رفسنجانی: ایران در بحران

نویسنده

» گزارشی از گلف نیور

تهران:مخالف آشکار رهبر ایران،روحانی قدرتمند هاشمی رفسنجانی،در نماز جمعه روز گذشته که بزرگ ترین صحنه نمایش مخالفان طی چند هفته گذشته بود اعلام کرد که بعد از انتخابات مخدوش و اعتراض صدها هزار نفر، ایران در بحران قرار دارد.

رئیس جمهور سابق، اکبر هاشمی رفسنجانی،روحانی میانه رو که درجریان انتخابات از موسوی حمایت می کرد، گفت که بسیاری از ایرانیان درمورد نتیجه انتخابات 12 ژوئن  تردید دارند.

این روحانی با نفوذ  گفت:« امیدورام با برگزاری این مراسم ما بتوانیم از این دوران سخت که می شود به آن دوران بحرانی گفت،عبور کنیم».

بعد ازاجرای مراسم، در مرکز تهران برخورد هایی بین پلیس و طرفداران میر حسین موسوی  بوجود آمد که همچنان به نتیجه  انتخابات که منجر به انتخاب مجدد رئیس جمهور تندرو، محمود احمدی نژاد، بااختلاف زیاد شد، اعتراض دارند.

یک شاهد گفت:« پلیس گاز اشک آورپرتاب می کرد و صد ها نفر از طرفداران موسوی را که  پرچم سبز که نماد انتخاباتی موسوی است همراه داشتند و شعار می دادند “احمدی نژاد، استعفا،استعفا”، در خیابان بولوار کشاورز با باتوم می زد».

 

مهدی کروبی، یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری درحالی که قصد داشت وارد مسجد بشود، مورد حمله یکی از لباس شخصی ها شد. با این وجود رئییس سابق مجلس، توانست در مراسم هفتگی نماز جمعه شرکت کند.

 

هیچ یک از شخصیت های مهم سیاسی، اعتراضات به نتیجه انتخابات را بعنوان بحران مطرح نکرده بود. این گفته رفسنجانی نشاندهنده به مبارزه طلبیدن آشکار رهبر، آیت الله علی خامنه ای است که نتیجه انتخابات را صحیح تلقی کرد و قدرت های بیگانه را در ایجاد اغتشاشات، متهم کرد. در خیابان های اطراف دانشگاه تهران، برای متفرق کردن طرفداران موسوی که در بین نمازگزاران بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

 

منبع: گلف نیوز 17 ژوئیه

 


 

archive.gulfnews.com/articles/09/07/17/10332285.html