اینک، آخر الزمان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

احمدی نژاد گفت: “دنیا پس از دفاع مقدس وارد دوره نهایی شد.” در پی این اظهارنظر، با شخص مذکور که به دلیل نبودن هیچ راه دیگری فعلا رئیس جمهور است، گفتگو کردیم.

 

ما: شما فرمودید که دنیا پس از دفاع مقدس وارد دوره نهایی شد. چی شد که اینطوری شد؟

احمدی نژاد: ما مدتی جبهه بودیم و با دشمن می جنگیدیم، به همین دلیل امام زمان تصمیم گرفتند که ظهورشان را به تاخیر بیاندازند، بالاخره جنگ تمام شد و به تهران برگشتیم و کار دیگری نداشتیم، به همین دلیل تصمیم گرفتند که حالا که ما برگشتیم، دنیا وارد دوره نهایی شود.

 

ما: لطفا بفرمائید قبل از دوره نهایی چه اتفاقی افتاد؟

احمدی نژاد: قبل از دوره نهایی مدتی ما مشغول درس بودیم و مجبور بودیم در کلاس شرکت کنیم، همانطور که می دانید در دانشگاهها دانشجویان گاهی اوقات به کلاس می روند، مدتی هم حال مادر خوب نبود که در خانه نشسته بودیم و غیبت داشتیم که در حقیقت امام زمان در تمام این دوره در غیبت به سر می بردند.

 

ما: شما مدتی مشکلاتی داشتید که سر کار حاضر نشدید، چی شده بود؟

احمدی نژاد: البته من که اهمیتی ندارم، من یک آدم کوچک بیش نیستم، ولی امام زمان مدتی در غیبت صغری به سر می بردند که در آن دوره آقا داشتند فکر می کردند که ظهور بکنند یا نکنند، بعدا به ایشان امر شد، که ما مدرک داریم و اسنادش هم هست که ایشان بعد از غیبت صغری مدتی آمدند و مردم از ایشان استقبال می کردند که در همین مدت چهره دیگری از آقا  دیده شد.

 

ما: اصولا چطور شد که پیامبر اسلام را برای بشر عرضه کرد؟

احمدی نژاد: پیامبر اسلام با جبرئیل ملاقات فرمودند که ایشان وحی کردند و قرآن نازل شد که من از همان کودکی احساس کردم وقتی قرآن می خوانم انگار خداوند با من حرف می زند، نه اینکه مساله خاصی باشد، احساس می کردم همه جهان را به شکل دیگری می بینم و پیامبر بعد از اینکه اسلام آورد، نامه هایی برای سران جهان نوشت که البته بعضی نامه ها جواب داده نشد. البته خیلی اوقات نامه هایی افراد می نویسند که جوابی داده نمی شود، ما که وظیفه خودمان را انجام دادیم، ولی آقای بوش و خانم مرکل و پاپ اگر به نامه ها جواب می دادند، شاید برای خودشان بهتر بود، دیدید که آقای بوش بالاخره رفت. مثل نمرود و فرعون که آنها هم رفتند، چون روبروی حق ایستاده بودند. البته من یک عصایی داشتم که همیشه آن را نگاه می کردم.

 

ما: چطور شد که جهان خلق شد؟ شما چه اطلاعی در این مورد دارید؟

احمدی نژاد: البته من در آن زمان خیلی کوچک بودم، شاید هم نبودم، دقیقا یادم نیست، می دانید که بچه ها حافظه خیلی دقیقی ندارند. ولی چیزی که مهم است این است که این دنیا برای چه خلق شد، در حقیقت خداوند جهان را برای این خلق کرد که پیامبر بیاید و آقا ظهور کند و جهان پر از عدل و داد شود که ما هم خیلی تلاش می کنیم با همین یارانه ها که یکی از نشانه های تحقق عدالت در جهان است، مردم لذت نعمت های خداوند را بفهمند و این پولی که ما می دهیم به مردم این انگار مستقیما از امام زمان به دست شان آمده، آن را آویزان کنند گردن شان که چشم نخورند، چون این پول برکت دارد.

 

ما: شما فرموده بودید که آمریکا و اسرائیل بزودی از میان می روند. آیا از میان رفتند؟

احمدی نژاد: من از شما تعجب می کنم که چطور هنوز اسم آمریکا و اسرائیل یادتان مانده، من خودم وقتی با مردم روبرو می شوم از آنها می پرسم روی کره زمین آمریکا کجاست؟ خیلی ها به من می گویند آمریکا خوردنی است یا کوه است یا جنگل است؟ خیلی ها یادشان رفته که اصلا آمریکایی وجود داشت. من برای آنها می گویم که آمریکا همان جایی بود که من به نیویورک می رفتم. یک دفعه یادشان می آید چنین کشوری وجود داشت. من آخرین بار که نیویورک رفته بودم، موقعی که بیرون می آمدم نگاهی به آن آسمانخراش های جهنمی کردم و با خودم گفتم ببین که خداوند همه اینها را نابود می کند. الآن مدتهاست که دیگر آمریکایی در کار نیست و این مثل همان بلایی است که خداوند بر سر عاد و ثمود آورد.

