شهرک سینمایی و سفرهای شهرستانی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در راستای اینکه ریاست محترم جمهور پس از سفر به استان یزد کلیه منتقدان خود را مورد نوازش قرار داده و از آنها خواست “ سفر مرا به یزد مورد بررسی قرار دهند” و در راستای اینکه مقادیر معتنابهی از هموطنان یزدی برای ما گزارشاتی از این شهر ارسال کرده اند و در همین جا از همه یزدی هایی که دستمال یزدی ندارند ولی نظر دارند، و به نحوی از انحاء شاهد سفر رئیس جمهور شبه محترم به این شهر تاریخی بوده اند، درخواست می کنیم که حتی الامکان و در اسرع وقت کلیه اطلاعات خود را برای ما ارسال کنند تا ما هم در این وظیفه ملی میهنی نقش مهمی داشته و بتوانیم به بررسی سفرهای استانی بپردازیم، شاید خدای ناکرده بررسی نکرده از دنیا برویم که این امر عواقب جالبی ندارد.

در همین راستا، ما با تمام قدرت به بررسی دست زده و در نتیجه این بررسی موفق شده ایم طرحی را آماده کرده و پیشنهاد بدهیم، منتهی چون می ترسیم طرح مان را بگذاریم توی پاکت و بفرستیم دفتر ریاست جمهور و فردایش چهل هزار تومان پول برایمان بفرستند و طرح مان را نخوانند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم طرح مان را بفرستیم برای چاوز که او بدهد به احمدی نژاد تا شاید از این طریق خوانده شود، البته در این حالت هم باز شانس زیادی نداریم، البته بهتر از طرح مان را منتشر کنیم تا حتی اگر احمدی نژاد آن را نمی خواند، حداقل آقای خامنه ای آن را بخواند، شاید یک دفعه از طریق ایشان عمل شد و طرح مان به جایی رسید.

پیشنهاد انجام سفرهای استانی به شهرک غزالی

دفتر ریاست محترم جمهور!

اینجانب پیشنهاد می کنم که کلا سفرهای استانی لغو شده و به دلایلی که گفته می شود سفرهای دیگری به شهرک غزالی صورت بگیرد. برای توجیه دقیق طرح ذکر موارد زیر لازم است:

الف، مقدمات توجیهی:

1) شهرک غزالی نام یک شهرک می باشد که سی سال است تاسیس شده و در آن سریالهایی مانند “ سربداران” و “ هزاردستان” ساخته شده است.
2) در این شهرک این امکان وجود دارد که با استفاده از پانصد نفر سیاهی لشگر، جوری فیلمبرداری کنید انگار ده هزار نفر هستند.
3) این شهرک نزدیک تهران است و ریاست جمهور با نیم ساعت طی زمان می توانند به آن برسند.
4) برای اقامت و پذیرایی در کنار این شهرک هتل و رستوران وجود داشته و سرویس حمل و نقل بشکل بسیار حرفه ای و تمیز عمل می کند.
5) با توجه به اهمیت دوربین فیلمبرداری در اداره کشور و سفرهای استانی امکان ارائه گزارش حتی بصورت مستقیم و با ده تا شانزده دوربین وجود دارد.
6) در راستای اهمیت بسیار سفرهای استانی و نزدیک بودن انتخابات که ممکن است سفرهای استانی با مشکل مواجه شود، اهمیت آوردن استان به نزدیک به جای بردن رئیس جمهور و مردم به دور آشکار گشته و این طرح اهمیتی ویژه می یابد.

ب، توجیه اقتصادی

با توجه به اینکه طرح ها می بایست از نظر اقتصادی بصرفه باشد، بررسی های دقیق در طرح صورت گرفت و توجیه اقتصادی آن معلوم و روشن گردید. این طرح به دلایل زیر به صرفه است.

