دیارالفنون

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در راستای اینکه دکتر الفنون، روز جمعه اعلام کرد که روز پنجشنبه در مراسم روزکارگر در دانشگاه سخن خواهد گفت و به همین دلیل دانشجویان ساعتها پس از حضورش در دانشگاه موفق به دیدار شده و برای سلامتی وی و خاندان جلیل اش شعارهایی بدرقه راهش کردند و همین امر نشان می دهد که رئیس جمهور محترم مملکت تا چه حد محبوب القلوب می باشد و چه بسا در دیدار بعدی اش با دانشجویان، ممکن است این دیدار ناگهانی موجب سکته ناقص یا کامل یا نسبی شود، و همچنین براساس برنامه همین دکتر فوق الذکر قرار است دوشنبه بر نیویورک نازل شود تا حضور نورانی خود را در محفل یاران حفظ کند، برنامه هفتگی رئیس جمهور در هفته آینده به اطلاع کلیه ملت می رسد.

 

شنبه: ساعت چهار صبح، دیدار عمومی با دانشجویان، برنامه این دیدار یک هفته قبل تنظیم شده اما ده روز پس از دیدار از صدا و سیما پخش خواهد شد. فیلم این دیدار از یک روز قبل توسط دفتر ریاست جمهوری در دسترس همگان قرار دارد. همگان می توانند با نشان دادن باتوم، گاز اشک آور، بی سیم و قمه( به جای کارت دانشجویی) ارادت خود را اثبات و فیلم مذکور را دریافت نمایند.

 

یکشنبه: سفر شهرستانی به تبریز، این سفر با موشک کروز انجام می شود و چون موشک مذکور توانایی پیاده شدن در فرودگاه تبریز ندارد، کسانی که در فرودگاه تبریز منتظر رئیس جمهور محبوب هستند تا با شعار های مناسب ارادت خانوادگی شان را به وی نشان دهند، رئیس جمهور به جزیره کیش خواهد رفت و با خواهران دارالزهرای مشهد که تصادفا در کیش اجتماع کرده اند، دیدار و درباره اینکه دشمن چه کسی است سخنرانی خواهد شد.

 

دوشنبه: سخنرانی در دانشگاه تربیت مدرس، در این سخنرانی که با همت انجمن دانشجویان بسیجی تربیت مدرس تنظیم شده است، ابتدا اعضای انجمن اسلامی و دانشجویان چپ دانشگاه به مدت یک ساعت و هفت دقیقه کتک می خورند و سپس سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اعلام می کند که سخنرانی رئیس جمهور لغو شده است.

 

سه شنبه: سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این سخنرانی که سه دقیقه قبل هماهنگ شده و دو دقیقه قبل به اطلاع رسانه ها رسیده و از قضای حاجت روزگار، 150 خبرنگار از نشریات ونزوئلا و دویست خبرنگار پرس تی وی در آن جمع هستند، سخنرانی انجام خواهد شد و آنگاه رئیس جمهور برای دانشجویان دانشگاه جرج تاون سخنرانی نخواهند کرد، چون ایشان در همان ساعت در مسیر کاراکاس هستند.

 

چهارشنبه: دیدار با ایوومورالس، هوگو چاوز، آبجی هوگو چاوز، مادر بزرگ موگابه، برادرزاده فیدل کاسترو که از سه سال و نیم هماهنگ شده و راس ساعت هشت صبح برگزار خواهد شد و طی آن برای سیصدمین بار کتاب “ ایران و ونزوئلا دوبرادرند” به زبانهای ترکی استانبولی، حواصیلی، اسپانیولی، عربی، آلمانی، به چاوز تقدیم شده و چاوز نیز شورت و زیر پوش مارادونا را به احمدی نژاد تقدیم خواهد کرد.

 

پنجشنبه: جلسه هیات دولت راس ساعت هفت شب در فرودگاه امام خمینی برگزار خواهد شد و رئیس جمهور راس ساعت نه وارد جلسه خواهد شد و تا ساعت یازده شب به بیان دستآوردهای سفر خود و شمارش تعداد پیت حلبی هایی که رهبران جهان در نوبت کمک گذاشته اند، خواهد پرداخت. در این جلسه یک دختر بچه دوازده ساله که چهار سال دیگر قرار است بمب هیدروژنی کشف کند، با رئیس جمهور ملاقات کرده و برای او اسفند دود می کند.

 

جمعه: دکتر الفنون سخنران پیش از خطبه نماز جمعه به بررسی دستآوردهای انقلاب فلسطین که از سه سال قبل آغاز شده و سه ماه بعد به نابودی کامل اسرائیل خواهد انجامید می پردازد. در این جلسه خالد مشعل، جاسم مشعل، حسام مشعل، مولد مشعل، کبریت مشعل و سایر موجودات شلعه ور حضور خواهند داشت.

 

مصائب یک مشنگ

 

اصولا سیاستمداران به چند شکل وارد زندگی سیاسی مردم می شوند.

حضور پیدا می کنند: بعضی سیاستمداران در زندگی مردم حضور پیدا می کنند، مثل هر واقعیت دیگری.

چپانده می شوند: بعضی اوقات سیاستمداران در زندگی ملت چپانده( تپانده) می شوند و حضور آنها با درد شدید قابل درک است، مثل حضور الفنون که قرارست دائمی شود.

