ادامه بازداشت فعالان دانشجویی و جنبش زنان

نویسنده
بهروز ثمره

» موج جدید دستگیری ها از ۱۳ آبان

آخرین خبرها از دستگیری های مربوط به 13 آبان، از بازداشت یک دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکز به نام فرزاد اسلامی و دو فعال کمپین یک میلیون امضا در اصفهان به نامهای علی مشمولی و محسن پریزاد مقدم حکایت می کند.

این در حالی است که خبر بازداشت نفیسه زارع کهن روزنامه نگار، وحیده مولوی عضو گروه میدان زنان، و نیز حجت شریفی، حسن اسدی زیدآبادی، محمد صادقی و سیدکوهزاد اسماعیلی، از اعضای ادوار تحکیم وحدت نیز پیش از این در سایت های خبری انعکاس یافته بود.

به گفته یک منبع مطلع در تهران فرزاد اسلامی به دنبال هجوم نیروهای امنیتی به خانه اش در بامداد روز 13 آبان بازداشت و بعد از تفتیش خانه و ضبط برخی از وسایل شخصی اش به مکان نامعلومی منتقل شد. او از فعالان دانشجویی است که پیش از این نشریه ای را به نام بیشن منتشر می کرد و همچنین دبیر سابق کانون دانشجویان مسلمان در دانشگاه آزاد بود. وی پس از حوادث اخیر بعد از انتخابات و اعتراض دانشجویان تهران مرکز، از سوی کمیته انضباطی شش هفته اول سال تحصیلی به سه ترم تعلیق با احتساب سنوات محکوم شد.

این منبع مطلع همچنین از نگرانی بسیاری از دانشجویان فعالی خبر می دهد که ماموران به خانه آنها مراجعه کرده اما با عدم حضورشان موفق به بازداشت آنها نشده اند.

همچنین از اصفهان گزارش شده که محسن پریزاد مقدم و علی مشمولی دو عضو کمپین یک میلیون امضا روز 13 آبان در اصفهان در حوالی میدان انقلاب این شهر بازداشت شده اند.  بنابر اخبار رسیده از اصفهان علی مشمولی در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد ولی محسن پریزاد مقدم به زندان اراک منتقل شده است.