نامه بوی فتنه می دهد

نویسنده

» واکنش تند هواداران دولت به هاشمی رفسنجانی

در پی انتشار نامه سرگشاده هاشمی رفسنجانی به رهبری علیه احمدی نژاد، رسانه های حامی دولت دیروز واکنش شدیدی را علیه رییس مجلس خبرگان صورت دادند.

سایت رجانیوز، خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان، از جمله رسانه هایی بودند که در همین ارتباط، با انتشار مطالب مختلف به انتقاد از نامه هاشمی به رهبری پرداختند. نویسندگان این مطالب تا به آنجا پیش رفتند که به هاشمی رفسنجانی هشدار می دادند که از سرنوشت آیت الله منتظری درس بگیرد.

 

تهدید هاشمی

سایت رجا نیوز، دیروز  با انتشار مطلبی  مدعی شد پس از انتشار نامه هاشمی رفسنجانی، “حملات هواداران میرحسین موسوی علیه مردم و حامیان دکتر احمدی‌نژاد به شدت افزایش یافته است.”

 رجانیوز نوشت که هاشمی پس از مناظره تلویزیونی احمدی نژاد با موسوی به صورت مستقیم به تخریب رییس جمهور پرداخته و افزوده: “هرچند فرزندان و اطرافیان رفسنجانی به صورت گسترده و آشکار برای تخریب احمدی‌نژاد و حمایت از موسوی فعالیت می کردند اما هاشمی تلاش می کرد از دخالت علنی در انتخابات خودداری کند. با این حال، اظهارات افشاگرانه احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی با موسوی موجب شد، وی شخصا وارد عرصه تخریب احمدی‌نژاد شود، به طوری که در نامه روز گذشته خود به طور غیرمستقیم تهدید به ایجاد آشوب و درگیری کرد.”

در واکنشی دیگر، محمد یزدی رییس اسبق قوه قضاییه یزدی و حامی سرسخت احمدی نژاد  این جمله هاشمی رفسنجانی را زیر سوال برد که که خطاب به رهبری نوشته بود: “رئیس قوه قضاییه وقت جناب آقای یزدی در پایان کار ریاست جمهوری اینجانب، رسما اعلام پاکی و منزه بودن خانواده رئیس جمهور و حتی کم شدن دارایی ها در دوران مسئولیت را نمودند”. یزدی گفت: “این سؤال در جاهای دیگر هم از من سؤال شده که این جمله که آقای هاشمی در نامه سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نوشته اند که فلانی یعنی من به عنوان رئیس قوه قضائیه گفته است که مثلا درباره اموال ایشان بحثی نبوده است مربوط به ۱۰ سال قبل است. از ده سال به این طرف، من دیگر در دستگاه قضایی نبودم. این انتساب برای ۱۰ سال پیش است. در زندگی هم می دانیم و تاریخ نشان می دهد خیلی حوادث مختلف پیش می آید. بنابراین باید مشخص شود که این جمله مال الان نیست و نباید الان مورد استناد قرار گیرد. “

یزدی درخصوص آنچه هاشمی آتشفشانهای سوزان در سینه خوانده بود اظهار داشت: “ هیچ آتش فشانی وجود ندارد” و افزود: “این عبارت خیلی مفهوم دارد. مردم ما از این عبارات به راحتی می توانند بفهمند که منظور چیست؟ بنابراین هر کس در جریان انتخابات به عنوان تبلیغات انتخاباتی بخواهد در هر گوشه مملکت تشنجی با هر درجه ای ایجاد کند، به تعبیر مقام معظم رهبری یا خائن است و یا غافل.”

در واکنشی دیگر، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای نامه هاشمی به رهبری را مورد انتقاد قرارداد و آورد: “آیا نوشتن این نامه و بیان مطالبی مانند «آتشفشانهای درون سینه‌های سوزان در اجتماعات انتخاباتی در میدانها و خیابانها»، «فتنه‌های خطرناک و آتشی که هم‌اکنون در فضا قابل مشاهده است» چراغ سبزی جهت بحرانی کردن شرایط نیست؟ آیا این بیانات به رفتار ضد اخلاقی و هنجار شکنی عده‌ای معلوم‌الحال فرصت طلب مشروعیت نمی‌دهد و زمینه بحران را در آستانه انتخابات فراهم نمی‌کند؟”

