ما انتخاب کردیم، یا انتخاب.....

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بالاخره یک روز قبل از انتخابات چراغ ها را روشن کردند و رای گیری هم تمام شد و فعلا اکثریت مجلس نهم افتاده دست “جبهه متحد اصولگرایان” و جبهه پایداری 85 کرسی را به دست آورده، البته زیبا کلام گفته که 100 نماینده طرفدار جبهه پایداری هستند، ولی فکر کنم ماشین حساب اش ایراد دارد، چون صاحب عزای جبهه پایداری که رجانیوز است، خودش نوشته که 85 کرسی نصیب جبهه پایداری شده. در حقیقت جبهه پایداری یعنی قسمت سیاه و واقعی احمدی نژاد، واحد قروقنبیل او که حرف از “شاهنامه” و “کورش” و “ایرانیت” و “مخالفت با خامنه ای” می زند، یعنی همان روی تاریک هاله نور، همان مشائی است که مورد اختلاف این دوتاست. به نظرم از همین امروز دعوا برسر انتخابات شروع می شود. من فکر می کنم بالاترین شانس را اصلاح طلبان با کسی مثل “عارف” دارند، در صورتی که عارف نامزد رسمی اصلاح طلبان بشود، خیلی هم خوب است. آب افتاده دست یزید و خامنه ای با اکثریت مجلس اش، احمدی نژاد را له می کند، بعد هم به روی خودش نمی آورد که “نزدیکترین یار خامنه ای بوده” فردا هم بخواهد برود خامنه ای را ببیند، می گوید من اصلا شما را نمی شناسم. البته احتمال غالب این است که گروه مشائی بخواهند خرکی تند بروند، در آن صورت ممکن است خامنه ای با استیضاح احمدی نژاد را از قدرت بیرون کند. یک راه دیگرش هم کشاندن پرونده های فساد احمدی نژاد و برکناری از طریق قوه قضائیه است که کم هزینه تر است. به نظرم خامنه ای می خواهد او را جوری حذف کند که فردا مجبور نباشد به “دیدید گفتیم” ملت جواب بدهد. نکته بامزه این است که 220 نماینده مجلس هشتم اصلا انتخاب نشدند. یعنی هشتاد درصد مجلس اصولا جواب منفی گرفتند. و نکته این است که این جواب منفی در درون اصولگرایان گرفته شد. به نظرم کل درگیری ها از این اردیبهشت تا حدود اسفند همین امسال، حول دعواهای رئیس جمهور بعدی است، لاریجانی، قالیباف، ولایتی، سعید جلیلی نامزدهای اصولگرایان می شوند، احمدی نژاد هم این وسط اگر بخواهد با صورت لیفتینگ شده بیاید، که مشائی را پیش می اندازد، که طبیعی است به نتیجه نمی رسد. در غیر این صورت احتمالا از همان تیم خودش یکی مثل باقری لنکرانی را به عنوان هلو می فرستد جلو. حالا مگر اصولا انتخاباتی می شود؟ معلوم است که می شود. ولی همه چیز به نتیجه انتخابات فرانسه فردا و نتیجه رقابت های آمریکا بستگی دارد. اگر اولاند برنده شود که حدس می زنم برنده شود ولی اصلا خوشم نمی آید، هم دموکرات ها و هم جمهوریخواهان رادیکالیزه می شوند و بقول رئیس پنتاگون در عرض سه هفته جنگ را با ایران تمام می کنند. عجب بدبختی داریم ها، بابا، جمعش کنید، من دارم می بینم تصویر تلویزیونی بدون محاسن خامنه ای را که دستگیر شده و زندانی شده، مملکت نابود می شود. عین خیال شان نیست. بقول این توده ای ها “ حکومت متلاشی شده، به روی خودشان نمی آورند.”

 

سنگی بر کوهی

موزه ای در کره شمالی وجود دارد به نام موزه کیم ایل سونگ، پدر بزرگ همین آقایی که الآن رئیس است. در آن موزه شورت کیم ایل سونگ در دوران کودکی، لباس هایش، اسلحه اش در جنگ، جوراب نشسته اش با سوراخ و بو، عکس هایش و هر چه فکر کنی گذاشته بودند، از جمله اینکه داشته از بازار رد می شده به یک پارچه نگاه کرده. البته من هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم که جمهوری اسلامی به اینجا برسد، ولی فعلا که رسیده. فکر کن روی سنگی که آقا در کوه باسن مبارک را گذاشته تا خستگی بگیرد، یک تابلو گذاشتند که عکس آقا و سنگ را نشان می دهد. مطمئنم وقتی خامنه ای 30 ساله بود، اگر به او می گفتند کسی در دنیا چنین کاری کرده، می گفت: “غیر ممکن است، هیچ دیوانه ای چنین کاری نمی کند.”

