مصاحبه آلمانی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یکی از مسوولان سازمان بهشت زهرا به نام سیدمحمد جوزی با دو دانشجوی دختر و پسر آلمانی مصاحبه ای انجام داد که به دلیل ویژگی خاص این مصاحبه که تاکنون در هیچ جای جهان، و بنا به گفته دکتر فیروزنادری، مسوول محترم منظومه شمسی در ناسا حتی در منظومه شمسی چنین مصاحبه ای سابقه نداشت، اقدام به بازنشر آن می کنیم.

 

مقدمه: سرودی برای پیشوا

این دانشجویان آلمانی که برای شرکت در پنجمین همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در این اجلاس شرکت کرده بودند، با ورود آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، سرودی به زبان آلمانی خواندند که ترجمه آن چنین است:

“ای امام خامنه ای!

تو نور جهان هستی

تو نور امت اسلامی

تو دوست داری که به تو بگویند سید علی

ولی برای ما تو امام خامنه ای هستی.”

به گفته هلموت همبرگر، سرود شناس و رهبرشناس آلمانی این سرود هشتاد سال قبل نیز با متنی متفاوت در آلمان خوانده شده بود که می گفت:

“ای پیشوای ما!

تو نور جهان هستی

تو نور نژاد آریایی

تو دوست داری به تو بگویند آدولف

ولی برای ما تو پیشوای بزرگ هستی.“( متن سرود از فردریش اشتوکهاوزن دانشجوی دانشگاه فرایبورگ است.)

 

ایران شده فلسطین، اشغال باید گردد

به گفته خبرنگاران در پنجمین اجلاس همایش بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گروهی از تروریست های فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان، سودان، ایران، سوریه و جاهای دیگر شرکت کردند. اینترپول اعلام کرد اگر افرادی که در اجلاس هستند، یک جا تحویل اف بی آی شوند، بزرگترین دستمزد تاریخ بشر برای دستگیری تروریست های تحت تعقیب پرداخته خواهد شد.

یک عضو طالبان که خواست نامش فاش شود، اما نخواست که دیده شود، حتی اگر می خواست هم به دلیل اینکه تلفنی ارتباط برقرار کرده بود، این اتفاق نمی افتاد، گفت “ جای حاج آقا بن لادن در تهران خالی بود.” کاش زنده بود و می دید که آرزوهایش یکی یکی برآورده می شود. در این اجلاس آیت الله خامنه ای راه حل خود را برای حل قطعی و همیشگی و دائمی و غیره مشکل فلسطین بشرح زیر عنوان کرد:

اول: هیچ فلسطینی بیرون ایران حق ندارد درباره سرنوشت خودش تصمیم بگیرد.

دوم: فلسطین حق ندارد عضو سازمان ملل شود، بلکه سازمان ملل باید جزئی از فلسطین بشود.

سوم: سرنوشت فلسطین را فقط فلسطینی ها می توانند با یک رفراندوم تعیین کنند، منظور از فلسطینی کسی است که با رفراندوم مورد نظر ایران موافق است.

چهارم: کلیه فلسطینی ها باید به سرزمین فلسطین برگردند، حتی کسانی که پنجاه سال است آمریکایی شده و دیگر یادشان هم نیست که قبلا فلسطینی بودند.

پنجم: کلیه یهودیان اسرائیل باید به شرایط سال 1948 برگردند، افرادی که پس از این تاریخ به دنیا آمده اند، به عنوان موجود بشری شناخته نمی شوند.

ششم: هیتلر باید زنده شود و یا بقیه یهودیان را بکشد، یا همه آنها را در آلمان حفظ کند.

هفتم: با توجه به اینکه سازمان ملل صلاحیت برگزاری رفراندوم را ندارد، دولت فلسطین هم دست سازشکاران است، رفراندوم باید تحت نظر شورای نگهبان ایران برگزار شود.

هشتم: نتیجه رفراندوم با میزان آرای 92 درصد به نفع بازگشت فلسطینی ها به فلسطین اشغالی نیم ساعت قبل توسط شورای نگهبان اعلام شد و کسانی که اعتراض دارند، می توانند تا 48 ساعت دیگر اعتراض خود را به این شورا اعلام کنند….. 48 ساعت گذشت، هیچ اعتراضی پذیرفته نمی شود.

نهم: در صورت عدم امکان بازگشت یهودیان به شرایط 1948، آنها باید خانه های شان را به صورتی که فلسطینی ها دوست دارند بازسازی کنند و بعدا از اسرائیل بروند.

دهم: با توجه به اینکه یهودیان در سالهای اخیر از سراسر جهان به اسرائیل مهاجرت کردند، باید یا به محل قبلی شان برگردند( بجز یهودیان مهاجر از ایران) بقیه هم باید به آلمان و انگلیس و فرانسه رفته و با نظر جمهوری اسلامی در این سه کشور مستقر شوند.

