چمن ورزشگاه آزادی زیر پای دولتی ها

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» سهم ورزش در جشن پرخرج احمدی نژاد

جشن پرخرج تبلیغاتی احمدی نژاد در ورزشگاه صدهزارنفری آزادی، نه فقط برمقامات سیاسی، بلکه بر ورزش کشور هم اثر گذاشته تا جایی که هم تمرین های ورزشی تعطیل شده و هم نگرانی ها بابت خراب شدن چمن این استادیوم بالا گرفته است؛ استادیومی که حتی تیم های پرسپولیس و استقلال هم حق ندارند در آن مسابقات پیاپی برگزار کنند.

استادیوم صدهزار نفره آزادی قرارست امروز در اختیارمردان احمدی نژاد باشد تا به عنوان برگزاری جشن نوروزی، مراسمی تبلیغاتی برگزار کنند؛ تبلیغاتی که رسانه های داخلی از هزینه سنگین آن خبر داده اند و اگر چه هنوز اجازه برگزاری آن صادر نشده اما از چهارشنبه اردوی تیم ملی قایقرانی تعطیل شده تا در استادیوم اقدامات امنیتی انجام شود.

پیش از این اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برگزاری جشن صد هزار نفری ورزشگاه آزادی، از ارگان ‌های مسوول خواسته بود اجازه ندهند چنین مراسمی با هزینه بیت‌المال برگزار شود.

چمن گرانقیمت ورزشگاه ۴۰ ساله آزادی از بعد مسابقه های فوتبال بین المللی آن قدر اهمیت دارد که حتی تیم های پرسپولیس و استقلال حق ندارند در لیگ برتر مسابقه های پیاپی و پشت سریکدیگر برگزار کنند. اما توفیق کابلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی روز چهارشنبه به خبرگزاری مهر گفت: “تلاش می‌کنیم جشن ستاد تسهیلات نوروزی به زمین چمن آسیب نرساند!”

 گفتنی اینکه هفته آینده استقلال در همین ورزشگاه میزبان تیم الریان قطر در چارچوب رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا خواهد بود.

کابلی، جانشین سعید آذری که پس از انتخابات مخدوش سال ۸۸ به دلیل همراه نبودن با احمدی نژاد از مدیرکلی مجموعه آزادی برکنار شد، همچنین گفته است: “کل مراسم روی چمن برگزار نمی‌شود. قرار است فقط یک جایگاه کوچک وسط زمین قرار بگیرد و به این منظور از فاصله‌های مشخص و خاصی استفاده می‌شود. البته پیگیر هستیم تا این جایگاه هم روی پیست دو و میدانی نصب شود که در اینصورت عالی می‌شود. البته اگر جایگاه روی پیست قرار نگیرد و روی چمن نصب شود، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این مراسم به چمن آسیب نزند چرا که کارکنان و کارشناسان مجموعه تمهیدات خاصی را به این منظور اندیشیده‌اند!”

آن طور که گفته شده حامیان مالی این جشنواره تبلیغاتی، شرکت رایتل و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی هستند. رایتل قرار است ضیافت ناهار صد هزار نفر شرکت کننده و به اصطلاح مهمان دعوت شده را در قالب کترینگ هواپیمایی بر عهده گیرد.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فارس اردوی تیم ملی قایقرانی اسلالوم (مارپیچ) به دلیل حضور احمدی‌نژاد در “جشن تقدیر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی” تعطیل شده است. برپایه این گزارش قرار بود اردوی تیم ملی امروز تعطیل شود، اما مسئولان فدراسیون به قایقرانان اعلام کردند که روز چهارشنبه باید محل تمرین قایقرانان تخلیه شود.