جوجه صد روزه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بالاخره شاهنامه را آخر پائیز شمردند و آقای روحانی مچکریم گزارش کار صد روزه خودش را به مردم ارائه داد. جدا از اینکه این گزارش مثبت بود یا نبود و اصولا صد روز زمان مناسبی برای دادن گزارش هست یا نه، فایده دادن گزارش صد روزه روحانی حداقل این بود که گزارشش را داد. آقای احمدی نژاد قرار بود هر دو هفته یک بار گزارش تلویزیونی به مردم بدهد و هر کسی هم خواست از او سئوال کند، ممه گزارش دو هفته ای اش را لولو برد به نیویورک و هشت سال هر سال همانجا تا توانست حیثیت مملکت را هوتوتووووو سابید به الک. گزارش صد روزه روحانی را دیدم و شنیدم و خواندم و خلاصه اش اینکه:

یک: دولت سابق مملکتی را که گندمش خودکفا بوده، تحویل گرفته و مملکتی تحویل داده که از نظر تولید کشاورزی هفت سال عقب رفته، فعلا این روند متوقف شده، قرار است تا دو سال دیگر دوباره خودکفا شویم.

دو: دولت سابق پردرآمدترین و بدهکارترین دولت تاریخ ایران است و دولت فعلی تا امروز موفق شده جلوی روند سقوط اقتصادی را بگیرد و کاری کند که اقتصاد به روند تعادل برگردد.

سه: دولتی سابق که همه دنیا را دروغگو و خودش را تنها دولت با صداقت تاریخ ایران و جهان می دانست، اغلب آمارهایش دروغ از آب درآمد، و تازه داریم می فهمیم که پارسال که سرمان درد می کرد بخاطر این بود که سکته کرده بودیم و خبر نداشتیم.

چهار: دولت سابق موفق شد به جای حل مشکل بیکاری کل مردم ایران و بخشی از مردم جهان را سر کار بگذارد، و مشکل بیکاری را در بخش مهمی از مردم چین و کره جنوبی حل کند. دولت کنونی تا امروز هیچ کاری که نکرده باشد، دو نفر را که یک کابینه و یک رئیس جمهور واقعی را به کار گمارده است.

پنج: دولت سابق هشت سال زور زد و شش نیروگاه هسته ای احداث کرد و کل اقتصاد کشور را نابود کرد، تا دولت فعلی با هزار بدبختی در صد روز موفق شد با هزار مکافات این نیروگاهها را فعلا نادیده بگیرد تا بخشی از اقتصاد به باد رفته را نجات دهد.

شش: دولت سابق موفق شد در صد روز مردم را به این نتیجه برساند که اوضاع کشور هرگز دیگر اصلاح نمی شود، دولت روحانی موفق شد در مردم این امید را ایجاد کند که ممکن است نه تنها گذشته تکرار نشود بلکه آینده هم اتفاق بیافتد.

هفت: دولت سابق موفق شد در عرض یک سال ارزش پول ایران را به یک سوم برساند، دولت فعلی در صد روز نه تنها جلوی این سقوط را گرفت بلکه بخشی از ارزش از دست رفته را بازگرداند.

هشت: دولت سابق موفق شد کشوری که رشد دائمی پنج درصد داشت، به رشد منفی شش درصد برساند، دولت کنونی روندی را شروع کرده است که احتمالا تا یک سال رشد به صفر برگشته و تا دو سال مثبت می شود.

نه: دولت روحانی موفق شد پس از هشت سال که مردم همیشه از رئیس جمهور بی ادبی و دروغ و اهانت و زشتگوئی می شنیدند، محترمانه حرف زدن، راست گفتن، توهین نکردن، مودب بودن را به عنوان یک خاطره دور و شیرین یادآوری کند.

ده: دولت سابق موفق شد در عرض یک هفته همه رقبایش را تبدیل به دشمن کشور کند، دولت روحانی موفق شد در عرض صد روز کاری کند که حتی بعضی از ائمه جمعه و فرماندهان سپاه هم حساب شده حرف بزنند.

یازده: دولت سابق موفق شد روابط ایران را در هشت سال به سطح کومور و مالدیو و بورکینافاسو برساند، دولت روحانی در عرض صد روز دو بار وزرای هشت کشور بزرگ صنعتی جهان را جمع کرد و رابطه ای را که 34 سال قطع بود بازسازی کرد یا شروع به بازسازی کرد.

دوازده: دولت سابق موفق شد تمام دشمنان کشور را محبوب و خودش را منزوی کند، دولت روحانی خودش را به جهان اثبات کرد و کسانی که خودشان را دشمن ایران می دانستند منزوی کرد.

سیزده: دولت سابق ثابت کرد که برای سفر یک دیپلمات به یک جای جهان باید یک هواپیما آدم حرکت کند و یک هتل رزرو شود، دولت روحانی در کمتر از صد روز ثابت کرد که یک رئیس جمهور و وزیر خارجه می توانند بدون زن، بچه، نوه، داماد، شوهرخواهر، مادر، پسرخاله و غیره هم به سفر برود.

