فشار به شرکت ایرانی تولید کننده کوکاکولا در ایران

نویسنده

» گزارشی از خبرگزاری فرانسه

cocacola.jpg

به گزارش خبرگزاری ها، روز دوشنبه دولت ایران به دنبال تحریم محصولات “صهیونیستی” از شرکت تولید کننده نوشابه ایرانی خواست تا ارتباطش را با شرکت آمریکایی کوکاکولا روشن کند.

روزنامه تندرو کیهان نوشت: “علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع برای شرکت خوشگوار چارچوب زمانی تعیین کرده است که طی آن ارتباطش را با شرکت صهیونیستی کوکاکولا، مشخص کند”.

بعد از حمله اسرائیل به غزه، دولت ایران تصمیم گرفت که همه محصولات و شرکت هایی که مشکوک به ارتباط با اسرائیل بودند را بایکوت کند.

شرکت ایرانی خوشگوار اخیرا تحت لیسانس شرکت کوکاکولا، فانتا و اسپرایت تولید می کرد.

به گفته روزنامه کیهان، این شرکت سالی 15 میلیارد ریال برای استفاده از مارک و خرید اسانس از شرکت واسط ایرلندی از آمریک،ا پرداخت می کند.

مدیران شرکت حوشگوار داشتن هر نوع رابطه مستقیم با کوکاکولا را تکذیب کردند.

مهدی صیادیان، مدیر عامل شرکت خوشگوار به روزنامه دنیای اقتصاد گفته است: “ ما همیشه اسانس نوشابه های گازدار را از شرکت ایرلندی می خریم و هیچ ارتباطی با شرکت آمریکایی کوکاکولا نداشته ایم و نداریم”.

ایران یکی از مصرف کنندگان عمده نوشابه گازدار است که تولید بالای نوشابه زم زم که از کوکاکولا شیرین تر است، بیان گر این نکته است.

مقامات رسمی هنوز اسامی شرکت های تولید کننده “صهیونیستی” را اعلام نکرده اند اما گروه های اسامی و برخی از رسانه ها از مارک هایی چون بنتون، نستله و کوکاکولا نام برده اند.

مغازه بنتون در تهران به نشانه اعتراض به حمله اسرائیل به غزه اواخر ماه دسامبر، به آتش کشیده شد و تعدادی مغازه دیگر بسته شد.

اسلامگرایان تظاهرات اعتراضی متعددی بیرون مقابل کارخانه نستله به راه انداختند.

منبع: فرانس پرس 19 ژانویه