همه مخالفان تقلب در تلویزیون

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» گزارش روز از فتنه در صدا و سیما

دو روز پس از آنکه عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما از پخش مستندی در صدا و سیما در سالگرد انتخابات 22 خرداد خبر داد که به گفته او “قضیه فتنه از قبل تا پس از انتخابات را برای بینندگان تشریح می‌کند”، روز به جزئیاتی از این برنامه ها دست یافت. این برنامه که ضرغامی با عنوان “مستند” از آنها یاد کرده تاکنون در ده قسمت تدوین و آماده پخش شده و قرار است هر شب از تاریخ 17 تا 26 خرداد از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شود.در این مجموعه همه مخالفان تقلب در انتخابات به اتهامات مختلف از جمله حقوق بگیری سازمان های جاسوسی غرب متهم شده اند.اولین فیلم از این مجموعه به فاطمه حقیقت جو اختصاص داشت که پخش آن موجب شد تا این نماینده سابق مجلس به روز بگوید از ضرغامی و خامنه ای شکایت خواهد کرد.بخش بعدی آن نیز به اتهام زنی به علی افشاری و فریبا داوودی مهاجراختصاص داشت.

ادامه این مجموعه که به شیوه مجموعه “هویت” ساخته شده به سران جنبش سبز و روابط شخصی و خانوادگی آنها و همچنین احزاب و فعالان داخل کشور اختصاص دارد. بخشی دیگر هم به  روزنامه نگاران و فعالان خارج از کشور اختصاصی دارد که در این برنامه ها متهم به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و داشتن روابط غیر اخلاقی شده و عکس های شخصی آنها که عمدتا از صفحات فیس بوک آنها برداشته شده در این فیلم ها نمایش داده می شود.

البته یکی از کارمندان صدا و سیما در این مورد به “روز” می گوید: “این فیلم ها در صدا و سیما و توسط بچه های سازمان ساخته نشده و در اصل سپاه سازنده اصلی آنهاست که برای پخش به صدا و سیما داده شده اما حجم فیلم ها بسیار زیاد است و کار تلخیص و ادیت آنها در صدا و سیما انجام می شود.”

وی می افزاید: “هفته پیش هم فیلمی به اصطلاح مستند گونه از قضایای یک ساله اخیر را برای آیت الله خامنه ای پخش کرده و از ایشان خواسته اند همچون آیت الله خمینی، به طور قاطع تصمیم بگیرد و قضیه فتنه را فیصله دهد. این فیلم اکنون به صدا و سیما فرستاده شده و هنوز تصمیم قطعی برای نمایش آن از صدا و سیما اتخاذ نشده است اما زمزمه هایی از دستور رهبری برای برخورد قاطع تر با «آشوبگران» و معترضان در صدا و سیما پیچیده و گفته می شود در فاصله 15 تا 21 خرداد دستگیری های گسترده انجام خواهد گرفت و این امر را برای پیشگیری از اعتراضات سالگرد انتخابات عنوان می کنند.”

این منبع آگاه سپس به جزئیات برخی فیلم هایی که قرار است از صدا و سیما پخش شود اشاره می کند: “هدف از این فیلم ها بنی صدریزه کردن میرحسین موسوی و منافق سازی سبز ها است. بخشی از این فیلم ها به عملکرد و گفتار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و به مقایسه انها با بنی صدر و مقایسه شرایط زمانی فعلی با زمان بنی صدر و اتفاقات این دو دوره می پردازد. صحنه ها و دیالوگ ها طوری پشت سر هم چیده شده که به بیننده این را القا میکند که موسوی، بنی صدر دوم است و حتی گفته می شود که از بنی صدر نیز خطرناک تر است.”

وی می افزاید: “در همین قسمت سپس به روابط شخصی و خانوادگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پرداخته شده و گفته می شود که رهنورد مدتها بود با موسوی اختلاف شدید داشته و جدا از یکدیگر زندگی میکردند اما به دلیل جاه طلبی زهرا رهنورد و رسیدن به قدرت، او در کنارموسوی قرار گرفته و صمیمیت ظاهری آنها، صرفا یک نمایش است.”

