تعمیراحمدی، وصله نظام

هوشنگ اسدی
هوشنگ اسدی

ایران رابه خاک سیاه نشانده اند وچندان که “کودتای ننگین”28 مرداد با سرزمین ما نکرد و حالا  زادگان عراق را به وصله پینه نظام خوانده اند. یکی اصلاحات سیاست خارجه را دردستور دارد، به عربستان چشمک می زند و برای انگلستان کلاه به احترام بر می دارد. دیگری ماموریت دارد سران قوا را که یکی از آنها تحت تعمیر است به هم جوش بدهد.و سومی باز فریاد نابودی اسرائیل را سر می دهد تا ایران را زودتر به دامان آتش جنگ مخوف در آستانه بکشاند.

ماه رفتن و ماندن احمدشاملو “شاعر آزادی” است.بامداد به تن رفت و با شعرهایش ماند. یکیشان انگار خطابه روز است به مستبد روزگار:

تو را چه سود
فخر به فلک
بر فروختن
هنگامی که
هر غبار راه لعنت شده نفرین ات می کند ؟
تو را چه سود از باغ و درخت
که با یاس ها
به داس سخن گفته ای.
آن جا که قدم برنهاده باشی
گیاه
از رستن تن می زند
چرا که تو
تقوای خاک و آب را
هرگز باورند

و شعر، به واقعیت زندگی روز پیوند می خورد. با باغ و درخت، با رستن چنان کرده اند که کشاورزی ایران در آستانه نابودی است.

ارسلان فتحی پوررئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از “آمار عجیب واردات یک میلیارد دلاری در سه ماه” اخیر خبرمی دهد. ارقام را دقیق بخوانید: “در ۳ ماهه اول سال ۲۷۹ میلیون دلار ذرت دامی، ۲۳۲ میلیون دلار برنج، ۱۷۵ میلیون دلار دانه سویا، ۱۰۹ میلیون دلار موز، ۴۸ میلیون دلار پرتغال، ۴۶ میلیون دلار چای و ۲۱ میلیون دلار سیب وارد کشور شده است.”

پول نفت راداده اند، “تجار محترم” موتلفه و اعوان وانصارنظامی ـ امینتی شان تا موز و سیب و سبزی خوردن بیاورند و ضریب وابستگی ایران به ‌واردات را به گفته احمدتوکلی “در ۵ سال از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد” برسانند.

حالا هم این جنایت عظیم تاریخی “نظام” رابه پای “توطئه گروه انحرافی” گذاشته اند که رئیس تحت تعمیرش می خواهدرستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ـ بازوی پیمانکاری سپاه ـ را درجای وزیر نفت بنشاند. بعد از مخابرات، نفت هم تحت اختیار سپاه قرار می گیرد.

احمدی نژاد چرا بار دیگر با برگ سپاه بازی می کند؟ همه اخبار حاکی است: “ابعاد ویرانگر تحریم نفتی بیشتر و بیشتر آشکار می شود، مشتریان عمده نفت ایران پول نفت را نمیپردازند. چین همان رفتاری را در مقابل ایران برگزیده که هند ماههاست دنبال میکند. این هفته هم بهایران پیشنهاد می کند به جای پرداخت پول نفت وارداتی، به ایران کالای چینی بدهد یا اینکه پول نفت را با واحد پول چین یعنی یوان بپردازد.”

روزنامه فایننشال تایمزگزارش می دهد: “چین در پرداخت پول نفت وارداتی از ایران با مشکل روبه رو شده و تاکنون 30 میلیارد دلار بابت نفت ایران بدهکار است.”
سردار رستم قاسمی که درتمام” لیست‌های تحریم اروپا و آمریکاو شورای امنیت ایران قرار دارد” برای حل این مشکلات معرفی شده است؟ آیا” گروه انحرافی” او را برای تشدید درگیری های مجلس و سپاه درمعرض رای نمایندگان قرار داده است؟

رضاتقی زاده اولین تحلیل گری است که به این پرسشهای پیچیده جواب می دهد: “پاسدار قاسمی در لیست تحریمی ماه مه سال ۲۰۱۰ آمریکا نیز قرار دارد. به این ترتیب، در صورت تصدی وزارت نفت توسط سپاه و رستم قاسمی، طرح تحریم نفت و گاز ایران که تاکنون با چراغ خاموش دنبال می‌شد، رسما کلید خورده و باقی‌مانده بازار‌های صادرات نفتی ایران هدف قرار خواهند گرفت.”

