جریان انحرافی وارد فاز نظامی می شود

نویسنده
شیرین کریمی

» نزدیکان سابق دولت خبر دادند

داوود احمدی نژاد، برادر رییس دولت در تازه ترین اظهارات خود از ورود جریان “انحرافی” به “فاز نظامی” خبر داد. همزمان یکی از مشاوران سابق محمود احمدی نژاد نیز نامه ای سرگشاده به رئیس پیشین اش نوشت تا از هشدارهای قبلی خود برای کنار گذاشتن اسفندیار رحیم مشایی خبر دهد. یک سایت نزدیک به شهردار تهران نیز از قوه قضائیه خواست تا “به طور مستقیم با اعضای جریان انحرافی که در خارج کردن اسناد محرمانه از وزارت اطلاعات در دوره موسوم به “برزخ” نقش داشته اند، برخورد کند”؛ اسنادی که گفته می شود حاوی اطلاعات سری پیرامون 314 مقام جمهوری اسلامی است.

“دیگی که برای من نمی‌جوشد باید سر سگ در آن بجوشد.” این تعبیری است که داوود احمدی نژاد برای توضیح رفتار سیاسی نزدیک ترین حلقه مقامات دولتی به برادرش ارائه می دهد؛ حلقه ای که اصولگرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی نام “جریان انحرافی” بر آن نهاده اند. برادر رئیس دولت در نقد این جریان می گوید: “آن‌ها دائما به دنبال این هستند که آب را گل آلود کنند تا بتوانند ماهی شان را از این آب گل آلود بگیرند.”

به نوشته سایت جهان، داوود احمدی نژاد روز گذشته همچنین در اظهاراتی بی سابقه از ورود جریان انحرافی به “فاز نظامی” خبر داد و گفت: “مطمئن باشید بر اساس آن اطلاعاتی که ما داریم و خبر ما و اطلاعات ما نیز موثق است، با توجه به اینکه در فاز فرهنگی و سیاسی شکست خورده است، می‌خواهد وارد فاز نظامی شود.”

وی از جزئیات این فاز سخنی نگفته اما تاکید کرده است که “نقطه اوج این فاز هم‌‌ همان ۱۱ روز معروف بود که حالا باید ببینیم این ۱۱ روز یعنی چه؟”

در یازده روز مورد نظر برادر رئیس دولت، محمود احمدی نژاد در اقدامی که در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی بی سابقه بود، از شرکت در نهاد ریاست جمهوری و جلسات دولت سرباز زد. در آن زمان گفته شد محمود احمدی نژاد به دلیل مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با عزل وزیر اطلاعات، “قهر” کرده است.

هشدارهای داوود احمدی نژاد پیرامون ورود “جریان انحرافی” به فاز “نظامی” در حالی مطرح می شود که اواخر مرداد امسال سایت اصولگرای مشرق از تلاش دولت برای تشکیل نهاد موازی اطلاعاتی در نهاد ریاست جمهوری، خبر داده و ادعا کرد بود که “جریان انحرافی” یکی از مدیران کل وزارت خانه های “حساس” کشور به نام “س” را به عنوان گزینه پیشنهادی معاونت جدید حفاظت اطلاعات ریاست جمهوری به محمود احمدی نژاد معرفی می کند. دولت البته با انتشار بیانیه ای این ادعا را رد کرد.

 

چیدمان استانداران برای سازماندهی انتخابات

داوود احمدی نژاد روز سه شنبه ضمن هشدار نسبت به نقش جریان انحرافی در ایجاد و چینش حلقه‌های جدیدی از استانداران، همچنین از تلاش “حلقه های جداگانه” این جریان برای “سازماندهی” انتخابات خبر داد و گفت: “این جریان می‌خواهد انتخابات را طوری سازماندهی کند که افرادی به مجلس بروند که با فرهنگ انقلاب و به طور کلی با همه چیز انقلاب هماهنگ نباشند.”
داوود احمدی نژاد، برادر بزرگتر محمود احمدی نژاد و از نیروهای سابق اطلاعات سپاه است که در دولت نهم از سوی برادر خود به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد، وی مرداد سال 87 به دلیل اختلاف با برادرش بر سر انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور از مقام خود کناره گیری کرد، اما در آبان همان سال به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر ‌کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور انتخاب شد. اخبار تایید نشده ای مبنی بر کنار گذاشته شدن وی از این پست به دلیل انتقاد از جریان انحرافی منتشر شده است.

او که اواخر شهریورماه، جریان انحرافی را با کاهنان فاسد معبد آمون مقایسه کرده بود، در اظهارات جدیدش، از قول آیت الله مصباح یزدی آنها را فراماسونر خواند. از اسفندیار رحیم مشایی، محمدرضا رحیمی و حمید بقایی به عنوان سران اصلی “جریان انحرافی” یاد می شود.

گفتنی است آیت الله مصباح و حامیان وی با تاسیس “جبهه پایداری” خود را به عنوان رقیب اصلی جریان انحرافی در انتخابات مجلس نهم معرفی کرده اند. آن ها روز یکشنبه در همایشی در شهر قم ضمن حمله به مواضع جریان انحرافی، از دولت خواستند تا در انتخابات پیش رو، رای ندزدد و تقلب نکند.”

