متهم کهریزک، دبیر کل حزب حامی احمدی نژاد

نویسنده
نازنین کامدار

» پدر شهید روح الامینی از "ایثارگران" استعفا کرد

عبد الحسین روح الامینی، پدر محسن روح الامینی از قربانیان جنایتگاه کهریزک در اقدامی اعتراض آمیز از عضویت در هیات موسس تشکل افراطی وابسته به دولت کناره گیری کرد.

این تشکل توسط محمود احمدی نژاد در ماه های قبل از حضورش در پست ریاست جمهوری در سال 84 تاسیس شد و دبیر کلی آن را حسین فدایی، یکی از متهمان اصلی پرونده جنایت کهریزک بر عهده داشت.

این تشکل وابسته به دولت که اعضای هیات موسس آن از فرماندهان سپاه و چهره های سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد هستند، کنگره سراسری خود را در حالی شنبه گذشته در تهران برگزار کرد که چهره هایی چون غلامعلی حداد عادل، عزت الله ضرغامی و حسین فدایی در افتتاحیه آن سخنرانی کردند و در نهایت حسین فدایی را برای دوسال دیگر به عنوان دبیرکل این جمعیت برگزیدند.

به نوشته وبسایت تابناک، علاوه بر پدر محسن روح الامینی، داوود دانش جعفری، رئیس ستاد محسن رضایی در انتخابات سال گذشته نیز در اعتراض به عملکرد این تشکل شبه دولتی از عضویت در هیات موسس آن استعفاء داده است.

 در کنگره دو روزه این تشکل شبه دولتی، غلامعلی حداد عادل، که به نوشته تابناک “پدر معنوی” جمعیت ایثارگران محسوب می شود درباره جنایات کهریزک سخنرانی کرده و سخنرانی او بی ارتباط با نقش محوری حسین فدایی در جنایات کهریزک که سال گذشته از سوی سایت پارلمان نیوز و موج سبز آزادی افشاء شد، نبوده است.

 یک نماینده اصولگرا در شهریورماه گذشته به سایت خبری “موج سبز آزادی” گزارش داد حسین فدایی، نماینده کنونی مجلس و عضو فراکسیون مشهور به “دولتیان” مسئول اصلی بازداشتگاه کهریزک بوده و برای شکنجه بازداشت شدگان از مصباح یزدی فتوا دریافت کرده است.

براساس این خبر که در زمان انتشار با بازتاب های گسترده ای در رسانه های مخالفان و معترضان به نتیجه انتخابات همراه بود، جزئیات نقش حسین فدایی در جنایت کهریزک چنین بود: “حسین فدایی، نماینده تهران و دبیرکل جمعیت ایثارگران، مسئولیت این بازداشتگاه را در حوادث پس از انتخابات بر عهده داشته و این موضوع برای کمیته ویژه مجلس ثابت شده است. تاکنون دو فقره از برخوردهای خلاف شان انسانی در بازداشتگاه‌ها برای کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان محرز شده است که مورد اول عریان نگه داشتن متهمان به اغتشاش در بازداشتگاه‌ها و دیگری ممانعت از اجابت مزاج آنها بوده است”.

پارلمان نیوز نیز در گزارشی که مهرماه گذشته منتشر کرد به نقل از یک نماینده اصولگرای مجلس نوشت: “نمایندگان مختلفی در این روزها به شکلی آشکارتر از گذشته، خبر نقش فدایی در کهریزک را تایید می‌کنند و در عین حال از ارتباط دو نماینده دیگر یعنی علیرضا ذاکانی و پرویز سروری  با عوامل جنایت بازداشتگاه‌ها سخن به میان می‌آورند. یک نماینده مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خبر بازداشت حسین فدایی، از اعضای ارشد فراکسیون اصولگرایان صحت دارد یا خیر، با خنده خطاب به آنان گفت: بازجو که بازداشت نمی‌شود”.

گفتنی است، حسین فدایی در زمان تشییع جنازه محسن روح الامینی که بنا به گفته پدرش بر روی بدن وی آثار شکنجه مشاهده شد، شرکت کرده بود.

