سعید شریعتی بازداشت شد

لیلا طیری
لیلا طیری

» با حکم مرتضوی،

سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و از فعالان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی روز گذشته با حکم سعید مرتضوی بازداشت شد.شریعتی یک روزپس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد بازداشت شد، اما فردای همان روز به همراه تعداد دیگری از بازداشت شدگان جبهه مشارکت آزاد شده بود.

 

3 مامور امنیتی دیروز با حکم سعید مرتضوی به خانه شریعتی رفتند و ضمن تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی اواز جمله لپ تاب وبرخی نوشته ها و مدارک، وی را با خود بردند.  یکی از ماموران امنیتی هنگام بازداشت شریعتی، در پاسخ به همسراو  که سئوال کرده بود همسرش را به کجا خواهند برد گفته است که اگر فرزند دکتر روح الامینی خود را معرفی کرده بود به آن بازداشتگاه فرستاده نمی شد تا به آن سرنوشت - کشته شدن زیر شکنجه - دچار شود.

این مامور همچنین ادعا کرده که تاج زاده در زندان می گوید که در آنجا راحت است.

سعید شریعتی در حالی روز گذشته بازداشت شد که پس از آزادی در 24 خرداد، به مسافرت رفته و روز گذشته به منزل خود بازگشته بود. یک منبع موثق در این زمینه به روز گفت که مقامات امنیتی از آزادی شریعتی پشیمان بوده و گفته اند که او را به اشتباه آزاد کرده اند و در تمام مدتی که شریعتی در مسافرت بود به دنبال بازداشت او بودند.

گزارش خبرنگار روز حاکیست سعید شریعتی دچار بیماری قلبی شدید است و پزشکان اورا از هرگونه هیجان و استرسی منع کرده اند. بر اساس این گزارش سعید شریعتی تحمل هیچ گونه فشار عصبی و ضرب و شتم را ندارد و کوچکترین فشاری ممکن است به قیمت جان این فعال سیاسی اصلاح طلب تمام شود. 

گفتنی است سعید شریعتی در پرونده معروف به نوارسازان در 79 نیز برای مدتی طولانی به همراه شیرین عبادی و امیرفرشاد ابراهیمی بازداشت شد،اما اتهاماتی که به وی زده بودنداثبات نشد.

Haut du formulaire

Bas du formulaire