 

رفتن مشایی حجت شرعی ندارد

در ادامه فشار اصولگرایان به رئیس دولت برای دوری گزیدن از جریان انحرافی، روز سه شنبه نامه ای به قلم مجتبی رحماندوست مشاور سابق امور ایثارگران محمود احمدی نژاد منتشر شد که در آن نگارنده از هشدارهای “سه چهار سال پیش” به احمدی نژاد برای “رای گیری” پیرامون اسفندیار رحیم مشایی خبر می دهد و می نویسد: “ای کاش به پیشنهاد سه چهار سال پیش اینجانب عمل می‌کردید و حداقل از اعضای هیات دولت که وفادارترین و نزدیکترین یاران رئیس جمهورند در مورد حضور یا عدم حضور این فرد در دولت رای مخفی می‌گرفتید پاسخ آن روز جنابعالی به من این بود که نیازی نیست!”

رحماندوست اضافه می کند در آن زمان احمدی نژاد به وی گفته است درخواست وی برای کنار گذاشتن مشایی “حجت شرعی” ندارد.

 

140 هزار سند علیه 314 مقام جمهوری اسلامی

در ادامه انتقادها از مقامات دولتی وفادار به محمود احمدی نژاد، دو روز پیش سایت شفاف نیوز  نیز با انتشار گزارشی از نقش جریان انحرافی در بیرون کشیدن پرونده ها از وزارت اطلاعات سخن گفت. این سایت که گفته می شود متعلق به محمد باقر قالیباف – شهردار تهران – است به نقل از محمد خوش چهره نماینده سابق پارلمان می نویسد: “تیم احمدی‌نژاد پرونده‌های ویژه‌ مقام‌های جمهوری اسلامی را از وزارت اطلاعات خارج کرده و باید در آینده منتظر سناریوهای پالیزدار ۲ و ۳ تحت عنوان افشاگری‌های جدید بود.” عباس پالیزدار از اعضای هیاتِ تحقیق و تفحص مجلس هفتم بود که از اردیبهشت سال 87 علیه بسیاری از مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی افشاگری کرد و سرانجام به ده سال زندان محکوم شد.

بر اساس این ادعای خوش چهره، تیم احمدی‌نژاد در دوره ای تحت عنوان “دوره برزخ” اقدام به خروج “پرونده‌های ویژه” از وزارت اطلاعات کرده و حالا از اطلاعات محرمانه این وزارت‌خانه “سوء‌استفاده” می‌کند. 

سایت شفاف نیوز به یکی از نوشته های روزنامه ایران- ارگان دولت – اشاره می کند که در آن، این نشریه از در اختیار داشتن ۱۴۰ هزار سند از ۳۱۴ مقام جمهوری اسلامی خبر داده بود. این نشریه تهدید کرده بود، دولت در صورت “لزوم” آن ها را منتشر خواهد کرد.

اظهارات اخیر خوش چهره باعث شده است که رسانه های اصولگرای مخالف دولت به گمانه زنی پیرامون این اسناد و تصمیم احمدی نژاد برای عزل نافرجام حیدر مصلحی – وزیر اطلاعات – دست بزنند.

قوه قضائیه در پرونده اسناد دخالت کند

سایت شفاف نیوز در این ارتباط از لزوم “دخالت مستقیم” قوه قضائیه برای برخورد با جریانی سخن گفته است که توانسته به سرّی ترین وزارت خانه کشور نفوذ کند و اسناد محرمانه را از آن خارج کند.

ناظران می گویند ممکن است تهدیدی که تیرماه امسال محمود احمدی نژاد علیه منتقدان جریان انحرافی مطرح کرده بود در راستای همین “اسناد” باشد. در آن زمان رئیس دولت گفته بود: “کابینه خط قرمزی است که اگر بخواهند به آن دست‌اندازی کنند، دیگر من باید وظیفه‌ی قانونی خود را انجام دهم و این حتما به کشور آسیب می‌زند.”

گفتنی است یک ماه پیش از این تهدید، علیرضا زاکانی نماینده مجلس هشتم در اظهاراتی پیرامون دلایل تلاش ناکام محمود احمدی نژاد برای عزل وزیر اطلاعات، در مدرسه الهادی قم، گفته بود “مجموعه انحرافی” قصد داشته است این پرونده ها را از وزارت اطلاعات بیرون بکشد و برخی دیگر از پرونده ها را هم استخراج و با برخی قضات معامله کنند که فرد مربوطه دستگیر شده است.

زاکانی در شهر قم وزارت اطلاعات را “چشم تیزبین نظام” برای رصد تخلفات این جریان توصیف و خاطر نشان کرده بود: “می خواستند این وزارت را برای کارهای خودشان از حیز انتفاع ساقط کنند اما رهبری با نگاه عمیق خود تمام داشته های آنها را برملا و همه بافته های آنها را پنبه کرد.”