با دم شیر بازی نکنید

نویسنده

احمدی نژاد نسبت به اعمال تحریم های بیشتربه دلیل برنامه های اتمی ایران، به شورای امنیت هشدار داد.

آقای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه نسبت به اعمال تحریم ها بیشتر در مورد برنامه های اتمی ایران، به سازمان ملل هشدار داد و به اعضای این شورای توصیه کرد تا “با دم شیر بازی نکنند”.

احمدی نژاد که در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، گفت: “ما به آنها سفارش کردیم تا در این بازی کودکانه زیاده روی نکنند. اقدامات ما قانونی است و ایران کشور بزرگی است. آنها می گویند که ایران مثل شیری است که در گوشه ای نشسته است. و ما به آنها می گوییم : با دم شیر بازی نکنید”.

ایران با سر باز زدن از تقاضا های جهانی مبنی بر تعلیق غنی سازی اورانیوم، غرب را خشمگین ساخته است، روند غنی سازی اورانیوم باعث وحشت اروپا و آمریکای از دستیابی ایران به سلاح اتمی شده است.

آمریکا و متحدان اروپایی اش حالا در پی آنند تا سومین دور تحریم ها را علیه ایران اعمال کند و بر تعداد تنبیه هایی که در ماه دسامبر و مارس علیه این کشور به تصویب رسانده بود، بیفزایند.

احمدی نژاد گفت: “تحریم های اخیر هیچ تاثیری بر روی ایران اراده ایران برای غنی سازی اورانیوم نداشته است. ما به آنها گفته ایم که هر قدمی که در این راه پر خطا بردارند، آبروی خود را می برند”.

سازمان ملل هرگز دستور استفاده از نیروی نظامی برای مجبور کردن ایران به رعایت ضرب الاجل شورای امنیت سازمان ملل را در دستور کار خود قرار نداده است.

ایران اصرار دارد که برنامه هایش فقط برای تولید انرژی است در کشوری که بر جمعیت آن روز به روز افزوده می شود. رهبران ایران اعلام می کنند که هر نوع حمله به تاسیسات اتمی این کشور را تلافی خواهند کرد.

منبع: میدل ایست آنلاینT 5 ژوئن 2007