دستگیری ها ادامه دارد

لیلا طیری
لیلا طیری

» آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

آزادی 5 فعال سیاسی و مطبوعاتی و مرخصی برای دوفعال سیاسی مهم ترین اخبار روز گذشته مربوط به زندانیان بود. همزمان اما  بیش از 50 نفر در اصفهان بازداشت شدند که دو فعال سیاسی و 4 خبرنگار نیز جزو این تعداد هستند.

 

مرخصی برای رمضان زاده و نبوی

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و عضو جبهه مشارکت، روزگذشته با قرار وثیقه 800 میلیون تومانی به مدت 5 روز به مرخصی آمد.

آقای رمضان زاده که از سه ماه پیش بازداشت شده بود تا روز دوشنبه به مرخصی آمده است. همزمان اعلام شد که رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب با مرخصی برای بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب نیز موافقت کرده و او از امروز تا روز بعد از عاشورا به مرخصی خواهد آمد.

 

آزادی 5 روزنامه نگار و فعال سیاسی

فریبا پژوه، نفیسه زارع کهن، حجت شریفی، کیانوش راد و علی سمیع زاده روز گذشته آزاد شدند.

نفیسه زارع کهن، روزنامه نگار و همسرش حجت شریفی، از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت که روز 13 آبان بازداشت شده بودند، روز گذشته با قرار کفالت صد میلیون تومانی آزاد شده اند.

فریبا پژوه، روزنامه نگار نیز با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده است.

 

بازداشت دو فعال سیاسی

همزمان در اصفهان، مسعود ادیب، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و محمد ناظری از فعالان دانشجویی ستاد میرحسین موسوی و از فعالان مدنی اصفهان بازداشت شدند.

وب سایت کلمه گزارش داده است که مسعود ادیب در جلسه سخنرانی مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند و جمعی از مردم اصفهان با زدن حلقه‌ای به دور این روحانی فریاد می‌زدند که اجازه هتک حرمت به روحانیت را نخواهیم داد که این حلقه با حمله گسترده و شدید لباس شخصی‌ها شکسته شد و با پرتاب گاز فلفل به صورت این روحانی، او به صورتی اهانت آمیز دستگیر شد.

 

ممانعت از ملاقات عبدالله مومنی با وکیل

مقامات زندان اوین از ملاقات عبدالله مومنی سخنگوی زندانی سازمان دانش آموختگان ایران با وکیلش ممانعت به عمل آوردند.

محمد شریف وکیل عبدالله مومنی در این زمینه به ادوار نیوز گفت: روز یکشنبه برای ملاقات با عبدالله مومنی به زندان اوین مراجعه کردم اما برخلاف دستور مقام قضایی از ملاقات من با موکل جلوگیری به عمل آمد.
شریف همچنین با اشاره به پرونده موکل دیگرش، احمد زیدآبادی، نسبت به اینکه “سه بار قرار وثیقه تغییر کرده و بار آخر سند خانه ای توقیف و در پرونده ثبت شده ولی همچنان از آزادی ایشان جلوگیری می شود” انتقاد کردو گفت: نمیدانم چه کسی بالاتراز مقام قضایی هست که مانع اجرای فرمان قاضی در پرونده میشود.

 

دادگاه کلوتید ریس برگزار شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات کلوتیلد ریس، تبعه فرانسوی که در جریان حوادث پس از انتخابات دستگیر شده بود، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

او به “شرکت در ناآرامی های پس از انتخابات و جاسوسی” متهم شده است. محمد علی مهدوی ثابت، وکیل مدافع ریس درباره این محاکمه که سه ساعت به طول انجامید، به خبرگزاری فارس گفت: در این جلسه بخشی از آخرین دفاعیات را به دادگاه ارائه دادیم و بخش آخر دفاعیات به جلسه آتی دادگاه موکول شده است.

به گفته او، سفیر فرانسه در تهران و یکی از دیپلمات های فرانسوی در زمان برگزاری محاکمه، در خارج از دادگاه حضور داشتند.