شرح

نویسنده
یوسف محمدی

“اعتراض” رامین پرچمی

درحالی که موج بازداشت های مخالفان درنظام کودتایی ایران شکل تازه تری به خود می گیرد گزارش دستگیری یکی دیگر از هنرمندان تئاتر ،تلویزیون و سینما درهفته جاری تبدیل به  خبری جنجالی در رسانه های فارسی زبان  شد.رامین پرچمی ،بازیگری که از چهره های شناخته شده ی هنری در میان مردم ایران است ،نخستین بار در روز ۲۵ بهمن در حین فیلمبرداری بین میدان ولی‌عصر و فاطمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در روزهای ابتدای بازداشتش مورد آزار و اذیت ماموران قرار گرفت. به این ترتیب و در ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ اعلام شد که پرچمی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، فیلمبرداری و اخلال در نظم عمومی از سوی شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

این بازیگر چهارشنبه هفته گذشته، ۲۴ فروردین ۹۰ به دادگاه انقلاب تهران برده شد. انتقال این بازیگر تحت تدابیر امنیتی انجام گرفت و رامین پرچمی با دستبند و ظاهری نه چندان مناسب به همراه چندین مامور در دادگاه انقلاب حاضر شد. وی یک شب پیش از دادگاه از قرنطینهٔ اندرزگاه ۷ زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود.

 

پرچمی کیست؟

رامین پرچمی متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۲ در لاهیجان بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است.

وی دارای مدرک کارشناس ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است وعلاوه بر بازیگری، کارگردان فیلم کوتاهی را در کارنامه خود دارد.

پرچمی فعالیت خود را با بازی در سریال در پناه تو و فیلم سینمایی ضیافت آغاز کرد. وی برای مدتی سردبیر هفته‌نامه فرهنگی هنری نقش‌آفرینان بود.شهرت او به خاطر بازی در سریالهایی چون در پناه تو، همسایه‌ها ، زیر اسمان شهر ۳ و فیلمهایی چون ضیافت ، اعتراض ، تلفن ، خاکستری ، مهمان مامان ، اخراجی‌های ۲ است. 

 رامین پرچمی در “خاکستری”