همه یهودیان از فلسطین بروند

نویسنده

roozghods.jpg

فائوستو بیلوسلاوو

آخرین دیوانگی احمدی نژاد این است: “وجود ملت اسرائیل توهینی به حیثیت بشر است آنها را به آلاسکا بفرستید. هولوکاست هم بهانه ای است برای از بین بردن فلسطینی ها”. وی سپس نظرش را درباره انرژی هسته ای اعلام کرد: “ما هرگز از حقوق خودمان نمی گذریم”.

رئیس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد، بار دیگر با اظهارات آتشینش علیه اسرائیل، جنجال آفرید. به عقیده او، “تشکیل دولت نفرت انگیز اسرائیل و ادامه حضور آن و طرفداری غرب از این رژیم، توهین به حیثیت بشر است”. روز گذشته ایران مراسم روز قدس را برگزار کرد، آخرین جمعه ماه رمضان که به روز آزادی قدس اختصاص داده شده است. این مراسم یکی از آخرین خواسته های آیت الله خمینی برای رونق دادن نماز جمعه علیه دشمن خارجی بود.

این یک موقعیت ایده آل برای احمدی نژاد است که در گذشته هم پیشنهاد کرده بود که اسرائیل از نقشه جهان حذف شود. در روز قدس(نام عربی اورشلیم)، حملات لفظی اش را آغاز کرد: “مردم فلسطین استوار می مانند و نه ایران و نه هیچ دولت دیگری تا زمانی که سرزمین های فلسطین آزاد شوند، از پا نمی نشینند”. پاسدار سابق به ضربه زدنش به هولوکاست ادامه داد و گفت که اسرائیل از واقعه هولوکاست را بهانه ای برای قتل عام فلسطینیان کرده است. او در ادامه اظهار داشت که اسرائیل یک تهدید جهانی محسوب می شود. وی گفت: “اروپایی ها هم تحمل حضور صهیونیست ها در منطقه و کشور خود را ندارند، اما می خواهند آنها را به ملت ها ی منطقه تحمیل کنند”. وی به کشور های اروپایی پیشنهاد کرد که این سرزمین های وسیع کانادا وآلاسکا را به آنها بدهید تا سرزمین برای خود درست کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، هم برای اینکه بنزین بیشتری بر آتش بریزد، روز گذشته اعلام کرد: “تظاهرات امروز بهترین آغاز برای نابودی اسرائیل است”. صد ها هزار نفر و شاید نزدیک به یک ملیون ایرانی در تظاهرات روز قدس شرکت کردند. زنان چادری در حالی که بچه هایشان را بغل کرده بودند، پشت سر پارچه نوشته ای براه افتاده بودند که روی آن نوشته شده بود: “مرگ بر اسرائیل” و دائما شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر داده بودند و پوستر های بزرگ آیت الله حمینی و جانشینش، آیت الله خامنه ای را در دست گرفته بودند. نیروهای بسیجی چفیه های فلسطینی به گردنشان انداخته بودند و در حین راهپیمایی شعار می دادند: “خرب الله می رزمد، اسرائیل می لرزد”. اشاره آنها به جنگ سال گذشته در لبنان بود که ارتش اسرائیل در این جنگ به دردسر افتاده بود. تعدادی دیگر از تظاهر کنندگان پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

در عین حال در بعقوبه در نزدیکی عراق، آمریکایی ها درگیر جنگ سختی با تندروهای شیعه بودند که سلاح شان را سپاه پاسدان ایران تامین می کند.به گفته یکی از سخنگویان آمریکایی، احتمال دارد 25 نفر در این نبرد کشته شده باشند، اما مقامات عراقی معتثدند که حمله هوایی باعث کشته شدن زنان و کودکان شده است. در چنین فضایی احمدی نژاد هم از فرصت بهره برداری کرد و در سخنارنی اش که در دانشگاه تهران برگزار شد و توسط تلویزیون دولتی هم پخش شد، درباره انرژی هسته ای ایران گفت: “مردم ایران بر سر میز مذاکره درباره بحث و گفتگو در مورد آنچه حق مسلم خود می داند، نمی شیند”.

هفته گذشته، شورای امنیت سازمان ملل قطعنانه جدیدی و سختی برای تحریم ایران تنظیم کرده است. این شورا در انتظار ماه نوامبر و چندمین گزارش محمود البرادعی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل است.

فرانسه و آلمان از شرکای اروپایی خود تقاضا کرده اند که روابط تجاری شان را با ایران کم کنند. فاروق قدومی، یکی مبارزان قدیمی نهضت آزادی بخش فلسطین در مصاحبه ای با روزنامه القدس العربی در لندن، پیش بینی روزهای بدتری می کند: “اگر اسرائیل به ایران حمله کند، به تاسیسات اتمی این کشور حمله خواهد کرد، اما ایران موشک هایی دارد که قادرند تا قلب اسرائیل نفوذ کنند”.

منبع: ایل جورناله 6 اکتبر