حمل تلفن هوشمند در جلسات ممنوع!

آی ۲۴ نیوز
آی ۲۴ نیوز

» گزارش آی ۲۴ نیوز

برخی از مسؤولان ایرانی که به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند، از این پس نمی توانند در محل کار خود از تلفن های هوشمند استفاده کنند. این تمهید به دلیل جلوگیری از اقدامات جاسوسی اتخاذ شده است.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که مقامات سوئیسی و اتریشی اعلام کردند تحقیقاتی را به طور مستقل در ارتباط با جاسوسی در هتل هایی که مذاکرات در آنها برگزار می شود آغاز خواهند کرد. در همین راستا، کارشناسان کامپیوتر انگشت اتهام را به سوی اسراییل نشانه رفته اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سردار غلامرضا جزایری، “مسؤولانی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند، اجازه نخواهند داشت از تلفن های هوشمند استفاده کنند و برای انجام امور اداری خود باید از سایر گوشی ها استفاده کنند.”

سردار جلالی در ادامه گفت: “همواره یک کپی از اطلاعاتی که وارد گوشی هوشمند شده در آن باقی خواهد ماند و شرکت سازنده گوشی می تواند به این اطلاعات دسترسی یابد.”

او همچنین افزود که “دستورالعملی” دراین زمینه درحال تهیه است، ولی مشخص نکرد که این دستورالعمل چه زمانی اجرایی خواهد شد.

ایران طی سال های اخیر هدف حملات کامپیوتری بسیار، به ویژه در مورد برنامه اتمی خود بوده است که از میان ویروس های مهاجم می توان به “دوگو” و “استاکس نت” اشاره کرد.

استاکس نت که توسط ایالات متحده یا اسراییل درست شده، در پاییز ۲۰۱۰ به برنامه اتمی ایران، به ویژه سانتریفیوژهای مورد استفاده در غنی سازی اورانیوم، حمله کرد تا روند فعالیت های اتمی تهران را کند سازد.

همین مسؤل ایرانی دراین خصوص گفت: “استاکس نت خطرناک ترین سلاحی بود که می توانست مراکز اتمی ایران را تخریب کند […]، ولی خوشبختانه توانستیم آن را کنترل و خنثی کنیم.”

 

درخواست ایران از اتریش برای حفاظت محل مذاکرات

ایران از دولت اتریش خواسته است که تدابیر فوری برای حفاظت از محل مذاکرات اتخاذ کند.

مقامات سوئیسی و اتریشی روز پنج شنبه خاطرنشان ساختند که به طور مستقل تحقیقاتی را درخصوص ظن و گمان های جاسوسی در هتل هایی که مذاکرات در آنها برگزار می شود، آغاز خواهند کرد.

سفارت ایران در اتریش در بیانیه ای اعلام کرد: “ما از وزیر امور خارجه اتریش خواسته ایم که بلافاصله تدابیری اتخاذ کند که امنیت محل مذاکرات، به ویژه به لحاظ کامپیوتری، حفظ شود.”

سفارت های ایران در برن و وین هر یک در بیانیه ای جداگانه خواستار آن شده اند که دولت های سوئیس و اتریش ایران را “از نتایج تحقیقات شان درخصوص جاسوسی از محل مذاکرات” مطلع سازند.

هیأت های ایران و گروه شش کشور درحال حاضر در وین گردهم آمده اند تا با پیشبرد مذاکرات شرایط را برای رسیدن به توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن فراهم کنند.

مباحثات میان دیپلمات ها و کارشناسان ایران و گروه شش کشور باعث شده تا نشست های بسیاری از نوامبر ۲۰۱۳ تاکنون برگزار شود که اکثر آنها در سوئیس و اتریش بوده است.

منبع: آی ۲۴ نیوز، ۱۴ ژوئن ۲۰۱۵