نقش شهادت طلبی در مدیریت کشور

نویسنده
آرش مصلح

سه شنبه بیستم اسفند 1387 ‏‎- ‎سفرهای محمود احمدی نژاد شهردار پایتخت به شهرهای مختلف ادامه یافت. وی در این ‏سفرها با نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه در شهرها ملاقات می کرد و به تبیین دیدگاههای خود می پرداخت و در عین ‏حال هیچ سخنی از انتخابات، آیت الله خامنه ای و نفی رابطه با آمریکا به میان نمی آورد. تاکید احمدی نژاد همچنان بر ‏مدیریت انقلابی بود و راه حل مشکلات را در بازگشت به مدیریت انقلابی رجایی می دانست.

‎ ‎احمدی نژاد: شهادت طلبی در مدیریت کشور تعیین کننده است‎ ‎‏

شهردار تهران در اجتماع مردم همدان گفت: “چاره ساز مشکلات امروز کشور در بازگشت به مدیریت تجربه شده، ‏موفق و انقلابی شهید رجایی است.” به گزارش فارس، احمدی نژاد به بیان ویژگیهای مدیریت انقلابی پرداخت و تصریح ‏کرد که اعتقاد به حقانیت و رسالت انقلاب و ایمان به توانمندی و شایستگی ملت ایران برای فراهم سازی مقدمات ‏حکومت جهانی از جمله این ویژگیهاست. وی سپس از ایفای نقش مردم و رهبری انقلاب به بهترین و کاملترین شکل آن ‏در طول 26 سال گذشته سخن به میان آورد و تاکید کرد که مشکل اصلی جامعه، ریشه در زاویه گرفتن مدیریت میانی و ‏بویژه مدیریت اجرایی و اداری کشور از اصل انقلاب دارد و به همین دلیل رویکردهای جاری در عرصه های مختلف و ‏بویژه در امر اقتصاد و فرهنگ، نه تنها آرامش بخش نیست بلکه موجب اضطراب و دغدغه خاطر مردم شده است. ‏

وی با ارائه تحلیلی در باره انقلاب اسلامی، تصریح کرد که مشکل اصلی امروز جامعه ریشه در زاویه گرفتن مجموعه ‏مدیریت اجرایی کشور نسبت به اصل انقلاب دارد و همین امر به نقطه امیدی برای دشمنان ملت ایران تبدیل شده است. ‏شهردار تهران افزود: “شکاف ایجاد شده میان بخشی از مدیران کشور با آرمانهای انقلاب، موجب عملکردهایی نا ‏همخوان با نیازهای ملت ایران و رویکردهایی غیر همسو با جهت گیریهای انقلاب اسلامی شده است.” شهردار تهران ‏افزود: “مدیرانی که به عظمت و شایستگی های ملت ایران اعتقاد و اعتماد دارند، همواره منادی و مدافع قدرت، عزت، ‏توانمندی و برجستگی های بی نظیر مردم هستند و آنها که چنین اعتقادی ندارد، از هر فرصتی برای تحقیر ملت ایران و ‏تضعیف اقتدار ملی استفاده می کنند.” ‏

وی از نقش مردم در عرصه های مختلف به عنوان ویژگی مدیریت انقلابی یاد کرد و این نکته را مورد تاکید قرار داد ‏که هرگاه و در هر نقطه ای از کشور مدیریت انقلابی فرصت ظهور و بروز پیدا کرد، ملت ایران شاهد پیشرفت و ‏پیروزی بود. احمدی نژاد افزود: “روحیه شهادت طلبی کارآمدترین ابزار و سلاح دفاعی و بالاترین ارزش فرهنگی ‏برای یک ملت مسلمان و انقلابی است و با تمسک به این روحیه است که می توان استحکام، دوام و تعالی یک جامعه انسانی ‏را تضمین کرد.” ‏

شهردار تهران همچنین تصریح کرد که روحیه شهادت طلبی در مدیریت کشور تاثیر تعیین کننده ای دارد و این روحیه ‏موجد زیباترین، قویترین و کارامد ترین نوع مدیریت است. وی همچنین تاکید کرد که شهیدان برای ملت ایران یک ‏ارمغان بزرگ الهی محسوب می شوند زیرا روح بلند و همیشه ناظر آنان دعاگو و پشتیبان انقلاب است و نسلهای جوان ‏این سرزمین، شهیدان را الگوهای جاویدان زندگی خود قرار داده اند. وی در این سفر همچنین با آیت الله غیاث الدین طه ‏محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان دیدار و گفت و گو کرد.