بنا براین گزارش، کنگره جمعیت ایثارگران در حالی در تهران برگزار شده است که غلامعلی حداد عادل، در مراسم افتتاحیه این کنگره، درباره جنایتگاه کهریزک سخن گفته اما کوشیده است فجایع این بازداشتگاه را کم اهمیت جلوه دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به نیروهای امنیتی و نظامی، حداد عادل در این سخنرانی گفته است: “اتفاقات سال ۸۸ مانند کهریزک را که ما به آن راضی نبودیم، قابل مقایسه با شکنجه های قبل انقلاب نیست و چقدر جای تاسف است، عده ای خود را انقلابی می دانند و بعضی از آقایانی که امروز رهبری جنبش را برعهده گرفته اند و با مطالعه روزنامه ها در آن زمان هیچ سابقه انقلابی از آن ها ندیده ایم، امروز می گویند فردی پیش ما آمده که می گوید در زندان ها با نوامیس مردم فلان کارها صورت می گیرد واین خبر قبل از اینکه اثبات شود دراختیار خبرگزاری اسرائیلی یا آمریکایی قرار می گیرد”.

گفته می شود نحوه برخورد حداد عادل با جنایات کهریزک از جمله دلایل استعفای پدر محسن روح الامینی از عضویت در هیات موسس این تشکیلات حزبی-امنیتی بوده است.

استعفای اعتراض آمیز  پدر قربانی جنایات کهریزک در حالی صورت می گیرد که حسین فدایی در کنگره تشکلی که برای دو سال دیگر به دبیرکلی آن انتخاب شد، از پروژه مشهور به “تواب سازی” دفاع کرده و گفته است: “دستگاه‌های امنیتی و قضایی تقاضای محکومین نادم حوادث انتخابات را در صورتی که حوادث گذشته، کانون فتنه و سران آن را محکوم و پیوند تشکیلاتی خود را با فتنه‌گران قطع کنند، بررسی کنند”.

او افزوده است: “تعداد زندانیان امنیتی بسیار محدود است، ما کمتر زندانی در حوادث انتخابات داریم که بسیاری از آنها نیز یا در مرخصی هستند یا با سپردن وثیقه بیرون از زندان به سر می‌برند و این ظلم به نظام و انقلاب بود که ادعا می‌کردند هزاران نفر در جریان حوادث اخیر دستگیر و به زندان افتاده اند”.

فدایی درحالی اعلام آمار بازداشت شدگان را کم شمار می خواند که به گفته احمدی مقدم در جریان حوادث سال گذشته نزدیک به  5 هزار نفر بازداشت شده اند.

این متهم کهریزک ادامه داده است: “بر همین اساس تلاش‌های گسترده‌ای از سوی رسانه‌های بیگانه صورت گرفت تا با دامن زدن به برخی حوادث پس از انتخابات ادعاهایی از قبیل زندانیان گسترده مطرح شود.

او در جمع “ایثارگران” افزوده است: “اگر ملت ایران بداند که دسته ای از زندانیان دیگر روی موضع قبلی خود نیستند و متوجه اشتباهات خود شده‌اند و حاضرند جبران کنند و رابطه تشکیلاتی خود را قطع کنند، پذیرای عفو آنها خواهند بود. البته این افراد بایستی انزجار و فاصله خود را با کانون فتنه و سران آن اعلام و اثبات کنند. ولی اگر کسی بخواهد روی لجاجت و موضع قبلی خود باقی بماند و حوادث تأسف‌بار جریان فتنه را تأیید کند، قطعاً ملت با عفو چنین افرادی موافق نخواهد بود”.

حسین فدایی از جمله مقاماتی است که در هفته های اخیر به کشتار دهه شصت اعتراف کرده و در پایان سخنرانی خود گفته است: “نظام جمهوری اسلامی وقایع فتنه‌انگیز مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ وقایعی چون 30 خرداد سال 60، اعدام منافقین، عملیات مرصاد و جبهه ملی و 18 تیر سال 78 و از این قبیل و قطعاً‌ حضور، مشارکت و حمایت مردم ایران و پیوند ناگسستنی امت با امام منشأ حل بسیاری از مشکلات خواهد بود”.

گفتنی است محمود احمدی نژاد در کنگره اخیر این تشکل امنیتی-سیاسی همچنان به عنوان عضو هیات موسس باقی ماند.