شوخی می کنم، جدی نگیرید

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

سندی فاش شده که گویا آمریکایی ها قصد دارند تا 45 روز دیگر به ایران حمله کنند. فعلا این خبر پخش شده و بعضی ها هم تکرارش کرده اند. البته طبیعی است که علت پرداختن به چنین موضوع احمقانه ای و عدم توجه به مسائل اساسی ایرانیان در طول تاریخ، مانند ادامه جنبش دانشجویی یا دستگیری منصور اصانلو یا رابطه « حرکت راه درخشان و جنبش دادائیسم» یا حتی بالاترین موضوعات اینترنتی، این چیز است که احتمالا ممکن است شوخی شوخی همین فاجعه ای که بر سر عراق و افغانستان آمد و حالا بعید نیست سر ایران بیاید، واقعا اتفاق بیافتد. با توجه به احتمال وقوع چنین واقعه ای مهم و قابل پیش بینی برخوردهای زیر توسط گروههای مختلف پیش بینی می شود.

قوه قضائیه: با توجه به اینکه سازمان ملل و سازمان های مدافع حقوق بشر و کشورهای اروپایی و غیره نسبت به مواردی مانند سنگسار و اعدام نوجوانان حساس هستند و ممکن است این بهانه را هم روی بهانه های دیگر بیفزایند و به دلیل نقض گسترده حقوق بشر توسط دولت ایران با ایران برخورد کنند، احتمالا تا هفته آینده هر کسی هم که در این 15 سال سنگسار نشده یا حکم اعدامش لغو شده است، سریعا تا هفته بعد حکم شان اجرا می شود و احتمالا از هفته آینده برای اینکه همه جهانیان در جریان قرار بگیرند و خدای ناکرده فکر نکنند که جمهوری اسلامی یک دولت قابل اصلاح و یک کشور قابل زندگی است، تصویر سنگسار و اعدام ها را بطور مستقیم و برای عبرت ملت شهید پرور پخش می کنند که عبرت بگیرند و دیگر به احمدی نژاد رای ندهند.

قوه مقننه: با توجه به اینکه سازمان ملل و گروه هشت و گروه پنج باضافه یک و شش ضربدر هشت و اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و چین و هند و شوروی و قرقیزستان و ولتای علیا همگی توافق کرده اند که غنی سازی در ایران باید متوقف شود، و شورای امنیت بطور طبیعی هر دو ماه یک قطعنامه صادر می کند، احتمالا قوه مقننه برای جلوگیری از این روند خطرناک طرح سه فوریتی ای را تصویب می کنند که ایران بمب اتمی را که قبلا تولید کرده باید تا دو ماه دیگر به اروپا و عربستان و پاکستان و سایر کشورهایی که برد موشک های ایران به آنجا می رسد، پرتاب کنند. احتمالا مجلس بعد از تصویب این طرح سه فوریتی با اکثریت قاطع طرح را تصویب و کلیه نمایندگان به پناهگاه می روند.

قوه مجریه: با توجه به ورود سه ناو آمریکایی به خلیج فارس و جدی شدن خطر حمله به ایران، دولت برای حفظ جان مردم، سریعا کلیه مذاکرات را لغو و برنامه سفرهای استانی هفتگی رئیس جمهور را به سفرهای استانی روزانه تبدیل می کند تا رئیس جمهور وقت کافی برای شعار دادن در مورد محو اسرائیل و سخنرانی در مورد پافشاری بر غنی سازی داشته باشد. همچنین سپاه پاسداران احتمالا برای نابودی کامل استکبارجهانی با یک فقره قایق تندروی کوچک به ناو آیزنهاور نزدیک شده و روی بدنه ناوها خواهند نوشت« آیزنهاور خر است»، « جرج بوش برو گمشو پدرسگ.»

