تیتر این مطلب به علت غیراخلاقی بودن حذف شد

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» مداحان رهبرعلیه مرد اول رئیس جمهور

دو تن از مداحان مورد علاقه رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی جداگانه و البته عمومی، اسفندیار رحیم مشایی را به آلت تناسلی مردانه تشبیه کردند.حاج منصور ارضی و حاج سعید حدادیان که به عنوان مداح، پای ثابت مراسم مداحی و روضه خوانی های حسینیه امام خمینی در دفتر آیت الله خامنه ای به شمار می آیند، در سخنرانی های مجزایی که به مناسبت ماه رمضان در نقاط مختلف تهران داشتند، این تشبیه را در مورد رئیس دفتر احمدی نژاد به کار بردند.

سخنان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی نژاد درباره مکتب ایران و واکنش های بعدی روحانیون ارشد حکومتی و محافظه کاران سنتی علیه این اظهارات، پای مداحان مشهور کشور را نیز به این منازعه باز کرد.

مداحانی که این بار و بر خلاف سابق نه در حمایت از دولت احمدی نژاد که در انتقاد از دولت اصولگرا و رئیسش به موضع گیری پرداختند.

حاج منصور ارضی که به تازگی به علت حادثه آتش سوزی مسجد ارک تهران در سال 83 به دادگاه فراخوانده شده بود، در سخنان اخیرش که در همین مسجد بیان شد، گفت: “این موجود در دولت عین آلت تناسلی است و باید فکری به حالش کرد.”

وی با اشاره به سخنان اخیر مشایی و واکنش مراجع تقلید و روحانیون به آن، اظهار داشت: “از دفتر رئیس جمهور سخنانی شنیده می‌شود که اصلا در شان رئیس جمهور نیست.”

این مداح مشهور برای توضیح هرچه بیشتر انتقاداتشاز مشایی  به ذکر یک حکایت تاریخی پرداخت و گفت: “یک روز یک فرد ضد اسلام به یکی از عاقد‌ها که در حال خواندن خطبه عقد بود گفت: با چهارتا کلمه مانند «انکحت» و «زوجت»دو نفر به هم محرم می‌شوند؟ اینها همه حرف است و حرف هم که اثر ندارد! فرد عاقد رو به آن شخص کرد و زبان به فحاشی باز کرد که ای مادر فلان! و خواهر فلان! فرد ضد اسلام با عصبانیت به عاقد گفت که چرا فحش می‌دهی و این چه صحبت‌هایی است که می‌کنی؟ عاقد هم که رند بود گفت: این‌ها همه حرف است و حرف هم که اثر ندارد.”

حاج منصور با ذکر این حکایت به مشایی اشاره کرد و گفت: “حالا مشایی هم می‌گوید این‌ها همه حرف است و اثر ندارد من هم….”

این مداح مورد علاقه آیت الله خامنه ای در پایان سخنان تند و تیزش که با تکبیر و تشویق جمعیت حاضر همراه بود به احمدی نژاد هشدار داد: “اگر پیرامون این شخص عمل مناسبی صورت نگیرد من خودم درستش می‌کنم.”

 

مشایی از سلمان رشدی هم بدتر است

این نخستین بار نیست که تیغ تیز انتقادات مداح مشهور ایران دامان رئیس دفتر احمدی نژاد را می گیرد.

منصور ارضی پیش از این نیز با مقایسه رحیم مشایی و سلمان رشدی، گفته بود: “این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است.”

وی با اشاره به سیاستهای جدید فرهنگی دولت احمدی نژاد به رهبری مشایی، افزوده بود: “این فرد کارهایی که خاتمی و ابطحی در دوره گذشته با کمک هم نتوانستند انجام دهند یک تنه دارد انجام می دهد.”

اظهارات تندی که بلافاصله با واکنش یکی از سایت های حامی رحیم مشایی مواجه شد.

سایت “یاران خورشید” در همان هنگام با ابراز نگرانی از ترور یا قتل مشایی به دلیل مقایسه او با سلمان رشدی توسط حاج منصور، خطاب به این مداح توصیه کرده بود که “مدتی سکوت کند و به آموزش دین بپردازد”.

این سایت در این خصوص تصریح کرده بود که: “آیا فکر نمی کنید مقایسه مشایی با سلمان رشدی واجب القتل، زمینه قتل یا ترور مهندس مشایی را آماده می کند؟ متاسفانه برخی افراد عادت کرده اند هر که از او خوششان نمی آید را با کفار و منافقین مقایسه کنند و شمر و یزید و معاویه و اخیراً هم سلمان رشدی بخوانندش و گویا واقعاً ترک عادت هم موجب مرض است!”