 

ما انتخاب کردیم، یا انتخاب ما را؟

اصلا باورتان می شود، یک نامزدی داشته باشید، خیلی هم دوستش داشته باشید، خیلی هم وفادار باشد، با هم بروید این مهمانی و آن مهمانی، بعد شب عروسی، نیروی انتظامی به دستور پدر خانواده بریزد توی عروسی داماد را دستگیر کند، و یکی دیگر را به زور بنشاند کنار شما که هم بی سواد باشد، هم یک هوا خل مشنگ باشد، هم خانه و ماشین نداشته باشد، هم بلد نباشد حرف بزند، هم در مراسم عروسی به شما فحش بدهد، هم بی ریخت باشد. بعد شما فرار کنید از عروسی و بروید خانه خاله تان، شما را بیاورند و به زور خطبه عقد بخوانند، بعد تق داماد دربیاید که یک زن دیگر دارد، شب ادراری دارد، دزدی هم می کند، وسط مهمانی آبروی خانوادگی تان را هم می برد، هر روز هم کتک تان می زند، هر شب هم دیر خانه می آید. آداب معاشرت هم بلد نیست، نه یخچال دارید و نه فرش و هیچ چیز هم نمی خرد، همه پول هایش را می دهد به همسایه یا به خانواده خودش، نیم کیلو گوجه فرنگی هم ندارید. آخرش هم وقتی می روید به خانه پدرتان و به او می گوئید این شوهر من زندگی ام را سیاه کرده، پدرتان یک زبان از دهانش در می آورد دو متر و 73 سانت که می خواستی عاشقش نشوی! پدرجان! من که اصلا نمی خواستم با این آدم ازدواج کنم، من خودم نامزد به آن خوبی داشتم. شما به زور من را دادید به او، حالا هم بگذار طلاق بگیرم برود مرتیکه پی همان رفقای عرقخور و رمال و حمال اش که دائم شهرستان می رود سراغ شان. پدر هم در می آید می گوید: خودت کردی، خودت انتخاب کردی، حالا هم تحمل کن، می خواستی زنش نشوی. گریه می کنی و می گویی: باباجان! من اصلا نمی خواهم زنش بشوم، در این سه سال هم او دائم دنبال الواطی و رفیق بازی خودش است، من دارم فارسی وان نگاه می کنم. شما به من گفتی “این از همه به من نزدیک تر است.” و اجازه ندادی من با نامزد خودم عروسی کنم. حالا….. یک دفعه آقای پورمحمدی رئیس دیوان محاسبات زرتی بدون کفش وارد خانه می شود و می گوید: “فساد اخیر به خاطر اشتباه مردم در انتخاب رئیس جمهور است.” بعد هم تا بیایم جوابش را بدهم، فورا راه می افتد می رود، مملکته داریم؟

 

صد مسجد مهد کودک می شود

گفت نفت می آورم سر سفره تان، نان را هم از سفره مان برد، گفت جهان را مدیریت می کنم، جزایر ایرانی را هم از دست داد. گفت جمعیت ایران باید بشود 150 میلیون نفر، از همان سال جمعیت ایران رشدش منفی شد. گفت: غنی سازی 20 درصد می کنیم، کاری کرد که برای همان غنی سازی 4 درصد هم باید از دویست جا اجازه بگیریم، گفت: باغ ویلا می دهیم به همه مردم، قیمت اجاره انباری به جای خانه دو برابر شد. حالا همه اینها به کنار، سردار نقدی رئیس بسیج یک ماه قبل اعلام کرد ما می خواهیم 60 هزار مسجد بسازیم. آدم نمی فهمد اینها چرا معنی هزار را نمی فهمند، مسجد ساختن مگر مثل مسجد خراب کردن است که یک هفته ای خرابش کنی؟ امروز اعلام شده که صد مسجد تبدیل به مهد کودک می شود. البته خیلی هم نباید تغییر خاصی بدهند، آنها که قبلا می آمدند، الآن هم همانها می آیند، رقص و آواز هم که از مهدکودک ها حذف شده، می شود همان که قبلا بود. فقط اسم مسجد الجواد را برمی دارند، می نویسند مهدکودک جواد. به جای رقص و آواز هم نوحه خوانی و سینه زنی دایر است.

 

اخوان المسلمین به تحصن فراگیر تهدید کرد

جالب است ها، از یک طرف یارو از دموکراسی استفاده می کند، وقتی رای نیاورد با بیل می زند توی سر مخالفش. اصلا این موجودات ایدئولوژیک چپ و ایدئوالمذهبی آدم بشو نیستند. از آن طرف سندیکاهای کارگری فرانسه تهدید کردند که اگر سارکوزی انتخاب شد، از فردای همان روز دست به اعتصاب می زنیم، یعنی چپ … به دموکراسی فرانسه، باید همه مردم به اولاند رای بدهند، از آن طرف هم اخوان المسلمین شورای نظامی را به تحصن فراگیر تهدید کرد. وقتی می گوئی چرا حماس خوب است، می گویند چون در انتخابات آزاد رای آورد. وقتی می گوئی مخالفان حماس در انتخابات رای می آورند، می گویند پس ما هم با آنها می جنگیم. شما که می خواهید بجنگید، برای چی بیخودی انتخابات برگزار می کنید؟

 

اسرائیل: شصت روز تا بمب اتم

من که معتقدم انقلاب ایران به همه جا صادر شده، بخصوص اسرائیل. دست راست شان به دست چپ شان هی می گوید شکر زیاد نریز توی چایی. شنبه قبل اعلام کردند که ایران بمب اتمی ساخته است. دو شنبه گفتند ایران اصلا به دنبال ساختن بمب اتمی هم نیست، دوباره دو روز قبل اعلام کردند ایران اصلا برنامه ای برای ساختن بمب اتمی ندارد، امروز اسرائیل اعلام کرده “ایران تا شصت روز دیگر بمب اتمی می سازد.” و این بود صادرات انقلاب ما، هر چه عاقل و بالغ بود دیوانه کردیم رفت پی کارش.