سرمی رسند: گاهی اوقات سیاستمداران مثل زمینی که تشنه باران است، سرمی رسند. مثلا خاتمی که به سیاست ایران سررسید و بارید.

رد می شوند: گاهی سیاستمداران در زندگی مردم یک کشور حضور دارند، آنها گاهی مثل باد از راست به چپ یا از چپ به راست، یا از بالا به پائین، یا بالعکس از زندگی مردم رد می شوند، مثل آقای هاشمی که همیشه هست، گاهی جهتش عوض می شود.

ظهور می کنند: گاهی اوقات سیاستمدار در غیبت کبری یا صغری یا نتیجه بوده و ممکن است هرگز هم ظهور نکند، اما یک دفعه می بینی آمد، و چون احتمالا ترک است “ آممممما” می آید. مثل موسوی که یک دفعه آممما ظهور کرد.

غیب می شوند: گاهی اوقات سیاستمداران به دلایلی که به خودشان یا دیگران مربوط است، غیب می شوند، مثلا آقای منتظری در سال 68 از صحنه سیاسی ایران غیب شد، یا شاید هم محو شد.

نازل می شوند: گاهی اوقات هم بقول کروبی سیاستمداران مثل مصیبت بر سر ملت نازل می شوند، یک دفعه اسبان شیهه می کشند، سگ ها پارس می کنند، گربه ها فرار می کنند و یک دفعه می بینی بقول کروبی در مصاحبه با اشپیگل “ احمدی نژاد مصیبتی است که بر مردم ایران نازل شد.” اما برخی معتقدند مقصود شیخ جواد لاریجانی بوده است.

 

تایم موسوی

 

میرحسین موسوی در انتخاب قهرمان سال نشریه تایم، در رده سوم قرار گرفت. زهرا رهنورد هم در رده هجدهم قرار گرفت. این در حالی بود که به نوشته تایم میرحسین موسوی بیشترین تعداد آرا را آورده بود، اما تایم معمولا برای انتخاب نهایی خود ترکیبی از نظر مخاطبان و تصمیمات خود را دخیل می داند. در فهرست قهرمانان، ابتدا بیل کلینتون و سپس کیم یونا و آنگاه میرحسین موسوی و 96 نفر دیگر قرار داشتند. به نظر می رسد نشریه تایم برای اینکه بتواند به حضور خود در ایران ادامه دهد، تصویر میرحسین موسوی را روی جلد ننشانده و برای جذابیت بیشتر، تصویر بیل کلینتون، لیدی گاگا( با یک سینه فلزی اضافه) و یک فوتبالیست را روی جلد منصوب کرده است. تعدادی از مخالفان ایرانیان از جمله طرفداران احمدی نژاد در داخل و خارج کشور از این که تصویر میرحسین موسوی روی جلد تایم منتشر نشد ابراز خشنودی کردند.

اما با مزه تر کشف کیهان بود از عملیات سیا برای رفع بی سوادی مترجمان آن روزنامه تحت نظر ولایت. کیهان نوشته سیا موسوی را از 119 به اول بالا برده [یادتان باشد 119 شماره ردیف است]، و به همین دلیل هم نشریات آمریکائی اعتراض کرده اند که چرا سیا اعتبار ما را از بین برده است. بگو آن جای دروغگو. کدام نشریه آمریکائی دروغ را باور کرده . دیگر دارم باور می کنم حسین شریعت حالش خراب است و احتمال داداش حسین وزیر بور شده صفار دارد روزنامه را اداره می کند که به این خیطی ها دچار شده است.

 

بی نظارت ها

 

یک نشانه نبودن نظارت این است که هر وقت دلمان خواست حمله می کنیم و با لگد می زنیم وسط شکم نماینده مخالف مان. یکی دیگر هم این است که وقتی کسی می خواهد در دفاع از مخالفان دولت در مجلس حرف بزند، چون هیچ نظارتی روی کارمان نیست، سیم میکروفون را گاز می گیریم تا صدایش خفه شود. یکی دیگر از همین نشانه ها که واقعا نشان می دهد هیچ نظارتی روی مجلس نیست، این است که اگر خبرنگاری جرات کرد پایش را توی مجلس بگذارد، دوبامبی می زنیم توی سرش که مثل مسیح علی نژاد برود و تا چند ماه بعد اطراف بهارستان پیداش نشود. البته وی تاکید کرد که بر کار محسنی اژه ای هم هیچ نظارتی نیست، چون هم عیسی سحرخیز را گاز گرفت، هم به طرفش قندان پرتاب کرد. مهدی کوچک زاده، عضو کمیسیون اعصاب و روان مجلس که مدتی است قرص هایش را مصرف می کند و بغل دهانش کف نمی کند، گفت “ تنها گروهی که هیچ نظارتی بر کارشان نیست نمایندگان است.”

در ضمن روزنامه های منقد برای فاسد کردن نمایندگان و بازآموزیشان عکس های نمایندگان اوکراین را که داشتند همدیگر را می دریدند در صفحات اول چاپ کردند که کار یادشان بدهند که چطوری باید احمدتوکلی و الیاس نادران را خفه کنند. با این تفاوت که در این جا کسی چتر همراه در جلسه نمی برد که علی آقا را از آسیب تخم مرغ گندیده حفظ کند.