جدیدترین طرح ترور احمدی نژاد

نویسنده
حسین محمدی

» داستانی که چند وقت یک بار تازه می شود

آن گونه که منابع خبری نزدیک به اصولگرایان اعلام کرده اند، در سفر محمود احمدی نژاد به لبنان، طرح ترور وی نافرجام مانده است. سایت رجانیوز که از سایت های حامی محمود احمدی نژاد است، به نقل از روزنامه کوبتی “السیاسه” نوشته طرح تروراحمدی نژاد در سفر به لبنان ناکام ماند.این چندمین بارست که رسانه ها و چهره های نزدیک به احمدی نژاداز طرح ترورهایی خبر می دهند که هیچگاه مورد تایید قرار نگرفته است.    

به نوشته این سایت این اقدام روز پنج‌شنبه گذشته در زمان حضور احمدی نژاد در جنوب لبنان روی داد و اطلاعات ارتش لبنان موفق شد تا این اقدام را ناکام کند. روزنامه السیاسه در اطلاعاتی که به نقل از منابع “بسیار آگاه” ذکر شده، اعلام کرده علت تاخیر دوساعته هیات احمدی نژاد برای حضور در بنت جبیل برای سخنرانی به این دلیل بوده که گزارش‌هایی به دست آمده بود که از تلاش هایی برای ترور احمدی نژاد حکایت می‌کرد. این روزنامه نوشته هنگامی که هیات ایرانی به سوی بنت جبیل حرکت کرده بودند، ‌از سوی ارتش تحرکات مشکوکی در منطقه گزارش شد و در پی این موضوع، احمدی نژاد را به فرودگاه بیروت بازگرداندند.

 

ترورهای پی درپی

این نخستین بار نیست که احمدی نژاد و یارانش پس از بازگشت از سفرهای خارجی، خبر از طرح هایی برای ترور یا ربودن احمدی نژاد می دهند. وی حداقل در سه سفر به طور مستقیم خود، خبر از طرح ترور یا ربایش خود، در کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا و عراق خبر داده است.

وی پیش از این در خردادماه سال 87، در ششمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد: “براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند.”

محسنی اژه ای که در آن زمان وزیر اطلاعات دولت نهم بود، در این خصوص اعلام کرده بود: “ما هیچ خبری قبل از انجام سفر در این خصوص نداشتیم و بعد از انجام سفر به این موضوع پی بردیم. اما با انجام برخی کارهای امنیتی طرح امریکایی ها برای ربودن رئیس جمهور ناکام ماند.”

به دنبال سخنان احمدی نژاد، “نصیر العانی” رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق در مصاحبه ای ضمن تکذیب هرگونه تهدید علیه محمود احمدی‌نژاد در سفر وی به عراق، اعلام کرد در تمام طول سفر همراه وی بوده  و هیچ گونه تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراق که مامور حفاظت از وی بودند، ایجاد نشده است. این سخنان با واکنش احمدی نژاد رو به رو شد و او گفت: “اگر مقامات عراقی و آمریکایی این مساله را تکذیب کنند، اسناد مربوط به ربوده شدن خود را منتشر خواهم کرد.”

تیرماه همان سال دومین تلاش برای ترور احمدی‏نژاد خبرساز  شد. این‏بار افشاگری درباره ترور احمد نژاد از سوی  علی ذبیحی مشاور سابق امور نیروی انسانی انجام شد. وی گفت: “وقتی احمدی‏نژاد برای حضور در نشست فائو در ایتالیا به سر می‏برد، توطئه سوء قصد به جان رئیس‏جمهور از طریق اشعه ایکس در نطفه خفه شد.”

این خبر توسط  ابوالفضل زهره‏وند سفیر ایران در ایتالیا نیز تایید شد و وی طی روزهای بعد به تشریح ابعاد این مساله پرداخت: “موضوع سوء قصد علیه رییس جمهور ایران در سفر به رم توهم توطئه نبوده و صحت دارد. شدت میزان اشعه دستگاه ایکس رای نصب شده در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی بیشتر از حد معمول بوده که تیم همراه وی متوجه آن شده بودند.”