یازدهم: با توجه به اینکه امکان اسکان 10 میلیون یهودی در انگلیس، آلمان و فرانسه در کوتاه مدت نیست، جمهوری اسلامی یهودیان را در این سه کشور اسکان داده، ده میلیون آواره فرانسوی، آلمانی و انگلیسی در مرحله بعد، باید محل سکونت پیدا کنند.

دوازدهم: با توجه به اینکه کانادا کشور بزرگی است، ده میلیون آواره فرانسوی، آلمانی و انگلیسی در این کشور، زیر نظر سفارت جمهوری اسلامی در کانادا اسکان داده خواهند شد. آمریکا مسوول تامین هزینه اسکان این افراد خواهد بود.

 

سید محمد جوزی، مردی تنها

پس از این اجلاس، دانشجویان آلمانی که به ایران سفر کرده اند، برای آشنایی با کارکردها و توانایی های حکومت جمهوری اسلامی از بهشت زهرا بازدید کردند. سید محمد جوزی مسوول موزه شهدای بهشت زهرا، در نقش تاریخ دان، جامعه شناس، پدر قانونی کلیه شهدا (حتی مادر آنها) بخصوص شهدایی که الآن فرزندان شان در زندان هستند، فیلمبردار، سناریست، مصاحبه کننده، مصاحبه شونده، دست تکان دهنده در آخر فیلمها، مسوول کپی کشیدن از فیلمها، نویسنده وصیت نامه برای کسانی که ممکن است بعدا شهید بشوند یا معلوم نیست شهید شدند، با دانشجویان آلمانی مصاحبه کرد. به متن این مصاحبه دقت کنید:

برادر جوزی( به مترجم): بگو یکی از این دانشجوها بیاد با ما یه مصاحبه بکنه تا جرشون ندادم. زیاد خوشگل نباشه، حجابشم درست باشه.

(مترجم همه تلاشش را می کند و خواهر کریستینا را پیدا می کند.)

خواهر کریستینا: باشه، من مصاحبه می کنم. من کریستینا هستم از دانشگاه فرایبورگ، دو تا آگهی زده بودن، یکی برای برنامه مجاهدین خلق بود که صد یورو می دادن و می رفتیم پاریس، با اتوبوس، یکی هم اینجا بود که هزار یورو می دادن با هواپیما، ما قبلا پاریس رفته بودیم، تصمیم گرفتیم بیاییم ایران.

مترجم: من کریستینا هستم، از دانشگاه فرایبورگ و چیز دیگه ای نمی گم.

برادر جوزی: بهش بگو چقدر خوشحاله که اومده ایران؟

خواهر کریستینا: گروه ما خیلی خوشحاله که اومدیم ایران، واقعا فرصت جالبی بود.

برادر جوزی: قصد تون از سفر به ایران چی بوده و چرا از دیدن من این همه خوشحالین؟

خواهر کریستینا: ما علاقمند بودیم آزادانه از ایران دیدن کنیم و با فرهنگ ایرانی آشنا بشیم و فرهنگ ایرانی را به عنوان سوغات به اروپا ببریم.

برادر جوزی: بهش بگو آزادانه راه نیافته بره این ور اون ور، ما شهید ندادیم که توریسم بیاد مملکت امام زمان. ضمنا وزارت خارجه واسه تون انواع و اقسام فرهنگ از قبیل گز و تصویر شهدا و قاب خاتم کاری و گلدون و سینی آماده کرده، ببرین نشون بدین.

مترجم: تشکر می کنند و می گویند اشکالی نداره.

خواهر کریستینا: ما خیلی خوشحالیم که این همه فیلمهای شهدا را دیدیم، چون مدتی بود فیلم جنگی ندیده بودیم.

برادر جوزی: به خواهرمون بگو شما در این مدت پنج ساعت که در ایران هستید، اصلا هیچ تروریستی دیدید؟

( توضیح: خواهر کریستینا در جلسه همایش انتفاضه فلسطین شرکت کرده و حداقل دویست تا تروریست از جمله اعضای گروه تروریستی حماس و حزب الله را یکجا دیده بود.)

خواهر کریستینا( نخودی می خندد): ما اینجا تروریستی غیر از کسانی که در جلسه بودند ندیدیم و اصولا برای دیدن همانها آمده بودیم. حدس نمی زدیم تروریست ببینیم.

مترجم: خواهرمون می گه من هیچ تروریستی ندیدم و اصولا تروریست یعنی چی؟

برادر جوزی: ولی آمریکا می گه مسلمون ها همه شون تروریست هستند. واسه چی؟

خواهر کریستینا: ما که آمریکایی نیستیم، به ما ربطی نداره.

برادر جوزی: در حالی که ما بزرگترین قربانی تروریست هستیم.

