شرایط خاصی حاکم است

لیلا طیری
لیلا طیری

» فاطمه کروبی در مصاحبه با روز:

در حالیکه تنها یک روز به 25 بهمن باقی مانده، تمام تلفن های مهدی کروبی و اعضای خانواده اش قطع و دبیر کل حزب اعتماد ملی حتی از دیدار با اعضای خانواده اش نیز محروم شده است.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی که خود سابقه نمایندگی مجلس را دارد، پیش از قطع تلفن ها به “روز” گفت: ازصبح روز پنج شنبه آمدند جلو منزل و نگذاشتند مسئول دفتر حاج آقا وارد خانه شود. ساعت 9 حسین آمد جلو او را گرفتند و بعد علی آمد او را نیز نگذاشتند وارد خانه شود؛ تقی را هم همین طور و گفته اند که تا 25 بهمن نمی توانید وارد منزل شوید. به حاج آقا هم اجازه خروج از منزل را نمی دهند.

خانم کروبی می افزاید: حتی حصر هم قواعدی دارد. خانواده و فرزندان و نوه ها را چرا محروم می کنند؟ این رفتار کاملا غیر قانونی است و اینجا شرایط خاصی حاکم است.

همسر مهدی کروبی سپس در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل و از چه می ترسند که از حضور آقای کروبی در راهپیمایی 22 بهمن جلوگیری میکنند می گوید: تا بدین سن رسیده ام یکبار حتی در سرما و گرما و بیماری هم از راهپیمایی 22 بهمن غفلت نکرده اما دیدید که سال گذشته چه افتضاحی بار آوردند و امسال هم که چنین می کنند. واقعا جای تاسف دارد.

خانم کروبی می افزاید: این استرس ها و نگرانی ها را در 9 باری که حاج آقا به زندان رفت همیشه داشته ام و متاسفم که 32 سال بعد از انقلاب باز این استرس ها و نگرانی ها را به وجود می آورند.

تماس خبرنگار “روز” به دلیل قطع تلفن ناتمام ماند اما وب سایت سحام نیوز، گزارش داد که تمامی خطوط تلفن همراه و ثابت مهدی کروبی، همسر و فرزندان ایشان قطع  شده و هیچ اطلاعی از شرایط و وضعیت ایشان در دست نیست.

ماموران امنیتی، روز پنج شنبه به خانواده آقای کروبی اعلام کرده اند که تا 25 بهمن حق ورود به منزل پدری خود را ندارند، اما هنوز مشخص نیست آیا روز 25 بهمن به مهدی کروبی اجازه خروج از منزل داده خواهد شد یا نه؟

مهدی کروبی پیش از این در مصاحبه با نیویورک تایمز، روز 25 بهمن را روزی سرنوشت ساز برای جنبش اعتراضی مردم ایران خوانده و گفته بود که اگر به مخالفان اجازه راهپیمایی دهند تظاهرات بزرگی برگزار خواهد شد.

او گفته بود که سه دستگاه خودرو مأموران امنیتی اکثر روزها در بیرون منزل وی کشیک می‌دهند و امکان ملاقات مردم با وی را سلب می‌کنند.

و اکنون براساس گزارش وب سایت سحام نیوز، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی، به استثنای فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، هیچ یک از فرزندان، عروس‌ها و بستگان مهدی کروبی حق دیدار و ورود به خانه وی را ندارند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی از وزارت کشور درخواست کرده اند که برای همبستگی با مردم تونس و مصر، روز 25 بهمن تظاهرات کنند.

حکومت تاکنون به طور رسمی اظهارنظری درباره حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی نکرده است. میرحسین موسوی نیز بر اساس اعلام زهرا رهنورد در حصر قرار دارد.

اما وب سایت های حکومتی از جمله بولتن نیوز و البرز نیوز روز گذشته به نقل از یک مقام امنیتی ناشناس مدعی شدند حبس و حصر خانگی مهدی کروبی به هیج وجه صحت نداشته و این افراد با مظلوم نمایی و فتنه گری های جدید سعی دارند شکاف بین دوستداران نظام ایجاد نمایند.

براساس ادعای این مقام امنیتی که نامی ندارد “کروبی برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آزاد بوده و بهتر است هرچه زودتر افرادی که سال گذشته با فتنه گری نظام را به درگیری و کشمکش کشاندند، در این صحنه های وفاق عمومی شرکت نموده و با عذرخواهی از همگان به آغوش نظام بازگردند”.