصادی چنین بیان کرد: “تلاش دولت این بود که مردم در این جراحی بزرگ اقتصادی درد کمتری احساس کنند. همین که در مورد زمان اجرای این طرح سرگردانی برای برخی از کسانی که می‌خواستند اخلال کنند به وجود آمده بود و احتکارهای چندین باره آنها به نتیجه نرسید موفقیت بزرگی بود که کسب شد و فرصت اخلال از آن‌ها گرفته شد؛ البته آن‌ها برای مقابله با این طرح، طراحی‌های خاص خود را دارند و از عوامل داخلی هم در این زمینه استفاده می‌کنند و حتی ممکن است از درون خود نظام افرادی را واسطه کنند چرا که اساسا یکی از مقوله‌های جنگ نرم این است که از افراد درون نظام و انقلاب استفاده می‌کنند.”

پیش از این سردار احمدی مقدم، فرمانده  نیروی انتظامی، در این باره گفته بود: “ضرب‌آهنگ فتنه‌ اقتصادی شروع شده و آمریکایی‌ها در این دوره مامور خزانه‌داری خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و دشمنان نیز با توطئه‌ جمع‌آوری ارز از بازار داخلی خواستند به امور اقتصادی ضربه بزنند، ولیکن این امر باعث شد تا نقدینگی از بازار جمع شود، و ایران نسبت به توزیع ارز هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.”

سخنانی که با واکنش مهدی کروبی، از رهبران مخالفین دولت مواجه شد: “طرح فتنه اقتصادی بهانه ای برای حیف و میل اموال عمومی است و دولت می خواهد تقصیرها را به گردن دیگران بیندازد… سخن این آقا که از فتنه اقتصادی نام می برد، مجوزی برای سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزایش چشمگیر قیمت هاست”.

او هشدار داد “خودشان می دانند که چه مصیبت های اقتصادی در پیش دارند، می گویند فتنه اقتصادی در راه است.”