خواهر کریستینا: ما بین اسلام و تروریسم فرق می گذاریم و معتقدیم فقط بعضی مسلمان ها تروریست هستند، چون یک میلیارد تروریست خیلی زیاد است.

برادر جوزی: از خواهرمون بپرس شما که فکر می کنی دانشجوی علوم سیاسی هستی، نظرتون درباره حقوق بشر و عدالت چیه و برای چی معتقدید حقوق بشر حرف مفته؟

مترجم: لطفا هر چه در مورد حقوق بشر می دانید بگوئید، در مورد عدالت لازم نیست نظر بدهید.

خواهر کریستینا: حقوق بشر حقوق اساسی هر انسان است که باید همه از آن بهره مند شوند، ما هم به حقوق بشر معتقد هستیم و از آن حمایت می کنیم.

 برادر جوزی( عصبانی می شود): آیا سازمان ملل و خارج به حقوق بشر در حال حاضر عمل می کند؟

خواهر کریستینا: ما نماینده سازمان ملل نیستیم …..

برادر جوزی: خیلی ممنون خواهر، ما هم حرف مون همینه که سازمان ملل به وظیفه اش عمل نمی کنه، مثلا باید برای کشورهایی که حقوق بشر نقض می شه، بجز ایران، مثلا کانادا و آمریکا و انگلیس و آلمان نماینده بفرستند، ولی وجودش رو ندارن.

خواهر کریستینا( سووال می کند): می خواستم ببینم شما وظیفه تون اینجا چیه و برای چی مصاحبه می کنید؟

برادر جوزی: ما وظیفه مون اینه که صدای مظلومیت شهدایی که زیر خاک اینجا هستند به گوش دنیا برسونیم، بخاطر همین هم در دو سال گذشته 95 نفر از همسران و فرزندان و برادر و خواهر این افراد رو زندانی کردیم، چون بطور غیرقانونی و بدون هماهنگی صدای مظلومیت شون رو به گوش جهانیان رسونده بودند و آسفالت هم می کنیم دهن هر کسی که عوضی صدای مظلومیت رو به گوش کسی برسونه.

خواهر کریستینا( هی سرش را تکان می دهد و اینقدر صحبت های برادر جوزی را با سر تائید می کند که گردنش آرتروز می گیرد.)

ک دانشجوی پسر وارد صحنه می شود: آیا ایرانی ها برای رفع مشکلات شان با جهان به سازمان ملل و سازمان های جهانی اعتماد دارند یا نه؟

برادر جوزی: ما به هیچ سازمانی اعتماد نداریم، چون مثل ما فکر نمی کنند، ولی به مردم دنیا که هر روز می آن اینجا و از موزه شهدا بازدید می کنند اعتماد داریم و چشم امیدمون به اونهاست. خیلی هم ناراحتیم که چرا درگیری های لندن ادامه پیدا نکرد، به امید خدا بزودی در همه جای دنیا درگیری بشه و ما بتونیم اعتماد بیشتری به مردم جهان پیدا کنیم.

برادر دانشجوی آلمانی سرش را تکان می دهد….

برادر جوزی: ما واقعا از هیچی ترس نداریم، می زنیم فک پیاده می کنیم.

برادر دانشجو بروبر نگاه می کند و سعی می کند خیلی تعجب نکند.

برادر جوزی: یا شهید می شیم که به اونجامون هم نیست یا می زنیم می کشیم که معمولا همون حالت اول پیش می آد و شهید می شیم.

برادر دانشجوی آلمانی به زمین نگاه می کند و سعی می کند جنس کف پوش را حدس بزند.

برادر جوزی: من الآن افسوس می خورم چرا نمی توانم در لبنان یا عراق یا فلسطین باشم. ما الآن با دولت مان دعوا داریم، ما دوست داریم برویم و عملیات کنیم علیه غرب و اسرائیل، ولی دولت می گوید یکی یکی، به نوبت باید بروید، ولی ما نمی خواهیم نوبت را رعایت کنیم.

برادر دانشجو در ذهنش دارد به این فکر می کند که آیا او واقعا می فهمد این حرف ها معنای تروریستی دارد و اینکه می گویند در جمهوری اسلامی تروریست ها دولت را در دست دارند، معنی اش همین چیزی است که برادر مذکور می گوید.

برادر جوزی: من خیلی تشکر می کنم. امیدوارم مطمئن شده باشید که در ایران تروریست وجود ندارد و هر چه بود ما خودمان ترور کردیم.

برادر جوزی با مترجم همدیگر را ماچ می کنند و التماس دعا می کنند و دانشجویان آلمانی از محل خارج می شوند.

نتیجه گیری اخلاقی: هیچ وقت تروریست ها و طرفداران صلح و آدمهای بیکار را نباید یک جا جمع کرد.

نتیجه گیری توریستی: توریست ها رو بعد از بازگشت به کشور خودشون می شمرن.