اشاره مسجدجامعی به نقش شهرداری در قتل چراغی

نویسنده

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) احمد مسجدجامعی٬ رییس شورای شهر تهران در دیدار با خانواده‌ علی چراغی٬ کارگری که بر اثر ضرب و شتم ماموران پیمانی شهرداری کشته شد٬ نقش شهرداری را در این اتفاق «غیر قابل کتمان» خواند.

مسجدجامعی در این دیدار گفت: «طبق شهادت‌ رسمی حاضران در محل حادثه نقش عوامل شهرداری در وقوع این حادثه مسلم و غیر قابل کتمان است. نزاع منجر به فوت مرحوم چراغی در چارچوب حقوق شهروندی قابل پیگیری است. براساس شنیده‌ها و گواهی شاهدان مرحوم زمانی که قصد داشت تا بصورت مسالمت آمیز از ماموران انتظامی برای پایان دادن به دعوی کمک بیگرد مورد حمله قرار می‌گیرد».

رییس شورای شهر تهران در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد که اگر در این اتفاق پای ماموران شهرداری در میان نبود باز هم شورای شهر تهران بر حسب «وظیفه قانونی خود» موظف بود تا در راستای تامین «حقوق شهروندی ساکنان تهران» این اقدام را پیگیری کند.

مسجدجامعی گفت: «در این حادثه برخوردی که توسط ماموران شهرداری صورت گرفته است ظالمانه و غیر انسانی است، چرا که یک شهروند در مقابل چشمان شهروندانی که یکی از آن‌ها فرزند وی بوده است مورد فحاشی و برخورد فیزیکی شدید قرار گرفته و کرامت و حقوق انسانی او نادیده گرفته شده است».