بوکسور تیم ملی یا تروریست ِ موساد؟

نویسنده
نازنین کامدار

» تردید هادرباره ادعاهای وزارت اطلاعات

پخش فیلم اعترافات فردی به نام “مجید جمالی فشی” به عنوان عامل سرویس اطلاعاتی اسرائیل در ترور مسعود علیمحمدی که به عنوان”دانشمند برجسته هسته ای” معرفی شده، شایعات فراوانی مبنی بر ساختگی  بودن این ماجرا را دامن زده است.به ویژه آنکه

فرد معرفی شده به عنوان عامل ترور علیمحمدی در تیرماه گذشته به عنوان عضو تیم ملی کیک بوکسینگ ایران به مسابقاتی در جمهوری آذربایجان اعزام شده و خبرگزاری افراطی فارس، در همان تاریخ نام وی را در لیست “مدال آوران” ذکر کرده بود. خبرگزاری فارس نوشته بود که او در وزن 85 کیلوگرم به مدال برنز مسابقات دست یافته است.

علاوه بر این، مجید جمالی فشی در سالجاری در اردوی کلاس های مربیگری فدراسیون کیک بوکسینگ ایران که از جمله فدراسیون های ورزش های رزمی است، شرکت کرده و رتبه مربیگری درجه سه دریافت کرده است. نام وی همچنان در لینک این سایت به عنوان مربی کیک بوکسینگ وجوددارد.

به دنبال پخش این مصاحبه برخی از کاربران سایت بالاترین اطلاعاتی درباره زندگی و هویت مجید جمالی فشی منتشر کرده اند که با ادعاهای وزارت اطلاعات  نمی خواند.

بنا به گفته نزدیکان فردی که به عنوان عامل ترور مسعود علیمحمدی معرفی شده، “وی تا حدود 2 سال پیش فردی سیاسی نبوده اما به یکباره طرفدار سرسخت احمدی نژاد می شود که یکی از دوستانش می گوید حتی در دفاع از احمدی نژاد حاضر بود ما را بزند”.

بنا به نوشته بالاترین، وی دوران خدمت سربازی خود را در سپاه گذرانده و حدود 1 سال پیش ازدواج  کرده و در منطقه تهرانپارس در تهران ساکن بوده اما پیش از آن به همراه پدر و مادرش در شهرک آوج کرج  در مجمعی به نام “مجتمع آجر سه سانتی” در شهرکی با همین نام سکونت داشته است.

در یکی دیگر از مطالب درباره وی می خوانیم: “وی در اعترافات اظهار نموده که برای اینکار 50 هزار دلار پول گرفته است که این مبلغ برای مجید مبلغی نبود که دست به چنین ریسکی بزند”.

گزارش های غیر رسمی درباره هویت مجید جمالی فشی و عکس های ورزشی وی و نیز متن گزارش خبرگزاری فارس درحالی سناریوی وزارت اطلاعات درباره عاملیت وی در ترور مسعود علیمحمدی را با ابهاماتی همراه کرده که  متن منتشر شده اعترافات وی نیز به این ابهام ها دامن زده است.

مجید جمالی فشی آنطور که روابط عمومی وزارت اطلاعات مدعی است،  سه بار به تل آویو  سفر کرده اما در هیچ یک از این سفر ها  مورد سوء ظن مامورات امنیتی جمهوری اسلامی قرار نگرفته است. همچنین در متن اعترافات وی استفاده از وسایلی چون “کمربند حافظه دار برای ارسال اطلاعات”، “لپ تاپ ویندوز قرمز”، “لباس ضد باروت”، “موبایل با قابلیت فیلمبرداری مادون قرمز”، “هوندا 125 با قابلیت ارتباط دیجیتالی با تل آویو” و…که به گفته یک روزنامه نگار مقیم تهران  سناریوی وی را شبیه به فیلم های هالیوودی کرده است.

او بنا به اعتراف خود پس از انجام ترور به ارمنستان سفر کرده اما توضیح نداده که به چه دلیل بار دیگر به ایران بازگشته است.  عامل ترور “دانشمند هسته ای” در حالی پس از انجام ترور از ایران به ارمنستان سفر کرده که در همان مقطع وزیر اطلاعات به بهانه دستگیری عبد المالک ریگی مدعی “اقتدار وزارت اطلاعات در زمین و آسمان” شده بود.

در متن اعترافات مجید جمالی فش که به جز زبان فارسی به هیچ زبانی تسلط ندارد، آمده است که وی در طی مراحل آمادگی برای ترور با افرادی به نام های “اما”، “جان”، “جونی”، “میکی”، “بهرام”، “رداپور” و… در تماس بوده است.

در اعترافات این فرد که وزارت اطلاعت منتشر کرده، بخشی نیز مربوط به “وحشت موساد از ماموران امنیتی ایران” است که طی آن جمالی فشی گفته: “یک حالت ترس از دستگاه امنیتی ایران داشتند که حتماً باید کار خوب پیش برود چون خیلی به جزئیات توجه می کردند خیلی خیلی تاکید می کردند که چون خیلی ترس از ایران داشتند می گفتند یعنی باید همان چیزی پیش برود که ما می گوئیم وحشت آنها واضح بود”.

مجید جمالی فشی، یکی از مدال آوران تیم ملی کیک بوکسینگ ایران در حالی به عنوان عامل ترور مسعود علیمحمدی از سوی وزارت اطلاعات معرفی شده که هنوز هیچ اطلاعاتی درمورد نحوه و زمان دستگیری وی منتشر نشده است. خبر دستگیری وی که با ادعای “نفوذ وزارت اطلاعات در موساد” همراه بود به شکلی نمادین در سالگرد ترور استاد دانشگاه تهران منتشر شد.

تردیدها درباره صحت ادعای وزارت طلاعات درباره عاملیت مجید جمالی فشی در ترور مسعود علیمحمدی به سابقه انتشار اخبار کذب از سوی حیدر مصلحی درباره ماجرای بازداشت عبد المالک ریگی و نیز  تحریف های صورت گرفته از سوی صدا و سیما درباره قتل ندا آقا سلطان و ترانه موسوی بازمی گردد.

گفتنی است دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر تمامی رخداد های سیاسی -امنیتی از جمله قتل های زنجیره ای، مرگ ندا آقا سلطان و… را به سرویس های اطلاعاتی غرب نسبت داده اند.

 در طول یکسال گذشته  بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات و برخی از چهره های سیاسی سرشناس که مجبور به اعترافاتی بر علیه خود شده اند، استفاده از شکنجه از سوی ماموران اطلاعاتی برای اعتراف گیری را تائیدکرده اند.