 

ما: مدتی است که شما با رهبران کشورهای خارجی تماس نگرفتید، آیا آنها از کمک گرفتن از شما منصرف شدند؟

احمدی نژاد: البته منصرف نشدند، ولی خیلی وقت است که به دلیل جنایاتی که در جهان اتفاق افتاده و بحران جهانی، تلفن بخش اعظم جهان قطع شده و من خبر دقیق دارم که خیلی کشورها حتی موبایل شان هم کار نمی کند، خیلی از آنها هم البته همان یک بار که ما با آنها صحبت کردیم، مشکل شان حل شد، مثل کشور کومور که امسال 279 درصد رشد اقتصادی داشته و این بسیار مهم است. من چند بار در این مدت خواستم به آنها زنگ بزنم که ببینم کمک دیگری لازم ندارند، که خیلی از آنها تلفن شان قطع بود و گفتم حتما دارند پیشنهادات ما را اجرا می کنند و مزاحم شان نشوم.

 

ما: نظرتان درباره انقلاب های منطقه چیست؟ آیا روند انقلابات کشورهای عربی ادامه خواهد داشت؟

احمدی نژاد: بعد از اینکه ما سفری به لبنان و آفریقا کردیم، بسیاری از ملت ها با ما تماس گرفتند که از دولتها ناراحت بودند، ملتها گفتند که به عنوان راننده درآمد کمی دارند و دولتها نرخ را بالا نمی برند، که البته حمایت هایی انجام شد. از اواخر پارسال بعد از جنبش اسلامی در تونس و مصر اتفاقاتی رخ داد که این اتفاقات نشان از انقلاب جهانی در همه جای دنیا داشت. که بعدا دخالت هایی در کار دولت صورت گرفت که ما درباره آن برای حفظ وحدت حرفی نمی زنیم و الآن مدتی است که انقلابات منطقه متوقف شده و مسائلی که میان دولت و مجلس است باید حل شود و من اخطار می کنم که اگر پسر دائی من را که گرفتید هیچ، پسر خواهرم را اگر بگیرید، آن وقت برخورد جدی می کنم که به نظر من انقلابات منطقه به دلایلی که بهتر است گفته نشود متوقف شد.

 

ما: در طول سالهای گذشته هوگو چاوز که خودش را برادر شما خوانده بود بارها به ایران آمد، اما مدتهاست که از او خبری نیست. چرا رابطه ایران و ونزوئلا قطع شد و سرنوشت تراکتورهای ایرانی در ونزوئلا چه شد؟

احمدی نژاد: روابط ایران و ونزوئلا یکی از استراتژیک ترین موارد بود که وقتی ما به آمریکای لاتین رفتیم، تحولات بنیادین اتفاق افتاد و کشورهایی مثل بولیوی و نیکاراگوئه یک دفعه اهمیت ویژه ای در جهان پیدا کردند و پابرهنگانی مانند آقای مورالس ظهور کردند که آمریکای لاتین با انقلابی توام شد. متاسفانه در این مدتی که من به ونزوئلا نرفتم، آقای چاوز مریض شده و حتی خبرهای ناگواری از عدم سلامتی ایشان به گوش می رسد. البته شایعاتی هم وجود دارد که ظاهرا آنجا چون حیاط خلوت آمریکا بود، بعد از نابودی این کشور، آن حیاط خلوت هم از بین رفته و الآن بیشتر در آنجا کشورهای آفریقایی هستند که چند انقلاب کردند.

 

ما: لطفا نظرتان را درباره آِینده بشر بگوئید؟

احمدی نژاد: من قبلا به آینده بشر خیلی امیدوار بودم، ولی از چند ماه قبل اتهامات ناجوانمردانه ای به بشریت زدند، تعدادی از بشریت را دستگیر کردند، بخصوص مسوول مالی بشریت، و البته بشریت سعی می کند مقاومت کند و اگر چه ممکن است بشریت را استیضاح کرده و بخواهند چند روزی کنار بگذارند، ولی بالاخره آقا خواهد آمد و بشریت اگر چشم اسفندیارش را درنیاورند، جهان را پر از عدل و داد و یارانه خواهد کرد.