قربانیان جودو زنده اند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» رسوایی تازه کشف دروغ دولت

رسوایی، دراسیون جودو و تربیت بدنی جمهوری اسلامی در دولت محمود احمدی نژاد و همراهانش هر لحظه بیشتر نمایان می شود. در آخرین مورد بر اساس تحقیقات رسمی “اثبات شده سه نفر از افرادی که به عنوان اعضای تیم ملی جودو و جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای توپولف از آنان نام برده شده بود عضو این تیم نبوده و زنده هستند!”

دکتر حجت الله ایوبی، معاون، رهنگی ـ اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور ضمن اعلام این مطلب به خبرگزاری مهر، اعلام کرده است: “به غیر از سه جانباخته ای که هویتشان برای ما مورد تردید بود یک مورد مشابه دیگر در یکی دیگر از استانها برای ما جای تردید دارد که این موضوع نیز در دست بررسی است.”

به دنبال سقوط هواپیمای توپولف روسی شرکت کاسپین در مسیر تهران – ایروان وکشته شدن همه سرنشینان آن، گمان نمی رفت اعلام اسامی کشته شدگان، یکی دیگر از، سادهای موجود در ارگان ورزش ایران به ریاست محمد علی آبادی را به تمامی نمایان سازد. بعد از سقوط این هواپیما، در میان اسامی کشته شدگان جودوکارا، نام سه نفر برده شد که زنده بودن آنان و عزا دار شدن سه خانواده دیگر بحرانی را در خرم آباد به همراه داشت. با این وجود مسوولان، دراسیون جودو با قاطعیت تمام این مسئله انکار کردند و حتی صحبت از به دادگاه کشاندن سایت تابناک را به میان آوردند؛ سایتی که برملاکننده این واقعیت بود.

آن هم در حالیکه گذاشتن نامهای متفاوت در اعلامیه های تحریم و تسلیت در خرم آباد در کنار نام های واقعی، تمامی تکذیب های دولتی را زیر علامت سئوال برده بود.

در همین ارتباط خبرگزاری، ارس، وابسته به نهادهای امنیتی ـ نظامی هفته پیش گزارش داد که بازرسی کل کشور تناقض در هویت جودوکاران را بررسی می ‌کند. بر پایه این خبر “به دنبال ایجاد تردیدهایی درباره هویت واقعی سه جودوکار لرستانی که در سانحه هواپیمای توپولوف جان باختند، بازرسی کل کشور این موضوع را پیگیری می ‌کند.”

به این ترتیب با مطرح شدن تشریفاتی این تقلب در مجلس اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور گامی جدی تر برداشت و پس از حضور در، دراسیون جودو و بررسی پرونده ها، حقیقت روشن شد؛ضمن اینکه نمایندگان این سازمان هم رهسپار خرم آباد شدند.

اینک به گفته آقای ایوبی “متاسفانه مدیران سازمان تربیت بدنی در سطح ملی و استان هم در جریان این تخلف بوده اند و بررسیهای ما نشان می دهد که یک تخلف مدیریتی در این زمینه صورت گرفته است.”

حال باید دید حرکت اداره کل بازرسی کشور، مانند اقدامهای پیشین آن در مورد دوشغله های سازمان تربیت بدنی و، دراسیون های وابسته و دیگر موارد، در پیچ وخم معاملات سیاسی، به، راموشی سپرده می شود یا شرایط امروز اقدامی جدی تر را پیش رو خواهد گذاشت.