می خواهند حکم سنگین به پسرم بدهند

امید معماریان
امید معماریان

» گفت وگو با مادرعباس حکیم زاده دانشجوی زندانی:

طیبه وحدتی مادر عباس حکیم زاده دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر در گفت وگو با روز اظهار داشت مسوولان پرونده از به وی گفته اند که پسرش با حکم سنگینی مواجه خواهد شد.

وی که از پنجم اسفند ماه در زندان به سر می برد از وضعیت سلامتی بسیار بدی برخوردار است. مادراین زندانی سیاسی گفت: پسرم هیچ گناهی مرتکب نشده و ما می دانیم که در پرونده اش چیزی وجود ندارد که بخواهند او را برای آن محکوم کنند اما نمی دانیم چرا دارند این بازی را سر فرزندم درمی آورند.

وی ادامه داد: ما دیروز به ملاقات عباس رفتیم. وضع روحیه اش مقداری بهتر بود اما از نظر جسمی خیلی ضعیف شده است. انگار خون در بدنش نیست. نمی تواند از کمر درد بخوابد. با اینکه یک ماه است که بازجویی از وی تمام شده اما هنوز در زندان انفرادی است و معلوم نیست چرا وی را از زندان انفرادی خارج نمی کنند.

طیبه وحدتی افزود: دیروز پیش آقای حیدری فر-  مسوول پرونده-  رفتم که گفت  تا حدود بیست روز دیگر پرونده عباس به دادگاه می رود که آنجا یا حکم صادر می کنند یا با وثیقه آزاد می شود. گفتند البته جرم این بچه ها خیلی سنگین است. گفتم حالا که بازجویی تمام شده چرا هنوز در انفرادی است؟ درجواب گفتند که تحقیقات هنوز تمام نشده درحالی که این موضوع صحت ندارد.

وی در خصوص اتهامات مطرح شده گفت: درحالی می گویند اتهامات وی سنگین است که او اصلا دانشگاه نمی رفت و شاغل بود. عباس می گوید هیچ کس دوروبرش نمی آید. خودش می گوید صبر کنید ببینید بعد از انتخابات چه می شود. در پرونده اش از نظر عملی هیچ جرمی وجود دارد جز ادعاهای مسوولین پرونده. وکیل پرونده آقای مولایی هم سرگردان است. سه چهار شنبه دوسه ساعت آنجا رففتیم و چند ساعت صبر کردیم اما او را با معطلی زیاد که موجب آزار واذیت ما می شود می آورند…. خلاصه تا می توانند اذیت می کنند.

 مادرعباس حکیم زاده ادامه داد: طی هشتاد روز اول هیچ ملاقات و تماسی صورت نگرفت اما پس از آن هر ۱۵ روز یک بار دیدار داریم. من دانشگاه رفتم و بامسولان دانشگاه از جمله آقای میر احمدی مسوول تربیتی دانشگاه صحبت کردم و گفتم مگر فرزند من چه کرده که الان از لحاظ بدنی کاملا ضعیف شده است. گفتند که عباس پسرخوبی بوده واین اتهامات به او نمی چسبد. گفتم بروید اینها را به کسانی بگویید که سه ماه است جگر گوشه ما را به اتهامات واهی در زندان برده اند و هیچ توجهی هم به وضعیت سلامتی وی ندارند.