استعفا نبود برکناری بود

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» شکست دخالت ورزشی کودتاچیان در بوشهر

تیم فوتبال شاهین بوشهر از معدود باشگاههای قدیمی ایران است که به همت اهالی ورزشی این بندر ، امسال توانست به لیگ برتر فوتبال ایران- جام خلیج فارس - راه یابد؛امادر استانه مسابقه این هفته با تیم سپاهان اصفهان از سوی مقامات دولتی دستور برکناری مجید حسینی کنگانی، مدیر عامل بومی و مخالف دولت محمود احمدی نژاد صادر و این برکناری در رسانه های وابسته به دولت “استعفا” اعلام شد.

به دنبال این برکناری هیات مدیره و اهالی بوشهر با این دستور غیرقانونی مخالفت کردند و سرانجام خبرگزاری فارس، دیروز مجبور شد خبر ناکامی این دخالت دولتی را به این گونه اعلام کند و از زبان علیرضا محمدی، مدیر روابط عمومی باشگاه شاهین گزارش دهد که هیات مدیره باشگاه با این “استعفا” مخالفت کرده است. فارس در پایان خبر خود از سوی هیات مدیره یادآور شده است که” با توجه به اینکه باشگاه شاهین یک نهاد غیر دولتی است، در صورت دخالت افراد در کار این باشگاه، شاهین بوشهر از لیگ برتر کناره گیری خواهد کرد.”

 فارس همچنین نوشت: “این استعفا به دلایل غیر ورزشی بوده است!”

سایت “امروز” پیش از ناکامی این حرکت دولتی در خبری با عنوان “افزایش فشار سیاسی بر جامعه ورزش” اعلام کرده بود که: “مدیرعامل شاهین بوشهر را به خاطر اصلاح طلبی مجبور به استعفا کردند.”

به نوشته این سایت “مقام های دولت کودتا که حتی تحمل حضور مربیان و ورزشکاران اصلاح طلب را نیز از دست داده اند، در تازه ترین مورد مجید حسینی کنگانی مدیر عامل تیم فوتبال شاهین بوشهر را وادار به استعفا کردند. در این راستا یکی از مقامات محلی در تماسی تلفنی با دفتر مدیرعامل باشگاه به حسینی کنگانی گفته بود: مسئولان تاکید کرده اند که بهتر است شما از مدیریت شاهین استعفا دهید. دلیل این فشار هم مسائل سیاسی است.”

خبرگزاری محلی خلیج فارس هم اعلام کرده بود: “از آنجا که ندادن استعفا به زیان باشگاه شاهین تمام خواهد شد، مدیرعامل را وادار به استعفای اجباری کردند.”

 آقای حسینی کنگانی به این خبرگزاری گفته بود: “از بنده خواستند استعفا دهم و من نیز برای اینکه شاهین بوشهر دچار مشکل نشود این کار را انجام دادم. در حال حاضر تمایل ندارم جزئیات بیشتری درباره بحث های اخیر و درخواست برای استعفایم را بازگو کنم، چرا که شرایط شاهین حساس است.“