وزارت اطلاعات: این وزارت از طریق یک تحقیق گسترده در میان منابع داخلی و خارجی و کسانی که آن وسط گیر کرده اند، تلاش می کند تا هفته آینده کلیه خائنینی که در داخل و خارج از طریق ارتباط با منابع مشکوک تلاش می کنند جلوی جنگ را از هر طریق می توانند بگیرند، دستگیر و تا روز حمله آمریکا آنان را در سلول انفرادی بغل دست علی شاکری و هاله اسفندیاری و دانشجویان خائن و روزنامه نگاران مساله دار نگه دارند، تا کسی مانع پیشرفت های دولت نشود.

نیروی انتظامی: این نیرو ضمن اعلام ده مرحله دیگر از طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی، با تمام قوا اقدام به امر به معروف و نهی از منکر عناصر فریب خورده ای که شلوار می پوشند و کمربند نمی بندند یا مانتوی آنها راه راه است یا روی روسری شان گل منگلی است یا دکمه پیراهن شان را نبسته اند و مردانی که جوراب پوشیده و زنانی که جوراب شان را درآورده اند، خواهد کرد و با تمام قوا این عملیات تا روز حمله احتمالی آمریکا ادامه دارد.

اپوزیسیون داخلی: نیروهای اپوزیسیون داخلی پس از قطعی شدن حمله آمریکا به ایران تا دو ماه دیگر در طول این مدت اقدام به برگزاری دویست جلسه مناظره درباره اهمیت انتخابات در هشت ماه دیگر کرده و تلاش می کند تا خود را برای برگزاری انتخابات در هر شرایطی، حتی در پناهگاه ها آماده کند. همچنین مطبوعات برای دادن هشدار به مردم، به مصاحبه با نویسندگانی که در شرایط اضطراری موفق به خلق نگاهی تازه به شیوه سوررئالیسم جادوئی و تخیل فراتر از جنگ شده اند، می پردازند. اصلاح طلبان هم تلاش می کنند تا حد ممکن با نیروهای میانه رو ائتلاف کرده و ائتلاف هفتاد و هشت درصدی را به ائتلاف هشتاد و هفت درصدی برسانند. آقای کروبی هم تا روز جنگ در حالی که چهار چشمی مواظب است خوابش نبرد به کلیه اظهارات جنتی در مورد مادر کلیه رانندگان تاکسی که خواب می بینند پاسخ می دهد.

اپوزیسیون خارج از کشور: نیروهای اپوزیسیون خارج از کشور به مبارزات خود تداوم بخشیده و سعی می کنند تا آخرین جلسه ممکن به نقد دیدگاه های دولت اصلاحات و خاتمی خائن پرداخته و صفوف به هم چسبیده خود را بیشتر از پیش به هم بچسبانند، در همین راستا هر شش ماه یک جلسه در ابعاد وسیع در پاریس و لندن برگزار شده و برگزار کنندگان به نقد و بررسی انقلاب مشروطه تا دولت مصدق می پردازند و به این سووال مهم پاسخ می دهند که آیا باید نظام را « نفی حداقلی» کنند یا « نهی حداکثری». شورای برگزاری امیدوار است که تا بهار سال 1396 بتواند به این سووال پاسخ بدهد که کدام شیوه برای نزدیکی دیدگاه هایی که قبلا نزدیک بودند، ولی بعدا دور شدند، وجود دارد.

ملت شریف ایران: با توجه به درک عمیق و تاریخی که ملت ایران از شرایط خطر و لحظات حساس تاریخی دارد و همین باعث شده است که در چنین لحظاتی ملت ایران به خودش بیاید و چشمانش باز شود و تصمیم بگیرد با چشمان باز به مسافرت یا مهمانی برود و یا سری به آنتالیا بزند و یا جمکران را زیارت کند، احتمالا دو ساعت بعد از حمله آمریکا مردم احساس می کنند که ممکن است چنین حمله ای اتفاق بیافتد و به همین دلیل چون کاری از دست شان برنمی آید تا آخرین قطره خون تلاش می کنند به اشتباهات شان ادامه دهند.

نتیجه گیری اخلاقی: موارد فوق شوخی است، جدی نگیرید.