حقیقت‌پور: نباید وزارت اطلاعات را سیاسی کنیم

نویسنده

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: دلیلی ندارد با عوض شدن هر دولت نیروهای حرفه ای را تغییر دهیم. نباید وزارت اطلاعات را سیاسی کنیم.وزارت اطلاعات کاملا حرفه ای و تخصصی و پاسدار انقلاب اسلامی باید باشد نه اینکه پاسدار دولت بلکه پاسدار همه نظام جمهوری اسلامی است.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از عملکرد یکسال اخیر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم گفت: نیروهای اطلاعات قابل ستایش هستند و زحمات خوبی را در این یکسال کشیدهاند. همین که اشراف افراطی در کشور به وجود آمده است و بسیاری از توطیه‌ها هم خنثی شده است، قابل تقدیر بوده و امید است که هرروز شاهد تقویت این نهاد امنیتی برای تامین امنیت حداکثری در کشور باشیم.

نماینده مردم اردبیل در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقاداتی که از رویه حاکم بر وزارت اطلاعات وجود داشته است، فکر می‌کنید که اصلاحات در این وزارتخانه باید چگونه باشد، اظهار داشت: لازم نیست همه چیز در نظام را سیاسی کنیم. سطوح کارشناسی نظام باید کارش را کند. حال دولت عوض هم بشود فرقی نمی‌کند. کارشناس در آن حوزه‌ای که کار تخصصی می‌کند باید رفتاری حرفه‌ای داشته باشد و نباید توقع این باشد که دولت هروقت که عوض شود باید تمام مدیران را عوض کند. تجربه ۸ سال اصلاحات و ۸ سال دولت آقای احمدی نژاد نشان داده است که یک جریان نمی‌تواند مدیریت کند بنابراین ما باید بر اساس شایسته سالاری آدم‌های توانمندی که سلامت نفس و مالی دارند و رفتارشان رفتار سالمی است، آنها را در هر دولتی به کار بگیریم.