چهارده: دولت سابق ثابت کرد که آدم حتما برای اینکه مردمی باشد، باید بی ادب، وقیح، فحاش، کثیف، زشت رفتار، پررو باشد، دولت روحانی در کمتر از صد روز ثابت کرد که یک دولت مردمی که در فضاهای اجتماعی و مجازی هم حاضر می شود می تواند مودب، احترام برانگیز، فروتن، تمیز، شیک، خوش پوش باشد و همه دنیا هم به او احترام بگذارند.

پانزده: دولت سابق در هشت سال ثابت کرد که حتی اگر خودش را ذلیل کند و نامه های دویست متری برای رئیس جمهور آمریکا بنویسد بخاطر رفتار غلط اش پاسخی نمی گیرد، ولی وزیر خارجه دولت روحانی برای حفظ منافع ملی به گفته جان کری سه بار هم سر او داد کشید، برای اینکه توافقات بین طرفین اجرا شود و جان کری اینها را با خنده تعریف کرد.

احمدی نژاد به دادگاه نرفت

محمود احمدی نژاد( جهت توضیح عرض می شود که فرد متواری مدتی رئیس جمهور کشور بود) به دادگاه احضار شده بود و امروز باید در جلسه دادگاه حضور می یافت، اما وی در دادگاه حضور نیافت. خبرگزاری انانا( احمدی نژاد ایران نیوز ایجنسی) گزارش کرد که اگر وی در جلسه حاضر می شد احتمالا چنین گفتگوئی میان وی و قاضی دادگاه در می گرفت.

قاضی دادگاه: اتهام شما عدم تشکیل بموقع وزارت ورزش و جوانان است. لطفا پاسخ دهید؟

احمدی نژاد: من از شما سئوال می کنم، این دادگاه را چه کسی تشکیل داده است؟ همانهایی که سالها خوردند و بردند و جواب ندادند؟ همانهایی که عکس زن شان توی کیف من است؟ همانهایی که وقتی سر کار بودند مردم را معطل می گذاشتند؟

قاضی دادگاه: لطفا حاشیه نروید و به سئوال دادگاه پاسخ دهید؟

احمدی نژاد: من حاشیه می روم یا آنهایی که سالهاست خوردند و بردند و جواب ندادند؟ من حاشیه می روم یا آنهایی که عکس زن شان توی کیف من است؟ بگم کی حاشیه می ره؟ بگم؟ بگم؟

قاضی دادگاه: آیا اتهام تان را قبول دارید؟

احمدی نژاد: من از شما سئوال می کنم، شما می دانید به چه اتهام هایی رسیدگی نشده؟ به اتهام افرادی رسیدگی نشده که پرونده دارند و خوردند و بردند و حالا هم می برند؟ به اتهام افرادی رسیدگی نشده که عکس زن شان توی کیف من است؟

قاضی دادگاه با خشم و ناراحتی از پشت میز بلند می شود و پرده بسته می شود.

شروریاب با فناوری جدید

یکی از مسائل مهم جامعه بشری این است که مشکلاتی که در آینده در جمهوری اسلامی با آن مواجه می شویم، همین امروز حل می کند. مثلا همین یک قلم که به گفته یکی از مراکز تحقیقی جهان که ما دقیقا نمی دانیم جای آن کجاست، ولی حدس می زنیم باید یک محلی در آمریکا باشد، این است که همه مهندسین دست داده اند به مهر، که میهن ما و اراذل و اوباش آن را کنند آباد. به گزارش عسگر آقا از خبرگزاری گلانا ( گنده لات ایران نیوز ایجنسی) تا همین چند ماه قبل شناسایی شرورها توسط ناجا یا شاجا یا واجا به یکی از اشکال زیر صورت می گرفت:

روش یک: سردار رادان می رفت وسط مفت آباد و داد می زد « آی نفس کش» بعد همه گنده لات ها جمع می شدند و همه را دستگیر می کردند.

روش دو: سردار رادان می رفت وسط مفت آباد و هیچ حرفی نمی زد، همه گنده لات ها می فهمیدند که امروز روز بگیر بگیر است، با موبایل به هم خبر می دادند و چون موبایل ها کنترل می شد همه را می گرفتند و آفتابه آویزان می کردند گردن شان و مملکت منور به یک روز تاریخی جدید می شد.

روش سوم: حاج آقا محصولی یا الهام یا رسائی یا هر کدام از اعضای جبهه پایداری در روزنامه اطلاعیه می داد که بزودی برای تبلیغات انتخاباتی تهران اجتماع برگزار می شود، گنده لات ها هم می رفتند سر تکیه محل و بعد از پیروزی در انتخابات سر پول دعواشان می شد و همگی دستگیر شده و به کهریزک می رفتند و الخ.

روش فناوری جدید: این روش که توسط آی تیون با همراهی یوتیوب و ساوند کلاود و سه شبکه ماهواره ای انجام می شود این است که نوحه حاج آقا منصور و حدادیان را ضبط کرده و روی همه موبایل های محلات گنده لات نشین پخش می کنند، این افراد هم از خانه خارج و طبعا دستگیر شده و پس از انجام ماموریت سالم به پایگاه خود بازمی گردند.

نتیجه گیری اخلاقی: یک احمق یک سنگ را ته چاه می اندازد، در صد روز صد آدم عاقل هم نمی توانند را از چاه در بیاورند، اما می توانند کاری کنند که تا دو سال بعد سنگ از ته چاه بیرون بیاید.