‎ ‎‏۶۴ هزار جوان تهرانی با کمک شهرداری وام ازدواج گرفتند‏‎ ‎‏

از تیرماه امسال تاکنون ۶۴ هزار جوان تهرانی با مساعدت شهرداری و صندوق انصارالمجاهدین وام ازدواج دریافت ‏کرده اند. به گزارش همشهری، مهندس مهدی چمران در پایان یکصدو سی وسومین جلسه علنی و بدون حضور مستمع ‏شورای شهر گفت: “تاکنون ۱۵۰ هزار نفر فرم درخواست وام ازدواج دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر ‏فرم تقاضای خود را تحویل داده اند.وی افزود: از تیرماه سال جاری تاکنون وام ۷۹ هزار نفر تصویب شده است و ۶۴ ‏هزار نفر توانسته اند از تسهیلات این وام بهره مند شوند و امیدواریم ۴۹ هزار متقاضی باقیمانده نیز تا ۲۰ اسفندماه ‏جاری بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.” وی گفت: “اعتبارات در نظرگرفته شده برای وام ازدواج زوج های ‏تهرانی ۴۰ میلیارد تومان بوده است که نیمی از آن را شهرداری و نیم دیگر را صندوق قرض الحسنه انصار المجاهدین ‏تقبل کرده اند که برای سال آینده نیز اعتبارات از سوی شهرداری پیش بینی می شود.” انجام این پروژه پس از انتخاب ‏احمدی نژاد به ریاست جمهوری متوقف شد.

‎ ‎هاشمی: آمریکا باید از خودش حسن نیت نشان دهد‎ ‎

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر درباره نامزدی اش برای انتخابات در برابر پرسش خبرنگاران قرار ‏گرفت. به گزارش روزنامه ایران، هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: “ما به هیچوجه از روند مذاکرات راضی نیستیم و ‏انتظاراتمان برآورده نشده است و من هنوز هم بر اعتقاد سابق خود پایدارم. اگر معلوم شود غیر از من کس دیگری ‏می تواند با رأی بالای مردم انتخاب شود، ترجیح می دهم که نیایم و کس دیگری بیاید. این مسأله از افکار سنجی هایی ‏که به ما ارائه می شود، معلوم است. اگر تشخیص دهم رأی جدی دارم و آمدن من خدمتی به مردم است، به صحنه ‏می آیم.” هاشمی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار خارجی مبنی بر این که آیا بهتر نیست ایران مستقیماً با آمریکا مذاکره ‏کند؟ گفت: “آمریکا باید از خود حسن نیت نشان دهد. ما تا به حال چیزی جز بدی از آمریکا ندیده ایم.”

‎ ‎کروبی جزو جبهه دوم خرداد اما معتقد به امام است‏‎ ‎‏

نماینده مردم چناران و طرقبه گفت: “کروبی فردی معتقد به انقلاب و امام است و از کاندیداتوری وی استقبال می کنیم.” ‏به گزارش مهر، محمد دهقان در خصوص اعلام اینکه برخی از گروههای اصولگرا که کروبی را به عنوان رقیب ‏انتخاباتی ترجیح می دهند گفت: “من در این خصوص نظر خاصی ندارم اما کروبی به عنوان یک فرد ارزشی اگر چه از ‏لحاظ سیاسی جزو جبهه دوم خرداد است، اما فردی معتقد به انقلاب و امام است که این امر را نشان داده است و اگر ‏کسانی تعریف خاصی از وی دارند به این معنا است که کروبی در چارچوب اندیشه های امام قابل دفاع است.”

