استفاده از فیلم بی گناهی مسلمانان برای انحراف افکار

نویسنده

» گزارشی از واشنگتن تایمز

رضا خلیلی

درست چند ساعت بعد از اینکه سفیر آمریکا در لیبی و سه همراهش در جریان حمله به سفارت آمریکا کشته شدند و عده ای به سفارت آمریکا در مصر حمله کردند، رهبران ایران تلاش کردند تا شورش های سرتاسری علیه آمریکا را تشویق کنند.

روحانیون، نظامیان و همه سازمان های اسلامی برای سازماندهی خشم مسلمانان از فیلم ساخته شده در آمریکا، در مورد محمد پیامبر مسلمانان، تلاش شان را آغاز کردند.

بوضوح، این تلاش ایران موفق شده است. روز جمعه، ده ها هزار مسلمان در نیجریه، پاکستان، بنگلادش، بحرین، عراق، اندونزی، سریلانکا، مصر و یمن در برابر سفارتخانه های آمریکا دست به تظاهرات خشونت آمیز زدند.

واکنش ایران به بحران های بین المللی به دنبال اظهارات محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت که گفته بود حکومت ایران مسئولان ساخته شدن این فیلم را پیدا می کند.

اظهارات آقای رحیمی یادآور فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آیت الله خمینی، است که در سال ۱۹۸۹، حکم قتل سلمان رشدی، نویسنده انگلیسی-ـ هندی را به خاطر نوشتن کتاب “آیه های شیطانی” صادر کرده بود.

یک بنیاد مذهبی ایرانی با اعلام اینکه به هر کس که فتوای خمینی را اجرا کند، 3.3 میلیون دلار جایزه می دهد، بار دیگر به مسئله سلمان رشدی دامن زد و این درحالی است که فیلمساز کالیفرنیایی هیچ ربطی به سلمان رشدی ندارد.

در عین حال، آیت الله وحید خراسانی، روز جمعه به پاپ بندیکت شانزدهم در جریان توهین به پیامبر اسلام، حمله کرد. وی گفته بود: “ای پاپ وامانده! که سکوت می کنی، عرضه داری جواب این را بدهی؟ اگر این قرآن نبود به حکم تورات و انجیلی که الان هست، عیسی بن مریم ولد الزنا است و ولد الزنا محروم از ملکوت خدا است پس هم نسب عیسی، هم حسب عیسی به برکت نفس خاتم انبیاء است.”

به گفته یکی از ماموران اطلاعاتی سپاه پاسداران که به اروپا گریخته است، اتفاقات خاورمیانه این فرصت را در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده است تا توجه ها را از برنامه های اتمی و مشکلات داخلی بوجود آمده از تحریم ها برداشته و حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران را به تاخیر بیاندازد.

با ادامه عدم ثبات در خاورمیانه، ایران می داند که اسرائیل برای حمله به این کشور تحت فشار زیادی قرار دارد و تقریبا ثابت شده که با بی ثبات شدن هرچه بیشتر خاورمیانه این حمله به تاخیر می افتد.

 منابع خبری در ایران می گویند که حکومت اسلامی ایران از طریق سرمایه ها و متحدانش در جهان تلاش می کند تا بحران را در بین کشورهای اسلامی بسط بدهد و فعالیت های تروریستی علیه آمریکا را در سرتاسر جهان گسترش بدهد و درنتیجه برای خود زمان بخرد. تمرکز ایران از کشورهای همسایه آغاز و به کشورها آفریقایی، جایی که ایران از طریق سپاه قدس، اسلحه انتقال می دهد، کشیده شد.

حسین شریعتمداری، سردبیر روزنامه کیهان که مستقیما تحت نظارت رهبر ایران است، با ابراز خوشحالی از شورش ها در سر مقاله اش نوشت اگرچه توهین به پیغمبر اسلام دردناک بود اما نکته روشن این است که خشم کشورهای اسلامی نه فقط در دنیای اسلام بلکه در دو سوی اقیانوس آتلانیک کشیده شد و بدل به کابوسی برای آمریکا و متحدانش شد. آقای شریعتمداری نتیجه گرفت که اگر توهین به پیامبر چنین خشمی ترسی در غرب بوجود می آورد، تجسم کنید اگر به ایران حمله شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیت الله ها و مقامات ایرانی بشدت این ویدئو را محکوم کردند و آمریکا را مسئول ساخت آن تلقی کردند. آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، آمریکا و “صهیونیست” ها را مسئول دانست و خواستار مجازات کارگردان فیلم شد.

آیت الله نوری همدانی به آمریکا هشدار داد که مسلمانان هرگز در مقابل این “اقدام شیطانی” آرام نمی نشیند و باید منتظر واکنش های شدید تری از سوی مسلمین باشند.

او گفت:« دشمنان و رژیم صهیونیستی از بیداری اسلامی ترسیده اند و به همین دلیل اینطور به اسلام توهین می کنند. رژیم صهیونیستی به پایان خود رسیده است و حامیانش باید بدانند که این اقدامات احمقانه مانع گسترش اسلام نمی شود.»

حکومت اسلامی ایران به آزادی بیان معتقد نیست. در واقع این حکومت هزاران نفر از شهروندان خود را که جرات ابراز عقیده داشته اند، کشته است. حالا تلاش می کند تا همه جهان اسلام را علیه آزادی بیان به شورش بکشاند اگرچه این فیلم ساز از سوی قانون اساسی آمریکا محافظت می شود.

غرب نباید به ایران اجازه بدهد که صاحب جنبش های اخیر خاورمیانه بشود. ما باید به فشار های خود ادامه بدهیم تا ایران را از دستیابی به سلاح اتمی و نابودی اسرائیل بازداریم. زمانی که ایرانیان بار دیگر علیه این حکومت مستبد، قد علم کردند، همانطور که بعد از انتخابات سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد، اینبار باید از حمایت های مادی و معنوی خود دریغ نکنیم تا آنها بتوانند به رنج چند دهه خود پایان بدهند.

واشنگتن تایمز، 25 سپتامبر