نگاه دیگران

نویسنده

گزارشی از واشنگتن پست

بن افلک در نقش نجات دهنده گروگان های آمریکایی

فیلم آرگو که روز ۱۲ اکتبر اکران می‌شود درباره تلاش‌های سیا و دولت کانادا برای نجات شش آمریکایی است که در جریان گروگانگیری سفارت آمریکا در کنار ۵۲ نفر دیگرتوسط اسلامگرایان مسلح در ایران، به سفارت کانادا گریخته بودند. مقامات کانادایی با همکاری ماموران آمریکایی تلاش کردند تا این شش نفر را از ایران خارج کنند.

بن افلک در یک مصاحبه گفت: “قرار بر این بود که آن شش آمریکایی وانمود کنند که شش کانادایی هستند که برای ساخت فیلم به ایران رفته بودند.”

بن افلک در نقش تونی مندز مامور سیا بازی می کند که در کنار الن اکرین، تولید کننده هالیوود بعنوان ساخت یک فیلم سینمایی به ایران می روند و شش آمریکایی را بعنوان گروه فیلمسازی از ایران خارج می کنند. در فیلم آرگو، جان گودمن و برایان کرانستون بازی می کنند.

 

بن افلک گفت: “این فیلم درباره قهرمان های کانادایی و رابطه آمریکا و کانادا است. با دیدن فیلم به این هماهنگی پی خواهید برد. موضوع فیلم تشکر از کانادا است.”

بن افلک دلیل دیگری هم برای تشکر از کانادا داشت. دو سال پیش، فیلم ورشکسته اش “شهر” مورد استقبال جشنواره کانادا قرار گرفت و امیدوار است که امسال هم همین اتفاق بیافتد.

بن افلک به غیر از فیلم آرگو در فیلم “به سوی شگفتی” هم بعنوان بازیگر در جشنواره کانادا حضور دارد. در این فیلم ریچل مک آدامز و خاویر باردم و اولگا کوریلنکو، بازی می کنند و بن افلک نقش یک آمریکایی را بازی می کند که سرد شدن روابط اش با زنی که او را بیرون از آمریکا ملاقات کرده، او را به سمت عشق دوران کودکی اش می کشاند.

افلک می گوید: “دوست دارم همزمان با مخاطبی که فیلم را برای اولین بار می بیند، فیلم را تماشا کنم. زمانی که فیلمنامه را می نویسی و تمرین می کنی و ساخت فیلم آغاز می شود انگار در صحنه ای بدون تماشاگر ایستاده ای. زمانی که فیلم درنهایت به مخاطب می رسد، دوست دارم واکنش اش را ببینم.”

افلک می گوید: “این کار همراه با نگرانی، ترس و رضایت است. خوشبختانه مخاطبان همیشه من را غافلگیر کرده اند. واکنش های آنها دور از انتظار من است. بعضی جا ها از خودم می پرسم به چه دلیل به این قسمت فیلم می خندند؟ بدترین قسمت آنجایی است که به خودم می گویم ای کاش این قسمت فیلم را حذف کرده بودم.”

واشنگتن پست، 8 سپتامبر