سایت نمایندگان مجلس هم مسدود شد

نویسنده

» محرومیت فراکسیون اقلیت از داشتن رسانه

موج سانسورسایت های اینترنتی نزدیک به اصلاح طلبان به وب سایت پارلمان نیوز که متعلق به اعضای فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس است رسید تا نمایندگان قانونی مردم نیز از داشتن یک رسانه مستقل محروم بمانند. برخی نمایندگان جناح اقلیت گفته اند که انتشار سخنان چند روز پیش سیدمحمد خاتمی در انتقاد از عمکرد شورای نگهبان و نحوه برگزاری انتخابات، دلیل اصلی فیلتر شدن پارلمان نیوز بوده است.

این سایت خبری در حالی فیلتر می شود که طی روزهای گذشته نقش فعالی را در انعکاس تخلفات انتخاباتی و پی گیری وضعیت دستگیر شدگان و نیز در انتشار اظهار نظرهای نمایندگان اصلاح طلب در مورد وضعیت فعالان سیاسی دستگیر شده داشته است.

 پیش ازاین، روزنامه های اصلاح طلب نیز با شدیدترین نوع سانسوری که طی سالهای گذشته بی سابقه بوده مواجه شده اند. به این ترتیب که نماینده دادستانی ووزارت ارشاد در چاپخانه محل انتشار برخی روزنامه ها حضور می یابند و نسبت به چاپ ویاعدم چاپ مطالب اظهار نظر می کند . در چنین شرایطی، در صورتی که روزنامه نگاران نتوانند تا زمانی که برای چاپ وجود دارند به تعویض مطالب اقدام کنند عملا روزنامه از رفتن روی دکه های روزنامه فروشی ها باز می ماند.

 فیلتر کردن سایت پارلمان اعتراض شدید نمایندگان اصلاح طلب را به همراه داشت. آنها تهدید کرده اند که اگر فیلترینگ این وب سایت ادامه پیدا کند درخصوص پشت پرده قضایایی که منجر به این نوع  اقدامات شده دست به افشاگری خواهند زند. نمایندگاه یاد شده همچنین گفته اند که مسوولان را از طریق راه های قانونی مورد پی گیری قرارخواهند داد.

اعضای فراکسیون خط امام (ره) تاکید کرده‌اند که پارلمان‌نیوز” با رعایت مشی اعتدال اصول و موازین حاکم بر کشور و همچنین اصول حرفه‌ای رسانه‌ای اقدام به انعکاس اخبار فراکسیون خط امام، مجلس شورای اسلامی و نیز اخبار مرتبط با مسائل جاری کشور کرده‌ و این سایت خبری تلاش کرده است به‌‌رغم آنکه مشخصا به اصلاح‌طلبان مجلس تعلق دارد مواضع اصولگرایان و مخالفان اصلاحات را نیز منعکس کند.”

جمشید انصاری رییس کمیته سیاسی فراکسیون اقلیت مجلس درگفت وگویی با خبرنگار پارلمان نیوز گفت: “امروزه اطلاع‌رسانی آنقدر گسترش یافته که با فیلتر چند سایت نمی‌توان جلوی اطلاعات صحیح به مردم را گرفت. شاید بتوان سرعت این اطلاع‌رسانی را به مردم به اندازه کم کاهش داد اما امروزه تمام کاربران اینترنت امکان شکستن فیلتر و برداشتن موانع را دارند و با کمی تلاش به اطلاعاتی که خواهان آن هستند دسترسی پیدا می‌کنند.” انصاری تاکید کرد: “امروزه اطلاع‌رسانی آنقدر گسترش یافته که با فیلتر چند سایت نمی‌توان جلوی اطلاعات صحیح به مردم را گرفت. شاید بتوان سرعت این اطلاع‌رسانی را به مردم به اندازه کم کاهش داد اما امروزه تمام کاربران اینترنت امکان شکستن فیلتر و برداشتن موانع را دارند و با کمی تلاش به اطلاعاتی که خواهان آن هستند دسترسی پیدا می‌کنند”.

انصاری به دولت توصیه کرد: “دست از این اقدامات غلط بردارید و اجازه دهید کسانی که درون نظام هستند اما اختلاف سلیقه جدی با شما دارند به مردم اطلاع رسانی کنند، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها فعالیت داشته باشند تا فضا برای مراجعه مردم به امکانات خارج از نظام گسترش و توسعه نیابد.”

داریوش قنبری دیگر عضو فراکسیون اقلیت هم گفته است:  ”دوستان نادان فکر می‌کنند با فیلتر کردن سایت‌های خبری می‌توانند کشور را مدیریت کنند. خاتمی بیگانه با نظام نیست که صحبت‌هایش منجربه فیلترینگ شود/ امنیت به معنای سکوت و بستن زبان‌ها و قلم‌ها نیست. “