نفت هم باگام های بلند به سرنوشت صنعت و کشاورزی می پیوندد: نابودی.

و همه این اتفاقات در کشوری روی می دهد که هفته گذشته احمد خاتمی در نماز جمعه، امنترین کشور جهانش توصیف کرد؛ و احمد رضا رادان- فرمانده کشتارهای تهران و سوریه از “تطهیر چهره شهر از نا امنی” خبرداد.

و این هفته شورای تامین استان تهران برای جلوگیری از افزایش دامنه ناامنی، جلسه اضطراری برپا می کند و دو تن از شرکای نزدیک سردار رادان، یعنی اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی و محمد رضا نقدی، فرمانده بسیج افزایش نا امنی اش  راناشی از “برنامه هدفمند دشمن” یعنی “استکبار جهانی و اسرائیل” می دانند.

وزیر اطلاعات – حیدر مصلحی- هنوز دارد شیرینی از “نفس افتادن سیستم های اطلاعاتی جهان در منطقه” را مزمزه  می کند و فهرست نفوذیهای وزارتخانه ا شرا در موساد می شمرد که خبر ترور یک نفر دیگر ارتباط بامسائل اتمی می رسد و از قضاء عینا مانند ترور های پیشین: عبور موتور سواری و شلیک گلوله ای.

 بعد شهر شلوغ می شود.علی لاریجانی  فرمول ابدی را از جیبش در می آورد. انگشت اتهام را به سوی آمریکا و اسرائیل می برد و این حادثه را پوششی برای شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه می خواند. به نظرحیدر صالحی هنوزمعلوم نیست سازمان های اطلاعاتی دراین ترور دست داشته اند یا نه. محمد رضا نقدی، بعداز محکوم شدن ترورتوسط دولت آمریکا، از رازی پرده برمی داردکه حتی وزیر اطلاعات هم  خبرندارد: آمریکا این وظایف رابعهده اسرائیل گذاشته است.

آخر سرهم معلوم نمی شود داریوش رضایی” استاد فیزیک هسته‌ای” است یا “دانشمند اتمی” و یا “یکی از متخصصان هسته‌ای ایران” یا “دانشجوی معمولی” وچرا و توسط  کی ترور شده است.

تنها امرروشن در روز روشن نابودی دانشمندان هسته ای ایران است و یکی یکی.

در امور غیر سیاسی و اتمی هم هفته امنی طی می شود.پس از رسانه‌ای شدن پرونده تجاوز گروهی در استان‌های گلستان، اصفهان و خراسان رضوی، خبر از تجاوز جمعی عده‌ای جوان به یک زن در ملارد کرج می رسد.به نوشته روزنامه جام جم، شش جوان‌ بین ۲۰ تا ۲۵، زن جوانی را در ملارد کرج می ربایند و بعد او را “موردآزار و اذیت جنسی” قرار می دهند.

ازحالا همه نگاهها متوجه انتخابات آینده مجلس است. سپاه که درآستانه قبضه کامل وزارت نفت هم هست، سیدنظام الدین موسوی- مدیر مسئول کنونی روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران - را جایگزین حمیدرضا مقدم فرمدیرعامل خبرگزاری فارس می کند.

حسین فدایی، نماینده اصولگرای مجلس و دبیرکل جمعیت ایثارگران، می گوید: “جریان انحرافی در تلاش است تا با استفاده از «ظرفیت» محمود احمدی‌نژاد، رییس کرسی‌های ۱۷۵ حوزه انتخابی تک نماینده را در انتخابات مجلس نهم کسب کند.”

محمد خاتمی شروط شرکت درانتخابات را بر شمرده است و لابد برای همین ممنوع الخروج می شود که این حرفها را جای دیگر هم نزند.

