صدایی که خاموشی نمی گیرد

نویسنده

mahasti497.jpg

شیرین کریمی

مهستی، خواننده سرشناس ایرانی که در همه سال های پس از انقلاب در خارج از کشور اقامت داشت، در سن شصت سالگی در لس آنجلس درگذشت. وی از مدتها قبل به دلیل ابتلا به سرطان روده بیمار و بستری بود.

مهستی که نام اصلی وی خدیجه دده بالا بود، در سال 1316 متولد شد و صدای گرم او در نوجوانی توسط توسط پرویز یاحقی کشف شد.

اعتبار هنری مهستی از مجموعه گلها آغاز شد که او را به خواننده ای محبوب در دهه های چهل و پنجاه بدل ساخت و به علاوه راه را برای ورود خواهر بزرگترش، هایده نیز به عالم خوانندگی باز کرد.

مهستی اندکی پس از انقلاب اسلامی به انگلستان و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. دو سال پیش جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا، از وی به خاطر 35 سال فعالیت در زمینه موسیقی سنتی و پاپ ایرانی تقدیر کردند.از وی 35 آلبوم موسیقی منتشر شده که اغلب آنها با استقبال روبرو شده است.

مهستی علاوه بر خواندن آوازهای اصیل ایرانی در زمینه موسیقی پاپ نیز آثار بسیاری از خود به جا گذاشته که در داخل ایران هم شنوندگان بسیاری دارد.

از جمله ترانه های وی می توان به همصدا، بازبگو، نمی بخشم تو را، بی تو می میرم و دلداده اشاره کرد.

مهستی روز جمعه 29 ژوئن در گورستان وست وود مونچری در لس آنجلس به خاک سپرده خواهد شد. پیش بینی می شود در مراسم به خاک سپاری او نیز همانند هایده، خواهرش که چند سال پیش او نیز در آمریکا درگذشت، بسیاری از ایرانیان و از جمله هنرمندان ایرانی مقیم خارج از کشور شرکت کنند.