ضرورت همدلی رهبران جنبش سبز

نویسنده

» تاکید محمد خاتمی و عبدالله نوری در دیدار دوجانبه:

در ادامه دیدار رهبران جنبش سبز با یکدیگر، منابع خبری دیشب از دیدار سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین  با عبدالله نوری نخستین وزیر کشوردولت اصلاحات  خبر دادند. این دیدار در آستانه روز 13 آبان صورت گرفته است.

محمد خاتمی و عبدالله نوری در این دیدار، ضمن بررسی حوادث پس از انتخابات و نقد عملکرد حاکمیت در حوزه های مختلف، پیرامون اهمیت حضور شهروندان در راهپیمایی 13 آبان هم بحث و گفتگو کرده اند.

رهبران جنبش سبز در این دیدارهمچنین  با انتقاد از رفتار رسانه های حامی دولت و تلاش آنها برای القای اختلاف میان رهبران اصلاحات، تصریح کرده اند: “نزدیکی، هم دلی و هم فکری روزافزون رهبران اصلاحات و جنبش سبز و ارتباط مستمر آن ها با مردم نوید بخش آینده ای روشن و پر امید برای ایران و ایرانیان است”.

ارتباط  مستمر رهبران جنبش سبز با مردم و نخبگان جامعه و ضرورت برپایی نشست های منظم رهبران جنبش سبز با یکدیگر، از دیگر محورهای مورد تاکید در این دیدار بوده است.

در هفته های گذشته، رهبران جنبش سبز چندین مورد با یکدیگر ملاقات  داشته اند. علاوه بر دیدار اخیر محمد خاتمی و عبدالله نوری، پیشتر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین موسوی و خاتمی هم با یکدیگر ملاقات کرده بودند. در این ملاقات ها، وضعیت عمومی کشور مورد انتقاد قرار گرفته بود و رهبران جنبش سبز آزادی زندانیان سیاسی را به عنوان یک “خواست ملی” خواستار شده بودند.

در همین حال، در هفته ها و ماههای گذشته، رهبران اصلاحات به کرات با خانواده چندین زندانی سیاسی دیدار داشته اند. آخرین مورد از این دست، دیدار چند روز پیش میر حسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده فیض الله عرب سرخی، عضو بازداشت شده سازمان مجاهدین انقلاب بود.

موسوی در این دیدار گفته بود “بازجوها در مکالمه‌ها و دیالوگ‌های شبانه‌روزی که با فرزندان انقلاب دارند به چالش کشیده می‌شوند طبیعی است که به فکر فرو روند و شب‌ها در خلوت خود فکر کنند”.

در همین راستا، مهدی کروبی و عبدالله نوری نیز، پس از آزادی مهدی الویری و محمد قوچانی از زندان به دیدار این دو تن رفته بودند.