 

ترور برای افزایش رای

هم زمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری، برخی سایت ها، اعلام کردند که برخی درپی ترور نمایشی احمدی نژاد هستند. در آن زمان سایت آینده اعلام کرده بود که به دنبال وضعیت نامناسب احمدی نژاد در تبلیغات انتخاباتی، برخی نیروها در پی آن هستند که طرح ترور نمایشی احمدی نژاد را اجرا کنند تا وضعیت آرای وی بهتر شود: “محافل خودسر، طرح ترور نمایشی رئیس‌جمهور در روز قبل ازانتخابات رابه عنوان آخرین راه برای جلوگیری از شکست پیشنهاد کردند. براساس این سناریو، ترور مذکور هم صداقت احمدی‌نژاد در افشای باندهای قدرت مقابل خود را نشان داده و شائبه دروغ‌گویی وی را کاهش می‌دهد و هم وجهه مظلومیت او را تقویت می‌کند و ارای ریخته وی از مناظره‎های تلویزیونی را به او باز می گرداند.”

یک ماه پیش از انتخابات هم سایت جهان‏نیوز از تلاش برای ترور احمدی‌نژاد خبر داد و نوشت: “مواجهه حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی بامردم و نیز دریافت نامه‌های متعدد و خواندن آنها به تازگی مشکلاتی را ایجادکرده است. چرا که احتمال آلوده بودن تعدادی از پاکت‌های نامه ارسالی برای رئیس جمهور وجود داشته و برای جلوگیری از مسمومیت رئیس جمهور تیم حفاظت وی در چندین مورد به رئیس جمهور تذکر داده‌اند که مراقب باشد.”

در روزهای منتهی به انتخابات، قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه پرتو نیز در جلسه تحلیل سیاسی دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مسجدالزهرا(س) اراک مدعی شد که برخی به دنبال ترور محمود احمدی‌نژاد هستند.

آخرین خبر مربوط به سایت ستاد مردمی حامیان احمدی‏نژاد بود که از احتمال ترور وی بعد از انتخابات خبر داد. این سایت (سایت فرهنگ بیداری) به نقل از یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که نامی ازاو نبرده بود، نوشت: “در جلسه غیر رسمی این مجمع وی با بیان اینکه از طرف سازمان سیا و گروههای افراطی عده‎ای تیر انداز ماهر وارد کشور شده‎اند و قصد ترور رئیس جمهور را دارند افزود:اسرائیل و امریکا به همراه بعضی از گروه‎های افراطی داخل تصمیم دارند که در صورت پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات دهم ریاست جمهوری اقدام به حذف فیزیکی ایشان نمایند چون توان مبارزه دیپلماتیک را با ایشان در میدان عمل و بیان ندارند.”

 

زمان ترور رسیده است

حرف و حدیث ها درباره ترور احمدی نژاد از سال 85 و به دنبال سخنان مقامات اسراییلی آغاز شد. “میرامیت”، رئیس سابق موساد پیش از این سازمان خواسته بود که احمدی نژاد را ترور کنند. روزنامه “یدیعوت آحارنوت” در بهمن ماه سال 85، به نقل از میر امیت نوشت: “باوجودیکه من در دوران ریاست خود بر موساد با ترور رهبران جهان به دفعات مخالفت کرده ام، اما جریان احمدی نژاد با سایر موارد فرق می کند و یک وضعیت خاص محسوب می شود.چون او جهان اسلام را به سمت بنیادگرایی سوق می دهد. در چنین وضعیتی او باید از عرصه سیاسی ناپدید شود و وقت  ترور او رسیده است. او می‎گوید که شهادت را دوست دارد، پس او را به بهشت بفرستید.”

آذرماه سال 87، روزنامه “هاآرتص”، به نقل از ژنرال موشه یالون، رئیس سابق ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل نوشت: “ترور احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران یکی از گزینه های توقف برنامه اتمی این کشور است!” در همان تاریخ هم روزنامه مورنینگ هرالد در گزارشی به نقل از یالون نوشت: “غرب باید کلیه گزینه های لازم برای توقف برنامه اتمی تهران از جمله ترور محمود احمدی نژاد را بررسی کند.”

اما در یکی از اخرین اظهارنظرهای احمدی نژاد درباره ترور خود، وی در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: “صهیونیست‎های احمق آدم اجیر کرده‏اند که مرا ترور کنند اما آنها این همه ملت ایران را ترورکردند به کجا رسیدند.”

اکنون و با مطرح شدن طرح ترور احمدی نژادرد لبنان، باید منتظر ماند و دید که حامیان محمود احمدی نژاد، این بار چه هدفی از مطرح کردن این مساله دارند.