نسخه انگلیسی هولوکاست ایرانی

نویسنده

» گزارش رویترز از تهران

holocost.jpg

تهران- یک خبرگزاری نیمه رسمی روز یکشنبه گزارش داد قرار است نسخه های عربی و انگلیسی کتابی که در مورد هولوکاست در ایران نوشته شده است ، توسط یک ناشر دانشجویی رونمایی شود- این کتاب حاوی کاریکاتور و مطالب طنز در مورد هولوکاست است.

سخنان رییس جمهورمحمود احمدی نژاد در مورد محو اسراییل از روی نقشه در سال 2005 و نیز متعاقب آن برگزاری کنفرانس نفی هولوکاست در تهران در سال 2006 موجب خشم کشورهای غربی و اسراییل شد. در واقعه هولوکاست بیش از 6 میلیون یهودی بدست نازیها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس نیوز نسخه های عربی و انگلیسی این کتاب که در مورد “تحریف تاریخی” واقعه هولوکاست است، قرار است اواخر این ماه در تهران طی مراسمی و با پیام احمدی نژاد رونمایی شود.
به گفته محمد مهدی همتی یکی از دست اندرکاران این پروژه، “مراسم رونمایی با حضور تعدادی از مقامات رسمی در 27 ژانویه برگزار خواهد شد.”

جمهوری اسلامی، اسراییل را به رسمیت نمی شناسد و همواره از آن بعنوان “رژیم صهیونیستی” نام می برد. حکومت ایران حملات اخیر اسراییل به غزه را به شدت محکوم کرده و احمدی نژاد آنرا “نسل کشی” خوانده است.

خبرگزاری ایرنا در سپتامبر گذشته گزارش داد این کتاب 108 صفحه ای حاوی 52 کاریکاتور و نیز مطالب طنز است و توسط انتشارات شهید شهبازی و جنبش دانشجویی اسلامی دانشگاه علم و صنعت منتشرشده است.
ایران در سال 2006 برگزارکننده نمایشگاه و مسابقات بین المللی کاریکاتور در مورد هولوکاست بود. به گفته مقامات ایران دلیل برگزاری این مسابقه پاسخ به کاریکاتورهای منتشر شده ضد اسلامی در روزنامه های دانمارک بوده است.

به اعتقاد شیمون پرز رییس جمهور اسراییل، برنامه اتمی ایران یک “تهدید جدی” برای دولت یهود است.
پس از آن که رییس جمهور ایران “جنایتکاران صهیونیستی” را در همه امور- از بحران وال استریت گرفته تا تهاجم روسیه به گرجستان- مورد شماتت قرار داد، پرز در سازمان ملل احمدی نژاد را خطرناک و مایه شرمساری نامید.

ظاهرا اسراییل دارای تنها زرادخانه هسته ای خاورمیانه است و غرب بر این باور است که ایران مخفیانه بدنبال ساختن سلاح های هسته ایست. در عین حال ایران چهارمین کشور تولید کننده نفت این اتهام را رد می کند و می گوید هدفش دست یابی به فن آوری تولید برق است.

منبع: رویترز، 18 ژانویه