حامیان مشایی در ادامه افزوده بودند: “به راستی شگفت انگیز است که با وجود تصریحات فراوان در متون و معارف اسلامی نسبت به معصیت و گناه بودن هتک مومن چرا شما و بعضی از گروه ها بی باکانه و بدون مهابا به تاخت و تاز در حریم آبرو و حیثیت چهره های مومن و صالح که به خدمات صادقانه و خالصانه در عرصه های گوناگون کار و تلاش و حوزه های مختلف تدبیر و مدیریت اشتغال دارند می پردازند و به این رفتار و عملکردهای تباه افتخار هم می کنند!”

سایت یاران خورشید در ادامه مطلب خود خطاب به منصور ارضی نوشته بود: “شما در چه مقام و پایه اجتهاد هستید که فتواء صادر میکنید و بر پایه تهمت ها در سر آغاز مجلس پاک و محترم مولایمان امام حسین علیه السلام بدون هیچ شناخت و صحت شروع به تخریب یاران صدیق و خدمتگذار نظام اسلامی می کنید؟”

این سایت حامی مشایی در پایان به بیان توصیه ای به اصولگرایان منتقد او و منصور ارضی پرداخته و نوشته بود: “به مدعیان دینداری و ارزش گرایی، قویاً توصیه می کنیم، مدتی را به سکوت و مطالعه در آموزه های دینی بپردازند و از جمله برای یک بار هم که شده ترجمه قرآن را بخوانند تا لااقل بفهمند که آنچه می گویند و عمل می کنند، با اسلام حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) و امام حسین(ع)، فرسنگ ها فاصله دارد ؛ آن گاه، یا رفتارهایشان را اصلاح کنند و یا لطفی به دین و دینداران کنند و از آن پس به نام دین و به حساب دین سخن نگویند تا هزینه ندانم کاری ها و کج روی هایشان بر دوش شریعت پاک محمدی نیفتد.”

نکته جالب توجه در زمان انتشار پاسخ سایت حامی مشایی به مداح مورد علاقه آیت الله خامنه ای این بود که خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) بی آنکه سخنان منصور ارضی علیه مشایی را منتشرکند پاسخ سایت یاران خورشید علیه این مداح را منتشر کرد.

این در حالی است که ایرنا همواره اتهامات و ناسزاهای مشابه منصور ارضی علیه دیگر چهره های سیاسی مانند میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدباقر قالیباف، هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی و… را منتشرمی کند.

منصور ارضی مداحی بود که به علت نفوذ بالایش در اقشاری مانند بسیج  و نقشی که در پیروزی احمدی نژاد در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایفا کرد، او و هیات دولت را در دور اول سفرهای استانیش همراهی کرد. اما آنگونه که بعدا اعلام کرد به علت “کمک هایی که مشایی به {…} می کند و دیدارهایی که هر ماه با آنها داشت” از دولت خارج شد.

 

مشایی قله ای است که باید شناخته شود

بالا گرفتن اختلافات ارضی و احمدی نژاد بر سر رحیم مشایی، برخی از حامیان و اطرافیان مشترک این دو را بر آن داشت تا با برگزاری جلسه ای مشترک، در صددپایان بخشیدن به این اختلافات برایند.

این دو چهارشنبه 9 دی ماه سال گذشته و هنگامی که احمدی نژاد برای شرکت در مراسم عزاداری ایام محرم به مسجد ارک رفته بودند، با هم روبرو شدند.

سایت جهان آن هنگام گزارش داد که ارضی در اتاق های مسجد ارک میزبان احمدی نژاد شد و از او خواست به توصیه اطرافیان دلسوز خود در خصوص مشایی توجه کند. توصیه ای که چیزی جز “برکناری” رئیس دفترش نبود.

آنگونه که سایت جهان گزارش داده: “دراین مذاکره و گفتگوی نیم ساعته منصور ارضی مواضع و دیدگاههای خود و اطرافیانش درمورد مشایی را به رییس جمهور منتقل کرد اما گویا با استقبال وی مواجه نشد.رییس جمهور با تاکید بر اینکه مشایی قله ای است که باید بیشتر شناخته شود به تقاضاها و درخواستهای مطرح شده توجهی نکرد.”