‎ ‎شش نامزد توافق کرده اند‎ ‎‏

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، از توافق کاندیداهای مطرح اصول گرایان برای کناررفتن به نفع ‏کاندیدایی که در اردیبهشت ماه معرفی خواهد شد، خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی گفت: “۶ ‏کاندیدای مطرح اصولگرایان، یعنی لاریجانی، توکلی، رضایی، احمدی نژاد، ولایتی و قالیباف توافق کرده اند تا در ‏اردیبهشت ماه که براساس نظرسنجی ها کاندیدای واحد مشخص خواهد شد، سایرین به نفع آن کاندیدا کنار روند.”

‎ ‎معین: زنده باش! رونده باش!‏‎ ‎‏

مصطفی معین گفت: “مسأله اصلی امروز ما تأکید بر این حق طبیعی مردم و دفاع از حق دخالت در سرنوشت یعنی ‏انتخابات است که در آن دانشگاهیان، دانشجویان، فرهیختگان، هنرمندان و اساساً قشرهای فرهیخته و متفکران جامعه، ‏نقش نخستین و مهم را به عهده دارند.” وی که در جمع دانشگاهیان اصفهان سخن می گفت، با ابراز خرسندی از اینکه ‏در زادگاهش سخن می گوید، با اشاره به ویژگی های این شهر در تاریخ، هنر و سیاست ایران، گفت: “نقطه عزیمت در ‏کاری که شروع کرده ام همین است که بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند، رونده باش. امید هیچ ‏معجزه ای ز مرده نیست، زنده باش!” تحقق شهروند توانمند و دولت کارآمد نخستین راهبردی بود که معین به آن اشاره ‏کرد و گفت: “توانمندی شهروندان با فراهم آوردن فرصت های برابر و طبیعتاً نقش های بیشتر برای نخبگان، جوانان، ‏زنان و همه اقوام و ملیت های ایرانی میسر است.” ‏ ‏ ‎‎تردید نکنید! هاشمی آمدنی است‎‎‏ ‏ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: “تردید نکنید! هاشمی رفسنجانی آمدنی است چرا که شرایط حضور وی تحقق ‏یافته، از این رو، هفته دوم اردیبهشت ماه مهمترین خبر انتخابات نهم را خواهید شنید.” به گفته ایسنا غلامعلی دهقان ‏پیش بینی کرد: “آرای گزینه هایی که حضورشان را به عدم حضور هاشمی منوط می دانند، در صورت حضور وی به ‏آرای او اضافه می شود که مجموعه آرا وی را به مرز ۵۰درصد نزدیک می کند.” وی با اعتقاد به اینکه، حمایت قابل ‏توجه بدنه اجتماع از هاشمی، به خوبی این روزها در کوچه و بازار، نمود یافته است، اظهارداشت این مطلب به کنکاش ‏زیادی نیاز ندارد. ‏ ‎‎توکلی: چهار نفر با هم تفاهم کرده اند‎‎‏ ‏ ایسنا: کاندیدای احتمالی دور نهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: “چهار نفر با هم تفاهم کرده اند که عرصه انتخابات را ‏با حضور خود فعال نگاه دارند و به مردم دو بار فرصت انتخاب دهند که یک بار از طریق نظرسنجی تمایل خودشان را ‏به یکی از چهار نفر اعلام کنند و در واقع شورای هماهنگی این چهار نفر مردم می شوند و بار دیگر در انتخابات.” ‏احمد توکلی طی سخنانی در نشست مطبوعاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در پاسخ به سئوالی درباره نظام ‏اقتصادی ایران در آینده، با تأکید شدید نسبت به این که با دولتی شدن اقتصاد مخالف بوده و هست، یادآور شد: “استعفای ‏من از دولت مهندس موسوی در اعتراض به دولتی کردن اقتصاد بود.”