آیت‌الله‌ علی ‌محمد دستغیب، شرایط خاتمی را تکرار و تاکید می کند: “درصورت ادامه وضعیت جاری در ایران، شرایط مانند انتخابات  گذشته خواهد بود و در چنین شرایطی رای دادن، وجه شرعی و عقلی ندارد.”

اصول گرایان گرد مهدوی کنی جمع می شوند وشرایط اصلاح طلبان را رد می کنند.

نشریه سپاه پاسداران همین حرف رامی زند.رهبران مخالفان “مجرم” اندو نظام اسلامی به “مجرمان” باج نمی دهد.

جعفر شجونی، ادبیات احمدی نژادی رابکار می گیردو رک وپوست کنده می گوید: “شورای نگهبان قرار است همه اصلاح طلبان را رد صلاحیت کند، اگر از انتخابات بوی کباب بلند شد، نشانه این است که خر داغ می‌کنند!”
 برعکس او، کریم سجاد پورعالمانه سیاست سیدعلی خامنه ای رابه ماکیاولی پیوند می زند وپایان هردو را یکی می بیند: “خامنه ای ۷۲ ساله بر کشوری حکومت می کند که نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت آن را جوانان زیر ۳۳ سال تشکیل می دهد که با فناوری های تازه با جهان در ارتباط هستند. آشتی ناپدیری خامنه ای تاکنون یار او بوده است. اما این ویژگی محتملا سبب شکننده شدن جمهوری اسلامی خواهد شد.ماکیاولی در شرایطی در سال ۱۵۲۷ مرد که هیچ یک از مردم دورانش از او راضی نبودند. دور نیست که او نیز همان سرنوشت را داشته باشد.”

و در حالیکه در مرزهای ایران با عراق باز آتشی بر پا شده خانمانسوز، خامنه ای دارد در یک پایگاه هوائیدرمحاصره نظامیان حرف می زند: “امنیت خلیج فارس و دریای عمان با حضور کشورهای منطقه و همکاری آنها تامین می‌شود و بس. منافع دریا مال همه است؛ امکانات این دریای پر برکت متعلق به این ملت‌هاست.”

و منطقه بیشتر از پیشتر ترکیه را درمرکز تصمیم گیری قرار می دهد.هیات های نمایندگی “نظام” برای برگزاری کنفرانس دیگری در حمایت از “انتفاضه فلسطین”، راهی منطقه شده اند؛ و استانبول پذیرای صد‌ها شخصیت‌ فلسطینی است که زیرحمایت مستقیم نخست وزیر ترکیه، آینده ملت فلسطین و راهکارهای رسیدن به استقلال فلسطین را به بحث و بررسی گذاشته‌اند.

اجلاس سفیران فلسطین درسراسر جهان همراه با حضور ده‌ها نفر از شخصیت‌های فلسطینی عضو سازمان آزادیبخش فلسطین، با شرکت محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نشست استانبول، باردیگر از وزنه سنگین ترکیه در معادلات مرتبط با فلسطینی‌ها درمنطقه و جهان نشان دارد.
سران مخالفان دولت سوریه هم آماده می شوند  تا در ترکیه جمع شوند و راه های ادامه مخالفت و اعتراض های خود را بررسی و هماهنگ کنند.
“بحیا مردینی” سخنگوی کمیته آزادی بیان اعراب در قاهره می گوید: “این دیدار، نخستین جلسه هماهنگی مخالفان حکومت بشار اسد در خارج از سوریه است.”

هفته اول مردادبه انجام می رسد. “نظام” در پی تعمیر و وصله است، آیت اله شاهردوی دوباره بر صحنه خوانده می شود تا در جایگاه رفیع آشتی قوا قرار بگیرد. شاید دارند دوباره زمینه را برای رهبری زاده دیگری از عراق آماده می کنند.

هفتهبا الف بامداد شروع شد، با او هم پایان می گیرد:

آه اگر آزادی سرودی می خواند کوچک

همچون گلوگاه ِ پرنده یی….