بی توجهی احمدی نژاد به درخواستهای منصور ارضی باعث شد وی درسخنرانی اخیرخود از موضع گیری های رئیس دولت انتقاد و عنوان کند: “ما مرید رهبریم و با کسی هم عقد اخوت نبسته ایم.درخصوص مشایی هم با احمدی نژاد صحبت کردیم ولی به حرفهای ما گوش نمی دهد.”

گفته می شود دلخوری مداح مورد عنایت رهبر از احمدی نژاد تا بدان جا پیش رفته که حتی هنگام ورود رئیس جمهور به مسجد ارک، برخلاف رویه گذشته به استقبال احمدی نژاد نرفت. این در حالیست که ارضی در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری به صورت علنی و گسترده به حمایت از احمدی نژاد پرداخته بود.

 

احمدی نژاد کدام گندم را خورده؟

به جز منصور ارضی، یکی دیگر از مداحان مورد علاقه آیت الله خامنه ای هم رحیم مشایی را به آلت تناسلی مردانه تشبیه کرده است.

سعید حدادیان هنگام قرائت دعای افتتاح در مراسم سخنرانی شب اول ماه رمضان در جمع هیات رزمندگان غرب تهران با اشاره به سخنان مشایی درباره مکتب ایرانی گفت: “حرف های نهضت آزادی و منافقین از دفتر احمدی نژاد شنیده می شود.”

حدادیان از رهبران گروه انصار حزب الله به شمار می آید و در جریان سرکوب خشونت بار تظاهرات مردمی سال 88 در اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری، نقشی محوری ایفا کرد. او همان کسی است که پس از اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به دفن پیکر تعدادی از شهدای جنگ ایران و عراق در این دانشگاه در سال 84، با بر عهده گرفتن هدایت نیروهای انصار حزب الله و حمله خشن به دانشجویان تعداد زیادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد و مجروح کرد. در جریان تجمع چندصد نفره حامیان احمدی نژاد در میدان ولی عصر تهران هم که به عنوان جشن پیروزی او در انتخابات 22 خرداد 88 دو روز پس از انتخابات برگزار شد، حدادیان اجرا و مدیریت برگزاری آن مراسم را بر عهده داشت.

این مداح مشهور در ادامه سخنانش علیه رحیم مشایی به مخالفت های روحانیون حکومتی با رئیس دفتر احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: “ممکن است ما از خیلی ها بی توقعی مان نشود، ولی از رئیس جمهور توقع این کارها را نداشتیم این حرفهای مشائی چنان سخیف بود که منجربه اعتراض شدید حجج اسلام علم الهدی امام جمعه مشهد، احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و آیت الله مصباح یزدی شد. البته ما حیفمان می آید که علمای بزگوار ما بخواهند برای چنین فرد بی ارزشی مثل رحیم مشائی پا به میدان بگذارند. اما نباید این حرفها را بی جواب گذاشت و جواب دادن به این حرفهای سخیف هم کار ماست.”

وی سپس در مقام پاسخ به اظهارات رئیس دفتر احمدی نژاد تصریح کرد: “آدم هم اول در بهشت بود و مقام و جایگاهی داشت. اما کار بیجایی کرد که باعث شد عورتش نمایان شود، و دیگر در بهشت جایی نداشته باشد. بعدهم بیرونش کردند.”

حدادیان در ادامه با بیان جملاتی بی سابقه خطاب به احمدی نژاد گفت: “سئوال ما از آقای احمدی نژاد این است که ایشان کدام گندم را خورده که این گونه عورتش بیرون زده؟ آقای احمدی نژاد بداند که حزب اللهی ها دیگر ساکت نمی نشینند و بموقع خود این عورت زشت را قطع می کنند و دور می اندازند.”

به گزارش برخی از وبلاگ های حامی احمدی نژاد، دراینجا اعضای هیات رزمندگان غرب تهران با صدای بلند تکبیر گفتند و سخنان این مداح را تایید کردند.

این مداح مورد علاقه آیت الله خامنه ای در پایان سخنانش به صراحت به احمدی نژاد هشدار داد که: “خیلی ها بودند که کارهای خوب زیادی انجام دادند ولی با اصرار بر اشتباه سقوط کردند، آقای احمدی نژاد مواظب باش به خاطر حمایت از مشایی اشتباه بزرگی را صورت ندهی. آقای احمدی نژاد یادت نرود که وقتی مشائی دم از دوستی با مردم اسرائیل زد صدای اعتراض همه بلند شد و کاربه دخالت مقام معظم رهبری در نمازجمعه رسید، اما تو آن روز هم سکوت کردی و با سکوتت حرفهای بیربط مشائی را تایید کردی.”