1) با توجه به اینکه رئیس جمهور در سفرهای استانی جلسات هیات دولت را تشکیل می دهد، محافظانش را می بیند، و همان حرف هایی که همیشه از تلویزیون می زند تکرار می کند، فرقی نمی کند که به کدام شهر برود. و با توجه به اینکه وقتی رئیس جمهور به همدان یا یزد وقتی می رود، و از مردم همدان و یزد می پرسی، “ وقتی رئیس جمهور اومد، چی شد؟” می گویند: کجا اومد؟ اینجا که نیومد! پس معلوم می شود فرقی نمی کند رئیس جمهور کجا می رود، چون مهم این است که مردم آن استان شب در تلویزیون ببینند که رئیس جمهور به شهرشان آمده، و رئیس جمهور احساس کند به فلان شهر رفته. پس فرقی نمی کند عملا کجا برود. به همین دلیل پیشنهاد می شود رئیس جمهور به جای استانهای دیگر به همین شهرک سینمایی برود.

2) با توجه به اینکه رئیس جمهور هر وقت به استان لرستان می رود درباره عربستان حرف می زند و هر وقت به میاندوآب می رود درباره هولوکاست نظر می دهد و اگر به بافت کرمان برود در مورد مشکل سیاهپوستان در آمریکا می گوید و در سفر بوشهر رئیس اتحادیه اروپا را تهدید می کند، پس فرقی ندارد که عملا احمدی نژاد در کدام استان سخن بگوید، چون حرف هایش به استان های ایران مربوط نیست، ضمن اینکه معمولا قبل از سخنرانی از محافظانش می پرسد که نام اینجا چیست، پس بهتر است به جای رفتن به آنجا، آنجا را به تهران بیاورند.

3) معمولا برای هر سفر، دویست نفر از همراهان رئیس جمهور، هزار کیلومتر سفر می کنند، تا استانداران استانها، پنج هزار نفر دانش آموز و سرباز و کارمند و کارگر را که با اتوبوس و مینی بوس آورده اند، به خیابان ببرند و با رئیس جمهور عکس بگیرند، این در حالی است که مردم از روی فیلم های سینمایی دریافته اند که در شهرها غیر از سرباز و نوجوان آدمهای دیگری هم زندگی می کنند، به همین دلیل، بهتر است به جای آوردن دانش آموز و سرباز به جای سیاهی لشگر، همان سیاهی لشگر را بیاورند، و به جای گرفتن نامه و دادن پول، همان دستمزد را بدهند و بچه ها هم به جای مسخره بازی جلوی دوربین جوری رفتار کنند، انگار خودشان واقعا برای استقبال از رئیس جمهور آمده اند.

4) گاهی دیده می شود که چون استانداریها واحد لباس و دکور ندارند، وقتی به سربازان می گویند لباس شخصی بپوشید، یک دفعه بیست نفر کنار هم با یک پیراهن نارنجی یا گلدار قرمز و بنفش قرار می گیرند، جوری که آدم فکر می کند چشمش تار می بیند، در حالی که این کارها وظیفه صدا و سیماست، صدا و سیما با استفاده از واحد لباس و دکور می تواند برای هرکس لباس مشخص و معینی را تعیین کند که همه چیز درست به نظر برسد.

5) پیشنهاد می شود با توجه به اینکه ممکن است دوره احمدی نژاد چهار سال دیگر طول بکشد، و یا با ادامه سیاست های موجود احتمالا خاتمی و کروبی هم به همین وضع دچار شوند، از حالا به جای صرف این همه هزینه رفت و آمد هیات دولت، پول تغذیه ملت، هزینه حمل و نقل، اضافه حقوق استانداری ها، هزینه لباس، پول نامه و این جور چیزها، یک مدرسه آموزش های پوپولیستی، با دروسی شامل نحوه شعار دادن، نحوه پرچم تکان دادن، شیوه های بازیگری در جمع، عملیات آکروباتیک روی داربست، شیمی پرچم برای آتش زدن پرچم آمریکا، موتورسواری در میان جمعیت و مواردی از این دست، ایجاد شود و افرادی تربیت شوند تا همه چیز بخوبی اتفاق بیفتد.

موارد مهم دیگری نیز لازم است که در نامه های بعدی به عرض می رسد.
و من الله التوفیق و علیه التکلان