به گفته این منبع، 45 دقیقه از این برنامه ها به “ثروت اندوزی مهدی کروبی و سید محمد خاتمی” می پردازد:” بخش هایی از سخنان مهدی کروبی درباره شهرام جزایری در مجلس ششم را کنار هم چیده اند و از روابط کروبی با جزایری می گویند. قضیه تجاوز ها در زندان ها و سخنان و بیانیه های مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی هم به عنوان استراتژی های سران فتنه در این فیلم ها مورد بررسی قرار گرفته است.”

وی می افزاید: “احزاب سیاسی اصلاح طلب و نهضت آزادی و برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب همچون محمد علی ابطحی، مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی  نیز در این فیلم ها هستند اما بیشترین تکیه بر روزنامه نگاران و فعالین خارج از کشور است. به طور مثال فعالین مالزی را رسما به عنوان پایگاه اشرف 2 با تصاویری از پایگاه اشرف در عراق و سران مجاهدین خلق و عکس هایی از فعالین سبز در مالزی در کنار هم نشان می دهند و به برخی از فرزندان چهره های اصلاح طلب نیز می پردازند.”

این کارمند صدا و سیما سپس با اشاره به اطلاع رسانی روزنامه نگاران و فعالان خارج از کشور می گوید: “هدف این فیلم ها بدنام کردن این فعالین است و رسما آنها را متهم به منافق بودن و داشتن روابط غیر اخلاقی می کنند. عکس های شخصی آنها که از فیس بوک های آنها برداشته شده به نمایش در می آید و از سوی دیگر اعترافاتی از برخی زندانیان درباره این روزنامه نگاران گرفته شده که پخش می شود. صورت کسانی که اعتراف کرده اند شطرنجی است و اسامی آنها به اختصار ذکر می شود اما خود را دوستان صمیمی، بخصوص روزنامه نگاران زن ایرانی خارج از کشور معرفی و به داشتن روابط نامشروع با آنها و البته با ذکر نام این روزنامه نگاران اعتراف می کنند. در این فیلم ها از این روزنامه نگاران و همچنین فعالان خارج از کشور، چهره ای کاملا غیر اخلاقی نشان داده شده است.”

به گفته این منبع، یک قسمت از این برنامه ها به رسانه های خارج اختصاص دارد و چند سایت در این فیلم ها مورد حمله قرار گرفته است.

یک منبع دیگر در سازمان صدا و سیما نیز با تایید این موارد در گفت و گو با “روز” از جزئیات بیشتری سخن گفته است: “در این فیلم ها چند روزنامه نگار رابه عنوان مهره های سازمان مجاهدین خلق و حقوق بگیر دستگاه های امنیتی غرب معرفی میکنند.”

این منبع با بیان اینکه حجم فیلم ها بالاست و همه را ندیده است، می گوید: “در کل این فیلم ها با هدف بدنام کردن فعالان خارج از کشور و بنی صدریزه کردن میرحسین موسوی و منافق سازی از سبز ها تهیه شده است و به نظر می رسد هدف این فیلم ها افکار عمومی و طرفداران خود حکومت باشد.”

در روزهای گذشته مستندی از همین مجموعه درباره فاطمه حقیقت جو از صدا وسیما پخش شد و برنامه 20:30 شب گذشته نیز به فریبا داوودی مهاجر و علی افشاری اختصاص داشت…

همزمان خبرنگاران “روز” از تهران گزارش داده اند که پس از تاکید رهبری مبنی بر نوشتن کیفرخواست برای “سران فتنه” توسط مردم، کار فکری سنگینی از سوی دستگاههای امنیتی و سپاه آغاز شده وبا برگزاری کلاس هایی در برخی مساجد تهران، به شتستشوی مغزی جوانانی  که احساس تکلیف به نظام دارند می پردازند. در این کلاس ها، از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی به عنوان عامل تمام مشکلات نظام و کشور از اول انقلاب تا کنون یاد می شود و حتی ترور سعید حجاریان نیز به آنها نسبت داده می شود؛ رهبری، جانشین امام زمان است و مورد تایید او و در مقابل میرحسین موسوی و مهدی کروبی؛ خار چشم رهبری و دشمن امام زمان و عملا به طرق مختلف رهبران جنبش سبز را ضد انفلاب و امام و نظام و اسلام و رابط با کشورهای بیگانه معرفی میکنند. به جوانانی که در این کلاس ها شرکت میکنند گفته می شود که یک مسلمان واقعی براساس سخنان رهبری، وظیفه دارد ریشه فتنه را بخشکاند.