وقتی پلیس شکایت قبول نمی کند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» بازیکن استقلال بینی مامور بیمارستان را شکست

در حالی که محیط ورزش کشور همچنان در هرج و مرج و بلاتکلیفی است کتک زدن یک مامور بیمارستان توسط یک بازیکن فوتبال تیم استقلال ماجرای تازه ای بر پا داشته که گمان می رود پلیس قصد پنهان داشتن آن را دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران خبر داده: پس از گذشت وقت ملاقات بیماران در بیمارستان پارسیان تهران، اصرار چند عیادت کننده برای ورود به بخش بیماران بستری به درگیری لفظی و سپس درگیری فیزیکی منجر شد و یکی از عیادت کنندگان که بازیکن سرشناس تیم فوتبال استقلال تهران بود، با دورخیز و ضربه ای محکم، بینی مامور بازدارنده را شکست. سپس همراهان بازیکن خشمگین در بخش اورژانس یکی از کارکنان این بخش را به شکل مرگباری کتک زدند. بالا گرفتن این درگیری به شکایت مامور بیمارستان به کلانتری مربوطه منجر شد و برپایه گزارش خبرگزاری یادشده رییس کلانتری با شناخت ضارب سرشناس از پذیرش شکایت خود داری کرد؛ اما سرانجام با تهدید ارائه فیلم ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته بیمارستان، و تلفن به ۱۱۰، ضارب در کلانتری بازداشت شد.

 سایت های خبری نام بازیکن ضارب را سیاوش اکبرپور اعلام کرده اند، خبرگزاری ایسنا از زبان پزشک کشیک اورژانس بیمارستان پارسیان نوشت: “پنجشنبه شب بود که چند نفر برای عیادت از یکی از بیماران بستری شده در بیمارستان ما در این مکان حاضر شدند. یکی از این افراد، یکی از بازیکنان مشهور باشگاه استقلال است. آنها از انتظامات می‌خواهند که به ملاقات مریض‌شان بروند، اما چون ساعت ملاقات گذشته بود، مسوول انتظامات قبول نمی ‌کند و پس از اصرار آنها می پذیرد که چند نفر از آنها به عیادت آن مریض بروند. در این زمان فرزند بیمار و آن بازیکن باشگاه استقلال به انتظامات فشار وارد می‌ کنند تا آنها هم به ملاقات مریض بروند، اما انتظامات به آنها می‌گوید که نفراتی که بالا هستند پایین بیایند و سپس شما به ملاقات بیمار بروید. این ماجرا به همراه این مساله که بیمارستان از آنها طلب پول برای بیمارشان کرده بود، به یکباره آنها را عصبی کرد و زد و خوردی شکل گرفت. در این میان فحاشی آنها هم وجود داشت و به یکباره آن بازیکن استقلال از فاصله پنج متری شروع به دویدن کرد و با سر ضربه بسیار محکمی به بینی یکی از افراد انتظامات وارد کرد که بینی او شکست.”

 

کتک مرگبار

برپایه گفته های این پزشک مسوول “این درگیری حتی به اورژانس هم کشید و افرادی که با آن بازیکن فوتبالیست به بیمارستان آمده بودند شروع به زدن به قصد مرگ یکی از کارکنان بیمارستان کردند. این ماجرا برای شکایت به کلانتری کشید. اما در کلانتری اتفاقی افتاد، که در جمهوری اسلامی عجیب نبود! مامور حاضر در کلانتری از ثبت شکایت خودداری کرد و این در حالی بود که آن بازیکن فوتبال و دیگر افرادی که با او بودند در کلانتری مدام شاکی را تهدید می‌کردند و رییس کلانتری هم هیچ واکنشی نداشت.”

 

بیمارستان تمایلی به شکایت ندارد!

پزشک بخش اورژانس بیمارستان پارسیان در مورد شکایت بیمارستان از بازیکن یاد شده و یا همراهانش به ایسنا گفت: “مسوولان بیمارستان علاقه ای برای شکایت ندارند. گویا آقای فتح‌الله‌زاده (مدیرعامل پرسپولیس) با آنها صحبت کرده و به آنها گفته که حاضر است دیه بیشتری هم تقبل کند، اما کار به شکایت نکشد. ایسنا افزود که به هر حال از آن بازیکن و همراهانش شکایت به عمل آمد و بعد از ورود ماجرا به دادسرا سایر افراد حاضر در بیمارستان هم قصد شکایت از آن بازیکن را دارند.” (سیاوش اکبرپور در پیروزی دو بر صفر مسابقه یکشنبه بر تیم سایپا، از بازیکنان تیم استقلال بود.)

 

خودداری رییس کلانتری از ثبت شکایت!

با این حال دکتر اورژانس بیمارستان پارسیان به خبرگزاری دانشجویان می گوید: “واقعا نکات جالبی در روز حادثه و در کلانتری دیدم مثل تلاش مسئول کلانتری که نمی خواست ما شکایت کنیم یا این که حتی نمی ‌گذاشت ما شماره پرونده‌ را داشته باشیم تا بعدها بتوانیم از آن استفاده کنیم. آنها حتی آن بازیکن استقلال را به بازداشتگاه هم منتقل نکردند و وقتی که من به آنها گفتم که با ۱۱۰ تماس می‌گیرم و می گویم که شما مانع از شکایت ما می‌شوید راضی شدند تا حداقل شکایتمان را ثبت کنند.”

بیمارستان پارسیان مجهز به دوربین و امکانات ضبط تصاویر است، و خبرگزاری ایسنا با این اشاره که “احتمال اینکه فیلم این درگیری وجود داشته باشد، وجود دارد” به طور ضمنی دلیل تسلیم شدن افسر مسوول کلانتری به تنظیم شکایت را عنوان کرده و آن طور که سایت “گفتم نیوز» عنوان کرده است، اکبرپور بازداشت هم شده است..