برای صعود به تام کروز نیاز دارم!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» گفت و گوی سرمربی تیم ملی فوتبال با گاردین

در حالی که تیم ملی فوتبال ایران پس از یک تساوی ناامید کننده یک بر یک در ترکمنستان و یک پیروزی امیدوار کننده شش بر صفر بر تیم رده پایین اما پیشتاز گوآم در تهران، سه شنبه در مصاف با تیم ملی هند به سوی راه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می رود، سرمربی تیم ملی در گفت و گویی با روزنامه انگلیسی “گاردین” از جو حاکم بر فوتبال ایران شکایت کرد.

کارلوس کی روش در این مصاحبه ضمن آن که راهیابی این بار تیم ملی به جام جهانی را “ماموریت غیرممکن” نامید، به گاردین گفت که بر این باور است تیم ملی به تام کروز، نیاز دارد تا جایی برای جام جهانی ۲۰۱۸ داشته باشد.

او که با نام بردن از این هنرپیشه فیلم های تخیلی و متخصص انجام حرکات متحیرالعقول نشان داد که معتقد است با این فوتبال و مدیریتش نباید منتظر ورود تیم ملی ایران به جام جهانی بود سخنانی دیگری هم گفته است که گاردین نوشت: مربی پرتغالی که پیش از این دو بار از فدراسیون فوتبال ایران جدا شده (و دو باره پای قرارداد نشسته)، نسبت به امکانات موجود در ایران طی چهار سال گذشته اظهار ناخشنودی می کند.

در این گفت و گو کی روش گفته است: “اگر موقعیت بهبود یابد ما صعود خواهیم کرد، ما هرگز امید را از دست نمی دهیم. اما اگر به همین روال پیش برود، آن گاه موفقیت برای ایران بسیار مشکل خواهد بود. من جام جهانی ۲۰۱۸ را ماموریت غیرممکن می نامم. ما نیاز به یک تیم از تام کروز ها داریم تا به آوردگاه جام جهانی برسیم.”

سرمربی پیشین رئال مادرید افزود: “من از دو کشور دیگر پیشنهاد سرمربیگری داشتم، اما دو عامل تعیین کننده باعث شد تا در ایران باقی بمانم. یکی بازیکنانم بودند که برای من عالی هستند و همچنین ایران که هر دو خواهان ماندن من بودند. اما مهمترین عامل الهام بخش برای من مردم ایران بودند که طوری با من برخورد کردند که گفتن نه برایم سخت می شود.”

خبرگزاری فارس در بازتاب بی درنگ این مصاحبه عنوان کرده است:کی‌روش از حضورش در تیم ملی ایران خرسند است. رسانه های تندرو هم با پیش بینی حوادثی که ممکن است از این پس در زمین فوتبال رخ داد تندگویی علیه سرمربی تیم ملی را شروع کرده اند.

پس از آخرین تمرین تیم ملی در ایران و پرواز به سوی هند، خبرگزاری مهر دیروز از زبان علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: کی‌روش فقط درباره مسایل فنی حرف بزند؛ سرمربی تیم ملی استرس دارد!