دراین بیانیه با حمله به مواضع هاشمی نسبت به دولت نهم آمده است: “آقای هاشمی شما گفته‌اید «بر فرض که اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم»، به راستی در طی این چهار سال از کدام فرصت برای نقد غیر منصفانه دولت استفاده نکردید؟ شما دفاع از این دولت را حرام می‌دانستید. شما در این نامه هم به صراحت “ادامه وضع موجود را به صلاح نظام و کشور ندانستید” کجا صبر کردید؟ هر‌آنچه نباید گفته شود در این نامه و سایت‌ها رسانه‌های منتسب به شما در این 4 سال گفته شد. پس چگونه ادعای صبر و صبوری دارید به راستی ولایت‌پذیری این‌گونه است؟  با چه حجتی سرنوشت انقلاب را با سرنوشت فرزندان خود و عده‌ای افراد خاص یکی دانسته‌اید؟”

جمعیت ایثارگران سپس به تهدید هاشمی پرداخته وآورده است: “لحن تند و نگاه تیره حاکم در این نامه که حکایت از عصبانیت شما دارد، ما را نسبت به رفتارهای بعدی شما به جد نگران کرده است. آقای هاشمی تا دیر نشده نگاه خود را در قبال گفتمان انقلاب اسلامی و اصول اساسی مواضع حضرت امام (س)  همچون عدالت‌خواهی، استکبار‌ستیزی و انزجار نسبت به لیبرال‌ها و منافقین و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و اشرافی‌گری و توجه به محرومین و پابرهنه‌ها و… و همچنین مواضع حکیمانه رهبری اصلاح کنید و اجازه سواستفاده به دشمنان خارجی و افراطیون داخلی را ندهید. آقای هاشمی آیا می‌دانید با این نامه در زمین فتنه‌گران، کینه‌توزان، سکولارها، لیبرال‌ها، دگراندیشان و کانون فتنه‌ بازی می‌کنید؟ آیا می‌دانید این کانون بنا دارد شما و سوابق شما را برای امیال نامشروع خود هزینه کند؟”

 

 تکرار سرنوشت آیت الله منتظری؟

خبرگزاری فارس نیز که عملا نقش خبرگزاری محموداحمدی نژاد را طی ماه های گذشته بازی کرده با انتشاربیانیه ای که آن را از سوی”دانشجویان استان قم” خواند، نوشت که “نامه هاشمی بوی فتنه می دهد”. در این نامه از هاشمی خواسته شده است که به آرمان های انقلاب بازگردد: “در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:‌ در اوراق نامه شما آرای مردم تهران در انتخابات خبرگان را جزو افتخارات خود ذکر کرده‌اید، عجیب است که حافظه تاریخی شما ضعیف شده و موضع مردم ایران در تیر ماه 84 را فراموش کرده‌اید.”

فارس همچنین دربیانیه دیگری که آن را نیز با “جمعی از فضلا وطلاب حوزه علمیه قم” منتشر کرده، به تهدید مستقیم هاشمی پرداخته و در مقابل هاشمی که گفته بود نمی خواهد احمدی نژاد را با بنی صدرمقایسه کند گفت که نمی خواهد هاشمی را با آیت الله منتظری مقایسه کند: “آقای هاشمی ما قصد نداریم شما را مثل آقای منتظری معرفی کنیم و یا سرنوشتی شبیه او را برای شما ببینیم، ‌بلکه مقصود این است که مانع گرفتار شدن شما در سرنوشتی شبیه به سرنوشت او گردیم. چرا که از طرفی جایگاه علمی و سوابق مبارزاتی و مسئولیت قائم مقامی وی قابل مقایسه با شما نیست و از طرف دیگر عاقبت تکان دهنده‌ی وی از شخصیت برجسته شما به دور است؛ اما آیا وقت آن نرسیده است تا تکلیف خود را با برخی اطرافیان‌تان که زیر سابقه و جایگاه شما جمع شده‌اند و هر چه در توان دارند برای تضعیف انقلاب به کار می‌گیرند، روشن کنید؟”

در آخرین واکنش به نامه هاشمی، نسخه روز پنجشنبه روزنامه کیهان که از نیمه شب بر روی سایت این نشریه قابل ملاحظه است تاکید کرده: “انتظار ایشان از رهبر معظم انقلاب برای محکوم کردن آقای احمدی نژاد، انتظاری ناعادلانه است که ساحت مقدس ولی امر مسلمین از بی عدالتی و بی انصافی منزه بوده و هست” چرا که به عقیده این روزنامه “دخالت رهبر معظم انقلاب در این ماجرا و به نفع فرزندان آیت الله هاشمی به معنای تأیید انبوه اهانت ها و تهمت های 4 ساله علیه آقای احمدی نژاد خواهد بود”.

کیهان در انتها آورده: “در باره نامه سرگشاده!! آیت الله رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اگرچه گفتنی های دیگری نیز هست ولی باید گذاشت و گذشت، زیرا اقدام اخیر ایشان را یک «خطا» ی ناخواسته می دانیم که متأسفانه به نفع دشمنان نظام و علیه شخص ایشان تمام شده است.”